• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 21.05.2025
    2025-05-21 15:45:52

    Популярність Бази знань ДПС зростає: 1,6 млн переглядів за 4 місяці року


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Онлайн-ресурс База знань ДПС, що розміщений на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі, стає все більш популярним. 
    Лише протягом січня – квітня 2025 року платники податків 1,6 млн раза переглянули цю Базу знань. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість переглядів зросла на 135 тисяч.
    Це – зручний онлайн-ресурс із готовими відповідями на популярні запитання щодо оподаткування, єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДПС. Скористатися ним можна 24/7.
    База знань формується з урахуванням звернень платників до Контакт-центру ДПС. Вона містить понад 16 тис. уніфікованих запитань-відповідей та постійно оновлюється. Внаслідок змін у законодавстві за чотири місяці 2025 року оновлено 635 відповідей і обмежено термін дії – 560.
    Оцінити якість відповідей на запитання та/або залишити відповідні коментарі можна  за допомогою сервісу оцінювання Бази знань. Це можливість удосконалення редакцій запитань-відповідей, підвищення їх якості та загалом покращення сервісу.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/899022.html

     


    Руслан Кравченко: Викрито ще двох працівників ДПС, які торгували конфіденційною інформацією


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/899071.html повідомила
    Ще два посадовці податкової служби отримали повідомлення про підозру за торгівлю  даними з внутрішніх баз ДПС. Їх викрили завдяки активній взаємодії ДПС з правоохоронними органами. Про це повідомив Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко в Telegram-каналі.
    Він подякував Київській міській прокуратурі, Департаменту контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері інформаційної безпеки СБУ та слідчим главку поліції Києва за викриття чергової протиправної схеми.
     «Двоє податківців, маючи доступ до закритої бази, систематично передавали конфіденційну інформацію про фізичних та юридичних осіб третьому учаснику цієї схеми. Той, в свою чергу, продавав її на російському хакерському форумі. Там же і підшукували клієнтів для нових замовлень. За інформацію отримували від 100 до 300 дол США, оплата – виключно в криптовалюті», – розповів Руслан Кравченко.
    За його словами, усі причетні вже затримані. Підозрюваним загрожує до шести років ув'язнення з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
    «Курс на очищення буде лише посилюватися. Кожен, хто захоче порушити закон, повинен чітко розуміти, що покарання невідворотнє. Діятимемо жорстко. Бо йдеться про репутацію ДПС та довіру до нас платників податків», – наголосив Руслан Кравченко.

     


    54,4 млрд грн акцизного податку:
    надходження у січні – квітні на понад 50 % більші, ніж торік


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    За січень – квітень 2025 року до загального фонду державного бюджету надійшло 54,4 млрд грн акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів.
    Бюджет додатково до плану отримав 10,8 млрд грн (+24,7 % до показника доходів).
    Порівняно з відповідним періодом минулого року це більше на 53,3 % або на 18,9 млрд гривень.
    Зокрема, у квітні 2025 року надійшло 15,7 млрд грн акцизного податку. Показник доходів виконаний на 111,4 %, що дозволило додатково залучити до бюджету 1,6 млрд гривень.
    Порівняно з квітнем 2024 року це більше на 4,1 млрд грн (+35,8 %).
    Показники доходів виконані завдяки додатковим надходженням по вироблених в Україні та ввезених тютюнових виробах.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням


    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/898788.html

     


    Розблокування податкових накладних: дієвий і продуктивний діалог податківців Дніпропетровщини з бізнесом


