Угода про єдиний авіаційний простір між Україною та країнами ЄС станом на 1 грудня все ще не працює. Про це повідомляє видання avianews із посиланням на роз'яснення від міністерства інфраструктури.
Поточний стан справ пов'язаний з особливим механізмом введення в дію угоди, пояснили виданню в міністерстві.
Навіть тимчасовий запуск угоди передбачає, що сторони мають пройти певні національні процедури та обмінятися нотами про завершення процедур. Документ починає діяти з першого дня місяця, який слідує після отримання останньої ноти.
"Станом на 1 грудня сторони угоди не повідомили одна одну про завершення відповідних національних процедур з метою тимчасового застосування угоди", – підтвердили виданню в Мінінфраструктурі.
Це означає, що у грудні для польотів між Україною та країнами ЄС, як і раніше, діють старі міжурядові угоди, що обмежують польоти до низки країн.
Якщо обмін нот сторони проведуть у грудні, то лібералізація польотів у рамках угоди може розпочатися з 1 січня 2022 року.
Ситуація, що склалася, може призвести до скасування рейсів, запуск яких у грудні вже встигли анонсувати лоукостери. Наприклад, Wizz Air хоче полетіти з Києва до аеропорту Шарлеруа поряд із Брюсселем та аеропорту Бове за 100 км від Парижа. Іспанський лоукостер Vueling раніше відкрив продаж квитків на рейси Париж-Київ, зазначає видання.
Оскільки авіаційне сполучення з Бельгії та Франції до України обмежене, авіакомпанії можуть скасувати ці рейси через відсутність дозволу авіаційної влади.
Наприклад, Vueling в системі бронювання вже змістив запуск рейсів із 5 грудня 2021 на 29 березня 2022, вказують в avianews.
Роман Брыль
e-finance.com.ua