• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Постачання пального збільшилося, але споживання також зросло
    2022-06-07 12:30:14

    До кінця весни трейдерам вдалося перебудувати логістику постачання палива в Україну, проте економіка країни також почала відновлюватися, через що збільшився і попит на пальне. Експерти розповіли Delo.ua про основні тренди паливного ринку на початок червня, а також спрогнозували як ситуація може змінитися влітку.

    За словами аналітика профільного видання "Нафторинок" Олександра Сиренка у травні постачання палива в Україну збільшилися вдвічі порівняно з квітнем.

    "Ситуація з паливом покращилася б навіть без скасування держрегулювання. Справа в тому, що на європейському ринку всі звикли працювати з довгими контрактами. Таким чином у травні в Україну зайшли ті обсяги пального, які були законтрактовані ще у квітні. Ми прогнозуємо, що у червні прогноз, що ще на третину збільшиться", - каже Сіренко.

    За його словами, ключова зміна, що сталася на паливному ринку, - він трансформувався з ринку споживача на ринок продавця.

    "Ринок конкурентний, але зараз через обмежену пропозицію ця конкуренція розгорнулася у зворотний бік. Якщо раніше покупці вирішували, у кого купити бензин, але зараз ринок формують ті, хто має ресурс. Якщо раніше ти привозив з-за кордону 10 тонн бензину, то 8 тонн ти відправляв на АЗС, а 2 тонни продавав на оптовому ринку. Зараз тенденція протилежна, тому що в опті ціни є вищими, а ціна на АЗС не є максимально ефективною", - говорить експерт.

    Сіренко також зазначає, що проблеми із наявністю палива на АЗС також зумовлені дефіцитом бензовозів. Частина з них їздить до ЄС за ресурсом, тому паливо не встигають розвозити АЗС.

    Засновник групи "Прайм" Дмитро Леушкін розповідає, що до початку червня постачання палива в країну збільшилося, але також збільшився і попит на нього.

    “Економіка почала оживати, у порівнянні з березнем, коли все зупинилося. Я думаю в майбутньому ця тенденція збережеться: збільшуватимуться обсяги поставок, але також збільшуватиметься попит. Дефіцит на ринку збережеться до кінця літа точно, а то й до кінця року", - каже бізнесмен.

    За його словами, пік споживання палива може статися під час жнив, коли аграрії заведуть комбайни, а зернотрейдери почнуть перевозити врожай. При цьому зараз не до кінця зрозумілою є логістика збуту українських сільськогосподарських продуктів. Якщо Одеський порт розблокують зерно туди можна буде підвозити залізницею, проте якщо цього не станеться аграрії вивозитимуть урожай автотранспортом, що суттєво збільшить обсяги споживання палива.

    Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн прогнозує, що ситуація із паливом залишиться напруженою до кінця сезону його активного споживання.

    "На ринку дизельного палива постачання зростає зростання, проте баланс тут дуже хиткий. Слід розуміти, що в Європі теж буде напружена ситуація з ресурсом, тому українським компаніям доведеться шукати пальне в ширшому радіусі. Між тим можна впевнено говорити про те, що ми вже вийшли на обсяги, достатні для забезпечення критичної інфраструктури", - каже Куюн.

    За його словами, у разі дефіциту палива на європейському ринку зростання цін не очікується, оскільки трейдери мають певний запас міцності. А ось проблеми з побудовою нових логістичних маршрутів можуть виникнути. Тому, швидше за все, збільшення обсягів постачання палива в Україну може забрати більше часу.

    Експерт зазначає, що найскладніша ситуація з постачанням бензину. У Європі він дефіцитний, а інфраструктура там призначена на постачання дизпалива. Вільні обсяги бензину є лише у Західній Європі, проте логістика постачання звідти дуже складна. Перші поставки бензину вже почалися, але через відсутність цистерн та вільних маршрутів це відбувається дуже повільно.

    "Швидше за все, говорити про стабільне забезпечення бензином можна говорити тільки після завершення активного сезону споживання", - говорить Куюн.

    Степан Крьока

    Інф. delo.ua

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.