    У консультаційному центрі з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (консультаційний центр) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) під головуванням заступника начальника ГУ ДПС Максима Яіцького пройшла чергова робоча онлайн зустріч з суб’єктами господарювання (СГ), під час якої оперативно вирішувалися питання розблокування податкових накладних.
    Платники податків, які здійснюють посередницьку діяльність у торгiвлi товарами широкого асортименту та металевими виробами, водопровiдним i опалювальним устаткуванням, а також надають рекламні послуги та займаються будівництвом житлових i нежитлових споруд потрапили до переліку ризикових. З ними на дискусійному майданчику податківці комплексно аналізували всі проблемні питання, що призводять до блокування податкових накладних і, як результат – потрапляння підприємств до переліку ризикових.
    У рамках постійної інформаційно-роз’яснювальної роботи фахівці ГУ ДПС детально розповіли про критерії, за якими здійснюється моніторинг податкових накладних, пояснили основні причини їхнього блокування та надали практичні поради для бізнесу.
    На заході детально розглянули питання правильного оформлення документів, подання пояснень у разі зупинення реєстрації податкових накладних, а також приділили увагу зручним кейсам ведення господарської діяльності, які допоможуть підприємствам уникнути включення до переліку ризикових.
    Учасники зустрічі мали змогу поставити запитання та отримати фахові роз’яснення щодо конкретних ситуацій. Податківці вкотре наголосили на готовності до відкритого, дієвого і продуктивного діалогу та подальшої співпраці для мінімізації ризиків блокування податкових накладних.

     


    Комунікаційна податкова платформа на Дніпропетровщині –
    сучасний інструмент для ефективного спілкування


    Чергова онлайн зустріч у межах роботи комунікаційної податкової платформи (КПП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) КПП пройшла за участі заступника начальника податкової служби Дніпропетровщини Наталі Федаш.
    Через КПП завжди можна поставити запитання і отримати фахові роз’яснення. В ефективності цього переконалася жителька Павлограда. Вона звернулася з проханням роз’яснити, яким чином можна отримати відомості про джерела та суми виплачених їй торік доходів. Завдяки оперативній роботі платформи її запит було розглянуто швидко, а відповідь надана максимально зрозуміло і доступно.
    Також заявниці пояснили, що фізична особа – платник податків може отримати відомості з Державного реєстру про джерела/суми нарахованого утриманого та сплаченого податку та військового збору як в паперовому так і в електронному вигляді.
    КПП, як сучасний інструмент для ефективного спілкування, затребуваний серед громадян та бізнесу Дніпропетровщини. Через звернення на електронну скриньку цієї платформи (dp.ikc@tax.gov.ua) кожен може отримати консультацію, роз’яснення чи вирішити питання, пов’язані з податками у зручний спосіб.
    Фахівці ГУ ДПС акцентували увагу, що для інформаційної підтримки платників у податковій службі Дніпропетровщини також працюють номери телефонів «гарячих ліній», за якими можна отримати консультації.
    Нагадали і про інформаційні джерела податкової служби регіону (субсайт «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» вебпорталу ДПС, сторінки «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook та «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області» на YouTube-каналі).
    Податкова служба, як сервісна служба, робить все можливе, щоб кожен отримував необхідні послуги швидко, зручно та з повагою до своїх потреб.

     


    Безбар’єрність – це простір, в якому кожен має можливість
    жити, вчитися, працювати і самореалізовуватися


    З 19 до 25 травня поточного року в Україні триває Національний тиждень безбар’єрності (Національний тиждень), який проводиться за ініціативою першої леді України Олени Зеленської, у рамках реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
    Метою Національного тижня є підвищення рівня обізнаності громадян про безбар’єрність, поширення культури безбар’єрності через мотивацію до змін та популяризацію рівних можливостей для кожного.
    Така важлива ініціатива нагадує: безбар’єрність – це не про інших, це про всіх нас. Це про людяність, рівність і справедливість у щоденному житті, це про комфорт незалежно від віку, стану здоров’я чи соціального статусу.
    Надання адміністративних та інших послуг платникам є одним з важливих напрямків роботи податківців Дніпропетровщини.
    Фахівцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) громадянам і суб’єктам господарювання, незалежно від їх статусу, надаються адміністративні послуги в 17 центрах обслуговування платників (ЦОП), мобільному ЦОПі та в ГУ ДПС. Платники податків мають можливість отримати від податківців 91 адміністративну послугу (61 послугу – безкоштовно). Кожний ЦОП для зручності осіб з інвалідністю обладнаний пандусом.
    Мобільний ЦОП ГУ ДПС на постійній основі здійснює виїзди до територіальних громад регіону. Під час таких виїздів в комфортних умовах податкові послуги надаються і мало мобільній групі населення.
    Інформаційна безбар’єрність – це, коли громадяни незалежно від їх функціональних порушень чи комунікативних можливостей мають доступ до інформації в різних форматах та з використанням технологій.
    Так, за допомогою онлайн ресурсів ГУ ДПС платники можуть отримати необхідну інформацію і оперативний зворотний в’язок від податкової. До таких форматів взаємодії відносяться: комунікаційна податкова платформа ГУ ДПС, субсайт «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області», сторінки у соціальній мережі Facebook «ДПС у Дніпропетровській області» та відеохостингу ютуб «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області».
    На інформаційних джерелах ГУ ДПС розміщується актуальна податкова інформація з питань законодавства та діяльності податкової служби області. Отримати доступ до онлайн сервісів і ознайомитись з інформацією можливо і людям з порушенням зору.
    Шляхом безбар’єрного підходу до комунікацій з платниками податкова служба Дніпропетровщини удосконалює взаємодію з громадянами, бізнесом і громадськістю.
    Безбар’єрність – це норма сучасного світу, частина нашого європейського майбутнього та реальний інструмент розвитку громад і держави. Це простір, в якому кожен має можливість жити, вчитися, працювати і самореалізовуватися. Тож наше ставлення і поведінка – вже частина безбар’єрного світу.


