Американська військово-промислова корпорація Northrop Grumman у співпраці з компанією Firefly Aerospace має намір створити оновлену версію своєї "робочої конячки" – ракети Antares, але вже без російських двигунів, а згодом – і зовсім новий носій.
Зараз головна конструкція маршового ступеня ракети, розроблена українським КБ "Південне" й вироблена на заводі "Південмаш", використовує два російські двигуни. Після повномасштабного вторгнення РФ в Україну силові агрегати РД-181 потрапили під санкції. В результаті зупинки постачання у Northrop Grumman залишилося всього дві ракети Antares, попри те, що ще кілька мають бути поставлені за контрактом із NASA.
"Ми спочатку розробимо повністю вітчизняну версію – Antares 330 – для комерційного постачання космічної станції, а потім – абсолютно нову ракету-носій середнього класу", – заявив Скотт Лер, генеральний менеджер систем запуску та ПРО Northrop Grumman.
Останній запуск із використанням вузлів із РФ намічено на початок 2023 року. Представник Northrop Grumman повідомив Reuters, що вони зафрахтували три ракети Falcon 9 у SpaceX наприкінці 2023 і 2024 році для запуску капсул Cygnus на МКС, поки Antares 330 знаходиться на стадії розробки.
За розрахунками, оновлений ступінь "значно" покращить співвідношення маса ракети/маса доставлених на орбіту вантажів.
Оскільки двигуни Firefly використовують те саме паливо, що й Antares, модернізація стартового майданчика буде зведена до мінімуму.
Antares 330 буде використовувати сім двигунів Miranda та композитну технологію для конструкцій першого ступеня й баків від Firefly Aerospace, а "груммани" забезпечать авіоніку, софт, конструкції другого ступеня та двигун Castor 30XL для неї. Ракети будуть збирати в цехах корпорації, запускати їх також буде Northrop Grumman.
Коли очікується запуск нової ракети, не повідомляють.
Евгений Пилипенко
e-finance.com.ua