Європейський парламент у вівторок, 14 лютого, підтримав заборону на випуск нових автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (бензиновими, дизельними та іншими) на території ЄС з 2035 року.
Про це повідомляє пресслужба Європарламенту.
За відповідне рішення проголосували 340 депутатів, 279 висловились проти.
Законодавство регулює шлях до нульових викидів CO2 для нових легкових автомобілів та легких комерційних транспортних засобів у 2035 році (мета – для всього автопарку ЄС скоротити викиди CO2 від нових автомобілів та мікроавтобусів на 100% порівняно з 2021 роком).
Проміжні цілі скорочення викидів до 2030 року встановлені на 55% для легкових автомобілів та 50% для мікроавтобусів.
Виробники, котрі мають невеликі обсяги виробництва за календарний рік (від 1 тис. до 10 тис. нових легкових автомобілів або від 1 тис. до 22 тис. нових мікроавтобусів), можуть отримати відстрочку до кінця 2035 року. Натомість ті, хто реєструє менше 1 тис. нових транспортних засобів на рік, як і раніше, звільняються від таких вимог.
За словами євродепутата Яна Хуитема, прийнятий регламент створює розуміння для автомобільної промисловості та стимулює інновації та інвестиції в автопром, а придбання та водіння автомобілів з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими для споживачів.
Зазначається, що документ ще має бути офіційно схвалений Радою ЄС, перш ніж його опублікують в Офіційному журналі ЄС.
Зазначимо, кількість електрокарів в Україні постійно зростає. Так, за перший місяць 2023 року українці придбали майже 1,3 тисячі автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV), що вдвічі перевищує результат січня 2022 року. З них: легкових авто — 97%, комерційних — близько 3% та один автобус.
Світлана Манько
Інф. delo.ua
e-finance.com.ua