    Екологічний податок: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
    з початку року надійшло понад 87,8 млн гривень

    У січні – квітні 2025 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від платників понад 87,8 млн грн екологічного податку. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на понад 27,7 млн грн, або на 46,1 відсотків. Про це повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.
    Керівник податкової служби регіону подякувала платникам за своєчасне наповнення бюджетів та звернула увагу, що сьогодні, у непростих умовах, податківці активно працюють, щоб платники не відчували інформаційної ізольованості. Адже зручний та простий доступ до податкової інформації гарантує своєчасне отримання відповідей на нагальні питання платників, а отже – і здійснення ними господарської діяльності без порушень. Тому постійний і відкритий діалог за допомогою різних форматів комунікації – це важливо і необхідно.
    «Чіткі правила, рівні умови роботи для всіх та якість податкового сервісу – це запит від українського бізнесу. Працюємо над тим, щоб платники сприймали податкову, як відкритого та надійного партнера», – підкреслила очільниця обласної податкової.


    До місцевих бюджетів Дніпропетровщини юридичними особами –
    платниками туристичного збору спрямовано понад 1,7 млн гривень


    Протягом чотирьох місяців поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників туристичного збору надійшло понад 1,7 млн гривень. Порівняно з січнем – квітнем 2024 року з надходження зросли на понад 231,4 тис. грн, або на 15,1 відсотків.
    Нагадуємо, що для забезпечення зручності платникам при складанні податкової декларації з туристичного збору Державна податкова служба України розробила навчальний відеоролик з питання заповнення податкової декларації.
    Переглянути відеоролик можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/turistichniy-zbir/yuridichni-osobi/podatkova-zvitnist/767447.html.

     

    Більш ніж у 2 рази зросли надходження рентної плати за видобування нафти до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини


    Впродовж січня – квітня 2025 року платники Дніпропетровської області за видобування нафти поповнили загальний фонд державного бюджету рентною платою на понад 24,6 млн грн, що на понад 12,9 млн грн більше ніж за підсумками січня – квітня 2024 року, темп росту – 211,3 відсотки.
    Звертаємо увагу, що 30.05.2025 – останній день сплати за квітень 2025 року рентної плати за:
    - користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
    - користування радіочастотним ресурсом України;
    - транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України;
    - транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.


