Щодо права укладати трудові договори (угоди) за сумісництвом
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) звертає увагу, що відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Згідно з ч. 2 ст. 21 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Це дозволяє працівникам, крім основного трудового договору, додатково укладати трудові договори (угоди) за сумісництвом.
Оплата праці за сумісництвом регулюється КЗпП.
Згідно із вимогами ст. 1021 КЗпП та ст. 19 Закону України «Про оплату праці» сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи.
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Додатково повідомляємо, що особа не може виконувати свої трудові обов’язки одночасно (в одні й ті ж години) за основним місцем роботи і місцем роботи за сумісництвом.
До уваги платників: електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) нагадує, що для спрощення та зручності спілкування громадян з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, банками, іншими установами та організаціями ДПС впроваджено новий електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді, засвідчених кваліфікованою електронною печаткою ДПС».
Зазначений електронний сервіс дозволяє фізичній особі – платнику податків засобами Електронного кабінету подати до ДПС в електронному вигляді з використанням кваліфікованого електронного підпису запит та отримати відповідь «Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків» засвідчену кваліфікованою електронною печаткою ДПС.
При цьому отриманий громадянином електронний документ є аналогом паперового документа, виданого контролюючим органом.
Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків може бути сформований починаючи з І кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (запит формується поквартально, у зв’язку з чим загальна кількість кварталів, яка вказується в запиті, не повинна перевищувати 20 кварталів).
Інструкція щодо дій користувача для отримання такого електронного документа знаходиться на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: http://tax.gov.ua у приватній частині Електронного кабінету в розділі: Допомога → ЕК для громадян → Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Транспортний податок: фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 3,9 млн грн транспортного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє.
Протягом восьми місяців 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло понад 3,9 млн грн транспортного податку. У порівнянні з відповідним періодом 2022 року надходження збільшились майже на 2,8 млн грн, або в 3,5 рази.
Звертаємо увагу, що обчислення суми транспортного податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за податковою адресою (місцем реєстрації) платника податку, зазначеною в реєстраційних документах на об’єкт оподаткування.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 Податкового кодексу України, до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО, нововведення Закону № 3219»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє, що днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО, нововведення Закону № 3219».
На запитання платників податків відповіла старший державний інспектор Першотравенської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Тернова Світлана Вікторівна.
Питання 1: Добрий день!
Як зареєструвати касира для програмного РРО?
Відповідь. Доброго дня!
Суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на ПРРО самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів).
Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа.
Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою 5-ПРРО.
Питання 2: Добрий день!
Багато помилок при реєстрації/перереєстрації РРО, КОРО, ПРРО при заповненні адреси господарської одиниці.
Відповідь. Доброго дня!
Найчастіше платники вносять ці дані вручну, є неспівпадіння заповнених даних з реєстраційними даними платника і програма видає помилку, необхідно копіювати дані з реєстраційних даних платника, які знаходяться в електронному кабінеті платника.
І ще питання при реєстрації РРО, КОРО, якщо повідомлення за формою 20-ОПП подавалось до квітня 2019 року, дані про об’єкт необхідно оновити.
Питання 3: Добрий день!
Чи може один суб’єкт господарювання реєструвати та застосовувати ПРРО поряд із класичним РРО?
Відповідь. Доброго дня!
Законодавчо не встановлено заборон та обмежень щодо застосування ПРРО поряд із класичним РРО.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» у Покровській державній податковій інспекції на тему «Застосування РРО, нововведення Закону №3219»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє.
У Покровській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Застосування РРО, нововведення Закону №3219».
На запитання платників податків відповіла старший державний інспектор Покровської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ревера Тетяна Олександрівна.
Питання 1: Добрий день! Чи потрібно вести КОРО при використанні ПРРО ?
Відповідь. Добрий день! Використання КОРО передбачено лише для класичних РРО, на період відсутності електроенергії або виходу касового апрарату з ладу. У випадку використання ПРРО,на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС, проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. На період виходу з ладу ПРРО проведення розрахункових операцій здійснюється до моменту усунення несправності.Тому КОРО не використовується для ПРРО.
