• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ
  • Финансисту
  • Бухгалтеру
  • Малому бизнесу
  • Аналитика
  • Реклама
  • Контакты
  • RSS feed
  • Издается с 9 сентября 2005 года
  • З 1 липня можна продавати землю: які документи треба мати?
    Опубликовано: 2021-01-27 13:30:05

    Будь-який продаж варто розпочати з підготовки документів — їх необхідно зібрати та підготувати завчасно.

    З 1 липня 2021 року почне діяти закон про відкриття ринку землі. Іншими словами, ділянки сільськогосподарського призначення можна буде продавати.

    Купити землю можуть виключно фізичні особи громадяни України. В перші два роки продавати в одні руки дозволено не більше 100 га землі. Юридичні особи отримають право придбати землю лише з 1 січня 2024 року й не більше 10 тисяч га.

    Землю сільгосппризначення державної та комунальної власності продавати не можна. Іноземним громадянам та компаніям земля не продається. Вітчизняні банки можуть бути власниками земельних ділянок лише у межах стягнення застави, при чому такі ділянки повинні бути відчужені на торгах протягом двох років. Розрахунки щодо землі відбуваються тільки в безготівковій формі, а ціна ділянки не може бути нижчою від її нормативної грошової оцінки.

    Вочевидь деякі власники земельних паїв вже думають, як скористатися законом та продати землю для вирішення особистих питань. Однак, треба розуміти, що будь-який продаж варто розпочати з підготовки документів.

    Зазначимо, що угоду купівлі-продажу земельної ділянки обов’язково має посвідчити нотаріус. Укладанню договору передує збір пакету документів. Їх необхідно зібрати та підготувати завчасно.

    Ось повний перелік.

    1. Довідка про цільове призначення земельної ділянки. А саме — ОСГ, тобто для ведення особистого селянського господарства. Земельні паї в частині регіонів України мають саме таке призначення. Це означає, що їх можна продавати. Нотаріуси, втім, для уникнення проблемних моментів вимагають цю довідку.

    2. Оригінал витягу з Державного земельного кадастру. На сьогодні, ціна довідки орієнтовно 100 грн.

    3. Експертна оцінка земельної ділянки. Оцінку землі замовляють у сертифікованих організацій. Ціна такої довідки в межах 1000 грн, в залежності від регіону України.

    4. Правовстановлюючий документ — це безпосереднє право володіння землею. Як правило відповідний документ видавали в сільські ради. Проте може бути рішення ОТГ або наказ Держгеокадастру.

    5. Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Може бути й так, що відповідної ділянки немає в реєстрі. В такому разі безпосередньо під час правочину земельну ділянку внесуть до даного реєстру. Щоправда, необхідно сплатити адміністративний збір.

    6. Документи сторін. Для юридичних осіб це установчий документ. Стосовно фізичних — паспорт і податковий код.

    Після підписання договору купівлі-продажу землі у нотаріуса, реєструють право власності й сплачують адміністративний збір. За тиждень людина, яка придбала земельну ділянку стає її новим власником.

    Андрій Панченко, ІТ-компанія AgriChain, спеціально для Delo.ua

    Инф. delo.ua

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    Электронная почта проекта: info@e-finance.com.ua
    Тел.: +380-50-441-7388

    bigmir)net TOP 100
    Яндекс.Метрика

    Яндекс цитирования
    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном виде активная ссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.