    Оподаткування ПДВ операцій з постачання тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 189.18 ст. 189 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі постачання тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни, при їх постачанні на митній території України, базою оподаткування є максимальна роздрібна ціна таких товарів без урахування ПДВ.
    Базою оподаткування для тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни, що ввозяться на митну територію України, є максимальна роздрібна ціна таких товарів без урахування ПДВ (п. 190.1 ст. 190 ПКУ).
    Згідно з п.п. 14.1.106 п. 14.1. ст. 14 ПКУ максимальні роздрібні ціни – ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.
    Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому ПКУ. Продаж суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Роздрібна ціна продажу підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни (без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), не може бути меншою за встановлене на дату виробництва такого товару мінімальне акцизне податкове зобов’язання із сплати акцизного податку на тютюнові вироби, помножене на коефіцієнт 1,45, а для тютюнових виробів, на які встановлено лише специфічну ставку акцизного податку, – меншою за розмір встановленої на дату виробництва такого товару специфічної ставки акцизного податку, помноженої на коефіцієнт 1,45. Розмір максимальної роздрібної ціни на підакцизні товари (продукцію), який встановлюється виробниками або імпортерами для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну, не може бути меншим, ніж розмір роздрібної ціни продажу, обчислений відповідно до п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
    Пунктом 197.27 ст. 197 ПКУ визначено, що звільняються від оподаткування операції з постачання на митній території України тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені максимальні роздрібні ціни, крім операцій:
    а) з першого постачання таких товарів їх виробниками;
    б) з першого постачання таких товарів суб’єктами господарювання, які пов’язані відносинами контролю з виробниками у розумінні Закону України від 11 січня 2001 року № 2210-ІІІ «Про захист економічної конкуренції» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2210). Перелік суб’єктів господарювання, пов’язаних відносинами контролю з виробниками, затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі;
    в) із ввезення таких товарів на митну територію України та їх першого постачання імпортером на митній території України.
    Отже, встановлений п. 189.18 ст. 189 ПКУ порядок визначення бази оподаткування застосовуються виключно такими категоріями платників:
    суб’єктами господарювання – виробниками тютюнової продукції;
    суб’єктами господарювання, які пов’язані відносинами контролю з виробниками у розумінні Закону № 2210 (далі – контрольовані суб’єкти господарювання). Перелік контрольованих суб’єктів господарювання затверджується Кабінетом Міністрів України;
    імпортерами тютюнової продукції.
    Для цілей застосування п. 189.18 ст. 189 ПКУ для тютюнової продукції, для якої встановлені максимальні роздрібні ціни, вищезазначені платники податку для визначення бази оподаткування ПДВ мають використовувати максимальні роздрібні ціни, які були встановлені станом на дату виготовлення такої продукції, незалежно від дати постачання такої продукції.
    Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з постачання такої тютюнової продукції, але які не відносяться ні до категорії виробників тютюнових виробів, ні до категорії контрольованих суб’єктів господарювання, ні до імпортерів такої продукції, правила визначення бази оподаткування, встановлені п. 189.18 ст. 189 ПКУ не застосовують.

     


    Яка відповідальність передбачена за заниження зобов’язання з ПДФО
    в річній податковій декларації про майновий стан і доходи,
    виявлене контролюючим органом?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 123.1 ст. 123 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку) п. 54.3 ст. 54 ПКУ, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відс. суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи.
    Згідно з п. 123.2 ст. 123 ПКУ діяння, передбачені п. 123.1 (крім діянь, передбачених п. 123.2 прим. 1) ст. 123 ПКУ, вчинені умисно, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відс. від суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи.
    Діяння, передбачені п. 123.2 ст. 123 ПКУ, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відс. суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи (п. 123.3 ст. 123 ПКУ).
    Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 109.1 ст. 109 ПКУ).
    Разом з тим, при нарахуванні контролюючим органом за результатами перевірки податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, у разі виявлення його заниження – на суму такого заниження, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків цього зобов’язання за відповідний податковий (звітний) період, щодо якого виявлено заниження, та за весь період заниження (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження) нараховується пеня (п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ).
    Нарахування пені, передбаченої п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ, закінчується в день настання строку погашення грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами перевірки. Така пеня нараховується в день закінчення її нарахування за весь період заниження податкового зобов’язання, починаючи з дня, визначеного п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ, по день закінчення (п.п. 129.3.4 прим. 1 п. 129.3 ст. 129 ПКУ).
    Відповідно до п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми заниження податкового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.2 п. 129.1 ст. 129 ПКУ, нараховується пеня за кожний календарний день заниження податкового зобов’язання, включаючи день настання строку погашення податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом, з розрахунку 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
    Статтею 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X (із змінами та доповненнями) (далі – КУпАП) передбачено, що неподання або несвоєчасне подання громадянами податкових декларацій про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), коли подання є обов’язковим, чи включення до податкових декларацій перекручених даних тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
    Дії, передбачені частиною першою ст. 164 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

