На виконання Закону України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» (набрав чинності 13 серпня 2015 року) постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 №440 затверджено Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру.
Порядком визначено:
алгоритм дій для неприбуткових організацій та контролюючих органів при включенні/виключенні неприбуткової організації до/із такого Реєстру;
особливості перебування у Реєстрі, включення та виключення неприбуткових організацій з Реєстру в перехідний період.
До затвердження даного порядку діяло Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Міністерства фінансів України № 37 від 24.01.2013 року.
Проте таке Положення потребувало приведення у відповідність до п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, яким визначено умови та порядок, за яких неприбуткові організації не є платниками податку на прибуток.
Нагадуємо, що протягом двох місяців з дня набрання чинності Порядком № 440 органи ДФС надсилатимуть усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в Реєстрі на дату набрання чинності Закону № 652, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 ПКУ.
Неприбуткові організації повинні у місячний строк з дня отримання запитів надати до органу ДФС за місцем обліку завірені копії установчих документів організації, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").
Протягом календарного місяця з дня отримання відповіді на запит органи ДФС повинні розглянути подані документи і, за результатами розгляду, або занести таку організацію до нового реєстру неприбуткових організацій, або надіслати повідомлення про невідповідність статутних документів приписам п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Неприбуткові організації, установчі документи яких не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ, матимуть змогу до кінця 2016 року внести зміни та повторно подати документи на розгляд до органу ДФС.
Звертаємо увагу, що неприбуткові підприємства, установи та організації, які не приведуть свої установчі документи у відповідність із нормами п. 133.4 ст. 133 ПКУ, після 01 січня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій.
ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві
e-finance.com.ua