Питання 2: Добрий день!Чи можна підключити сканер штрихкодів до ПРРО?
Відповідь. Добрий день! Так, провідний сканер можна підключити як клавіатуру через порт usb, безпровідний- через Bluetooth.Для того щоб уникнути пошкодження USB порту на мобільних телефонах чи планшетах, рекомендуємо використовувати безпровідні сканери.
Питання 3: Добрий день! Як можна перевірити чек, виданий ПРРО, в режимі офлайн?
Відповідь. Добрий день! У чеку буде наявна позначка про проведення розрахункової операції в режимі офлайн.
Питання 4: Добрий день! Чи може суб’єкт господарювання переміщувати ПРРО поза межі господарської одиниці, на яку його зареєстровано, та, наприклад, відпускати товари того ж асортименту, що і в магазині?
Відповідь. Добрий день! При реєстрації ПРРО заявником вказується тип ПРРО ( стаціонарний,пересувний, ПТКС).
Якщо суб’єкт господарювання має намір використовувати ПРРО в стаціонарному магазині та для пересувної торгівлі, то необхідно реєструвати дав окремих ПРРО для різних цілей застосування.
Питання 5: Добрий день! Не вдається зробити перереєстрацію ПРРО, у зв’язку зі зміною адреси, помилка у квитанції- немає такого ПРРО. Яка причина ?
Відповідь. Добрий день! Відповідно до Порядку реєстрації ПРРО, заява про проведення перереєстрації подається за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на ПРРО,тому дотримайтесь вищезазначених умов та спробуйте направити заяву на перереєстрацію ПРРО знову.
Юридичні особи поповнили місцеві бюджети Дніпропетровщини на суму понад 24,6 млн грн збором за місця для паркування транспортних засобів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) повідомляє.
Протягом січня – серпня п. р. до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб надійшло понад 24,6 млн грн збору за місця для паркування транспортних засобів. Сума надходжень збільшилась у порівнянні з минулорічним показником майже на 14,3 млн грн, або на 138,3 відсотки.
Нагадуємо, що ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності, у розмірі до 0,075 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Який порядок та термін реєстрації ПРРО?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) інформує.
Застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій (ПРРО) регулюється Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 317), який розроблений відповідно до ст. 7 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями.
Відповідно до п. 2 розд. II Порядку № 317 під час реєстрації кожному ПРРО фіскальним сервером ДПС (далі – фіскальний сервер) автоматично формується та присвоюється фіскальний номер.
Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр ПРРО), відповідно до алгоритму його формування.
Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.
Пунктом 3 розд. II Порядку № 317 встановлено, що для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, за ідентифікатором форми J/F 1316605) (додаток 1 до Порядку № 317). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)), або засобами телекомунікацій.
У реєстраційній заяві за ф. № 1-ПРРО зазначається локальний номер ПРРО, який присвоюється такому ПРРО суб’єктом господарювання. Локальний номер ПРРО становить числовий номер, він є унікальним серед номерів, що присвоюються суб’єктом господарювання у довільному порядку ПРРО для його реєстрації та застосування у відповідній господарській одиниці.
Локальний номер ПРРО зберігається за ПРРО до дати скасування реєстрації ПРРО.
Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:
у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);
не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).
Така інформація направляється у вигляді квитанції, що є електронним повідомленням, яке формується у форматі, затвердженому в установленому законодавством порядку, програмним забезпеченням контролюючого органу за результатами ідентифікації, обробки електронного документа (далі – квитанція) (п. 4 розд. II Порядку № 317).
У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру ПРРО.
Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО (п. 5 розд. II Порядку № 317).
За наявності підстав для відмови в реєстрації ПРРО фіскальний сервер формує повідомлення про відмову в реєстрації ПРРО із зазначенням підстав для такої відмови (п. 6 розд. II Порядку № 317).