     


    Поворотна фінансова допомога надана іншому платнику податку на прибуток на загальних підставах була прощена і щодо якої не створювався резерв сумнівних боргів: коригування фінансового результату до оподаткування


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Відповідно до частини першої ст. 605 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV (із змінами та доповненнями) зобов’язання припиняється внаслідок звільнення (прощення боргу) кредитором боржника від його обов’язків, якщо це не порушує прав третіх осіб щодо майна кредитора.
    Згідно з п.п. 14.1.257 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення вважається поворотною фінансовою допомогою.
    Безповоротною фінансовою допомогою з ціллю оподаткування визнається, зокрема, сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів.
    Отже, якщо отримувачем поворотної фінансової допомоги така допомога не була повернута, а її надавачем – платником податку на прибуток прийнято рішення про її прощення, така поворотна фінансова допомога набуває статусу безповоротної у звітному періоді, коли прийнято рішення про її прощення.
    Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями ПКУ.
    Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій, визначаються згідно з вимогами ст. 140 ПКУ.
    Згідно з п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), платникам податку, які є пов’язаними особами (у разі якщо отримувачем фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) задекларовано від’ємне значення об’єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), за умови що така допомога була врахована у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відс. відповідно до п. 44 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 ПКУ.
    Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), наданої платникам податку на прибуток, які є пов’язаними особами (у разі якщо отримувачем фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) задекларовано від’ємне значення об’єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), за умови що така допомога була врахована у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування).
    У разі, якщо отримувачем безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) виступають інші платники податку на прибуток, то коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 ПКУ не здійснюється.
    У разі наявності дебіторської заборгованості щодо якої існує невпевненість її погашення боржником платник формує резерв сумнівних боргів.
    При формуванні резерву сумнівних боргів, а також списанні за його рахунок безнадійної дебіторської заборгованості п. 139.2 ст. 139 ПКУ встановлено податкові різниці для коригування фінансового результату до оподаткування.
    Відповідно до п.п. 139.2.1 п. 139.2 ст. 139 ПКУ фінансовий результат до оподаткування збільшується:
    на суму витрат на формування резерву сумнівних боргів або резерв очікуваних кредитних збитків (зменшення корисності активів) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
    на суму витрат від списання дебіторської заборгованості понад суму резерву сумнівних боргів або понад резерв очікуваних кредитних збитків (зменшення корисності активів).
    Згідно з п.п. 139.2.2 п. 139.2 ст. 139 ПКУ фінансовий результат до оподаткування зменшується:
    на суму коригування (зменшення) резерву сумнівних боргів або резерв очікуваних кредитних збитків (зменшення корисності активів), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
    на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів або резерв очікуваних кредитних збитків (зменшення корисності активів), що відповідає ознакам, визначеним п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.
    Положення абзаців другого і третього п.п. 139.2.2 п. 139.2 ст. 139 ПКУ не застосовуються державними унітарними підприємствами та господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відс. акцій (часток) належать державі, облікова політика яких у частині визначення методів обчислення величини резерву сумнівних боргів (резерву очікуваних кредитних збитків) та способу визначення коефіцієнта сумнівності не погоджена з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до законодавства.
    Отже, у разі списання дебіторської заборгованості, яка відповідає ознакам, встановленим п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, щодо якої не створено резерв сумнівних боргів, фінансовий результат до оподаткування згідно з п.п. 139.2.1 п. 139.2 ст. 139 ПКУ підлягає збільшенню на всю суму списаної заборгованості.
    При цьому, при списанні дебіторської заборгованості, яка відповідає ознакам, встановленим п. п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ за рахунок створеного резерву сумнівних боргів, фінансовий результат до оподаткування згідно з п.п. 139.2.1 п. 139.2 ст. 139 ПКУ підлягає збільшенню на суму витрат понад суму резерву сумнівних боргів.
    Фінансовий результат до оподаткування зменшуватиметься відповідно до п.п. 139.2.2 п. 139.2 ст. 139 ПКУ на суму списаної дебіторської заборгованості (у тому числі за рахунок створеного резерву сумнівних боргів), яка відповідає ознакам, наведеним у п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.


