Постачання російської нафти до Китаю все частіше відбувається з перевантаженням у морі, попри малу відстань між країнами, пише Bloomberg.
Це відбувається вимушено: через санкції все менше судновласників готові давати свої танкери під завантаження у Росії, тож схема з перевантаженням у морі дозволяє збільшити кількість рейсів тими суднами, які є в наявності.
Вона виглядає так: невеликі танкери типу"Афрамакс" чи Long Range-2 завантажують нафтою на терміналі біля Владивостока, а потім її перекачують на супертанкери на рейді біля порту Йосу в Південній Кореї.
Такий маршрут збільшує час доставлення нафти до отримувача, але водночас росте ефективність цього каналу: чим коротші рейси, тим частіше можна завантажувати наявні танкери.
З супертанкерами типу VLCC, на які вантажиться нафта в морі, зараз проблеми немає через спалах COVID в Китаї та скорочення попиту на них.
Майже всю танкерну нафту сибірського сорту ESPO зараз забирає Китай.
До схеми, описаної Bloomberg, залучені щонайменше дві китайські компанії: судновласник Cosco Shipping і трейдер Unipec.
Андрей Водяный
e-finance.com.ua