Приватизація газотранспортної системи України призведе до остаточної монополізації ринку енергоносіїв та підвищення ціни на газ для населення. Про це заявив депутат від партії “Наш край” Сергій Шахов, коментуючи зниження вартості ГЗС керівництвом “Нафтогазу”.
Шахов зауважив, що суспільство насторожують темпи “підготовки” ГТС до передачі в приватні руки.
“Керівництво “Нафтогазу”, вочевидь, готуючись до приватизації газотранспортної системи, за чотири роки знизило оцінку ГТС із 25-30 мільярдів доларів до 14 мільярдів. Радше за все, продати “трубу” збираються своїм “інвесторам” із числа олігархів, які вже контролюють майже всі облгази. Залишилось забрати за копійки ГТС. Після цього держава втратить контроль над стратегічним для країни сектором економіки, а люди отримають ще дорожчий газ”, – сказав Сергій Шахов.
Народний депутат вважає, що приватизація ГТС дасть олігархам ключовий важіль впливу на країну.
“Олігархи отримають останній та найважливішій інструмент енергетичного шантажу – можливість відключення від газу не тільки містам, а й всій країні”, – пояснив Сергій Шахов.
Партія “Наш край” категорично проти передачі газової труби олігархам за безцінь, заявив Сергій Шахов.
“Очільник “Нафтогазу” Андрій Коболєв визнав, що ГТС – стабільний бізнес, який може приносити дохід три-п’ять мільярдів доларів на рік. Отже, відокремлення ГТС від “Нафтогазу” треба проводити не на користь олігархів, а в інтересах країни. “Трубою” має управляти держпідприємство. Прибутковий стратегічний об’єкт має належати всім українцям”, – підсумував Сергій Шахов.
Нагадаємо, що чотири роки тому голова правління НАК “Нафтогаз” Андрій Коболєв оцінював вартість української газотранспортної системи у $25–35 млрд. Нині, за його словами, “трубу” можна продати за $14 млрд. Отже, за чотири роки роботи Коболєва ГТС здешевіла в понад два рази. При цьому голова “Нафтогазу” констатує, що у європейських партнерів немає інтересу до української ГТС.
e-finance.com.ua