    Суб’єктом господарювання видано фіскальний чек, в якому відсутній реквізит цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої: відповідальність


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що документ не є розрахунковим у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення.
    За порушення вимог до змісту розрахункових документів, а саме видачу фіскального чека, в якому відсутній реквізит цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої, до суб’єкта господарювання за рішенням контролюючого органу застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
    - за порушення вчинене вперше – 100 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями;
    - за кожне наступне вчинене порушення – 150 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями.
    Також, за зазначені порушення посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, притягуються до адміністративної відповідальності.

     


    Чи потрібно ФОП після реєстрації в ЄДР за місцем проживання подавати
    до контролюючого органу за основним місцем обліку
    Повідомлення за ф. № 20-ОПП?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків – фізична особа зобов’язаний визначити свою податкову адресу. Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
    Згідно з п. 65.1 ст. 65 ПКУ взяття на облік фізичних осіб – підприємців у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно з Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (із змінами та доповненнями).
    З метою проведення податкового контролю платники податків згідно з п. 63.3 ст. 63 ПКУ підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування) (неосновне місце обліку).
    Об’єктами оподаткування є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
    Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (далі – Порядок № 1588).
    Згідно з п. 8.4 розд. VIII Порядку Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за  ф. № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
    У разі, якщо місце проживання фізичної особи – підприємця є місцем, де провадиться його підприємницька діяльність, або воно пов’язане зі здійсненням підприємницької діяльності, то фізична особа – підприємець зобов’язаний подати до контролюючого органу за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після реєстрації Повідомлення за ф. № 20-ОПП з інформацією щодо фактичної адреси провадження підприємницької діяльності як про об’єкт оподаткування.


    До якого бюджету сплачується військовий збір за себе
    ФОПами – платниками єдиного податку (перша – четверта групи)?


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до підпунктів 2 та 3 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платниками військового збору є: фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої, другої та четвертої групи; платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці та юридичні особи), крім електронних резидентів (е-резидентів).
    Підпунктом 1 прим. 2 п. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI (із змінами та доповненнями) (далі – БКУ) визначено: військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
    У разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду (п. 8 ст. 45 БКУ).
    Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (ст. 3 БКУ).
    У разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок чого відбувається зміна: контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків – у цьому випадку платник податків обліковується та сплачує податки в контролюючих органах з урахуванням особливостей, визначених п. 10.2 розділу Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із змінами та доповненнями), тобто сплату визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів такий платник здійснює за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.
    Отже, у разі зміни платниками єдиного податку – фізичними особами – підприємцями першої – четвертої груп місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, військовий збір сплачується (перераховується) до закінчення поточного бюджетного року до державного бюджету за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку), а починаючи з 01 січня наступного року – до державного бюджету за новим місцезнаходженням (основне місце обліку).

     


    Про деякі особливості заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи особою, яка одночасно є контролюючою особою іноземної компанії (КІК) та яка заявляє право на податкову знижку


