За даними Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку проблема подвійного ведення реєстрів власників іменних цінних паперів існує у 27 емітентів. На виконання доручення КМУ було створено тимчасову міжвідомчу робочу групу для розв‘язання актуальної проблеми ведення подвійних реєстрів акціонерних товариств.
Робочою групою було визначено 11 найбільш проблемних підприємств із 27 емітентів, в яких існує проблема подвійного ведення реєстрів власників іменних цінних паперів, а саме: ВАТ "Прикарпатобленерго"; ВАТ "Львівобленерго"; ВАТ "Полтаваобленерго"; ВАТ "Чернігівобленерго"; ВАТ "Сумиобленерго"; ВАТ "Луганськобленерго"; ЗАТ "Київський суднобудівельний-судноремонтний завод"; ВАТ по газопостачанню та газифікації "Черкасигаз"; ВАТ "Нікопольський завод феросплавів" ; ВАТ "Дніпроспецсталь"; ВАТ "Просянський ГЗК".
Державною комісією прийняте рішення про ініціювання процедури призупинення обігу цінних паперів зазначених емітентів, а також щодо направлення до Генпрокуратури матеріалів по реєстраторах, які здійснюють ведення "подвійних" реєстрів.
Разом з цим ДКЦПФР прийняла рішення звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією ввести на обленерго, де існують проблеми з "подвійними" реєстрами, тимчасові адміністрації під керівництвом представників держави. Доцільно також паралельно зі створенням тимчасових адміністрацій призначати тимчасових керівників реєстраторів. Таким чином, Державна комісія зможе заблокувати конфлікти навколо "подвійних" реєстрів до їх врегулювання.
Комісія також пропонує урядові розробити механізм примусового вилучення реєстрів у "проблемних" реєстраторів. ДКЦПФР підготовлено низку пропозицій, що торкаються судової системи. Зокрема, ДКЦПФР пропонує прокуратурі відкривати кримінальні справи щодо суддів, які мають відношення до реалізації злочинних схем на ринку цінних паперів, виносити на розгляд Комітетом правової політики Верховної Ради питання відносно звільнення таких суддів, роз‘яснювати пленуму Верховного Суду процедуру розгляду справ, пов‘язаних з веденням реєстрів власників цінних паперів.
Фонд опрацював перелік із 5 емітентів, у статутних фондах яких є державні корпоративні права.
Із п‘яти товариств тільки в одному державний пакет акцій обліковуються на рахунку РВ ФДМУ по Херсонській області (ВАТ "Транспортник"), державні пакети акцій ВАТ по газопостачанню та газифікації "Черкасигаз" та ВАТ "Луганськобленерго" були передані до статутного фонду НАК "Нафтогаз України" та НАК "Енергетична компанія України":
1. ВАТ "Транспортник" – державна частка становить 98,07%. Договір на ведення системи реєстру з ТОВ "Таліон" був укладений без розірвання договору з попереднім реєстратором (ТОВ "Трансферт"). На даний час спеціалістами регіонального відділення ФДМУ по Херсонській обл. зазначене питання вирішується;
2. ВАТ по газопостачанню та газифікації "Черкасигаз" – державний пакет акцій 51% було передано до статутного фонду НАК "Нафтогаз України". Загальними зборами акціонерів товариства 11.05.05 (де від імені держави голосував представник НАК "Нафтогаз України") було прийнято рішення про заміну ТОВ "ЮНІС-реєстр консалтинг" на АІФК "Укрпривінвест", але ТОВ "ЮНІС-реєстр консалтинг" блокував передачу реєстру. Згідно з рішенням Печерського суду м. Києва про передачу реєстру АІФК "Укрпривінвест" було прийнято реєстр акціонерів на підставі ухвали Печерського суду по справі N2-1337/05 від 10.06.05 та укладено договір з емітентом на ведення реєстру, затверджений загальними зборами акціонерів 07.09.05;
3. ВАТ "Луганськобленерго" - реєстратором ЗАТ "F.C.I." ("Фінанси та кредит") не було виконано рішення Вищого арбітражного суду України від 10.05.2000 щодо повернення в державну власність пакету акцій 35% статутного фонду ВАТ "Луганськобленерго". Загальними зборами акціонерів неодноразово приймалося рішення щодо передачі ведення системи реєстру акціонерів АКБ "Укрсоцбанк", яким було проведено операцію зарахування на особовий рахунок ФДМУ пакету акцій 35% статутного фонду товариства за рішенням суду. Але рішення декількох загальних зборів акціонерів щодо передачі реєстру були неодноразово оскаржені в судах різних інстанцій.
Державний пакет акцій ВАТ "Луганськобленерго" в розмірі 60% (у тому числі і 35% пакет акцій, повернутий ФДМУ) було передано до статутного фонду НАК "Енергетична компанія України";
4. ВАТ "Нікопольський завод феросплавів" - за даними ТОВ "Славутич-Реєстратор" державна частка у статутному фонді емітента складає 50%. За інформацією ТОВ "Альфа-Інвест" державної частки не залишилося;
5. ВАТ "Кримопттекстильторг" – за даними ТОВ "Офферта-реєстратор" державна частка складає 25,14%, але цей реєстратор за рішенням суду позбавлений права на ведення системи реєстру. За даними ТОВ "Фортуна" державної частки у статутному фонді не залишилося, оскільки ним було виконано розпорядження Фонду майна АРК щодо продажу останнього пакету акцій.
Прес-служба Фонду державного майна України