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п.п. 39 прим. 2.5.2 п. 39 прим. 2.5 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі особи зобов’язані подавати Звіт про контрольовані іноземні компанії (далі – Звіт) до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за відповідний календарний рік засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та кваліфікованого електронного підпису.
    Підпунктом 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що Декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб – до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розд. IV ПКУ.
    Згідно з п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
    Порядок застосування податкової знижки визначений ст. 166 ПКУ.
    Форма Декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами та доповненнями.
    Відповідно до п.п. 7 п. 1 розд. III Інструкції у рядку 8 розд. I Декларації «Загальні відомості» (далі – розд. І Декларації) позначкою «х» позначається одна з категорій платника, зокрема:
    – категорія «громадянин» обирається громадянином, який не зареєстрований самозайнятою особою у межах підприємницької або незалежної професійної діяльності;
    – категорія «особа, яка декларує право на податкову знижку» обирається фізичною особою, яка в декларації відображає підстави для нарахування податкової знижки відповідно до ст. 166 розд. IV ПКУ.
    Пунктом 2 розд. II Інструкції визначено, що додатки є складовою частиною Декларації і без Декларації не є дійсними.
    Для фізичних осіб – контролерів контрольованих іноземних компаній формою Декларації передбачено заповнення окремого додатка КІК «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, визначених з частини прибутку контрольованої іноземної компанії», показники якого переносяться до рядка 10.14 розд. II Декларації «Доходи, які включаються до загального річного оподатковуваного доходу».
    Для фізичних осіб, які заявляють право на податкову знижку формою Декларації передбачено заповнення додатка Ф3 «Розрахунок суми податку на доходи фізичних осіб, на яку зменшуються податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб у зв’язку з використанням права на податкову знижку» значення рядків 10 та/або 19 якого переносяться до рядка 16 розд. V Декларації «Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб/військового збору» (далі – розд. V Декларації).
    Підпунктом 8 п. 5 розд. III Інструкції визначено, що у рядку 20.1 розд. V Декларації зазначається сума податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті до бюджету самостійно платником податків за результатами звітного (податкового) року. Заповнюється у разі, якщо за результатами обчислення різниці між сумарним значенням рядків 13 та рядків 16 – 19 розд. V Декларації отримано додатне значення.
    У рядку 20.2 розд. V Декларації вказується сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету за результатами звітного (податкового) року. Заповнюється у разі, якщо за результатами обчислення різниці між сумарним значенням рядків 13 та рядків 16 – 19 декларації отримано від’ємне значення, та вказується без знака «–».
    Тобто, якщо за результатами заповнення та обчислення показників Декларації:
    значення рядка 20.1 розд. V Декларації є додатним, то позначкою «х» в рядку 8 розд. І Декларації позначається категорія «громадянин»;
    значення рядка 20.2 розд. V є від’ємним, то позначкою «х» в рядку 8 розд. І Декларації позначається категорія «особа, яка заявляє право на податкову знижку».

     


    Дніпропетровщина: звернувшись на «гарячі лінії», мобілізовані самозайняті особи мають можливість отримати фахові консультації з податкових питань


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нагадує, що для консультування мобілізованих самозайнятих осіб, які не мають можливості виконувати податкові обов’язки, а також членів їх сімей, податковою службою запроваджені «гарячі лінії».
    Так, для надання консультацій мобілізованим самозайнятим особам та ветеранам, а також членам їх родин з податкових питань в ГУ ДПС працюють номери телефонів «гарячих ліній»: (096) 862 10 70, (095) 159 09 70, (093) 606 30 45 та (099) 510 11 50.
    За вищезазначеними номерами телефонів «гарячих ліній» можна отримати роз’яснення і консультації з питань щодо:
    - сплати єдиного внеску мобілізованими особами – підприємцями;
    - порядку подання заяви про неможливість виконання податкового обов’язку мобілізованими особами, її заповнення та підтверджуючі документи, які необхідно додати до заяви;
    - відмови від застосування спрощеної системи оподаткування.

     


    За допомогою електронних сервісів
    можна отримати інформацію про податковий борг


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що інформацію про податковий борг можна отримати за допомогою сервісів ДПС.


    1. Електронний кабінет (ЕК)
    Користувачі ЕК:
    - мають доступ до інформації зі сплати податків, зборів та інших платежів, у тому числі про свій податковий борг (заборгованість);
    - отримують повідомлення про виникнення податкового боргу у вкладці «Повідомлення» меню «Вхідні документи».


    2. Мобільний застосунок «Моя податкова»
    Розділ «Мої дані» містить інформацію про стан розрахунків з бюджетом та податковий борг.
    У додатку можна отримати повідомлення про:
    - наявність податкового боргу;
    - узгоджене податкове зобов’язання.
    Також через застосунок можна сплатити податкове зобов’язання за допомогою будь-якої із запропонованих платіжних систем та/або методу оплати.


    3. Чат-бот InfoTAX
    InfoTAX у месенджері Viber надає можливість:
    - отримання повідомлень про наявний податковий борг;
    - доступу до стану розрахунків з бюджетом;
    - доступу до іншої актуальної податкової інформації.
    Меню чат-боту InfoTAX дозволяє обрати потрібну опцію.


    4. Інтеграція з Порталом «Дія»
    Надає можливість доступу до стану розрахунків з бюджетом, у тому числі до інформації про податковий борг (для ФОП).

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.