З 1 березня введена нова форма податкової накладної
З 1 березня 2014 року Наказом Міндоходів від 14.01.2014 року № 10 затверджено нову Форму податкової накладної та Порядок її заповнення.
Ознайомитись з наказом можна на офіційному веб-порталі Міндоходів за адресою: www.minrd.gov.ua.
Всі охочі зможуть завантажити форму податкової накладної, додатки до неї та порядок її заповнення.
За I квартал 2014 року 1-ДФ подаємо за новою формою
З 1 квітня 2014 року набирає чинності наказ Міндоходів від 21 січня 2014 року №49 (далі – Наказ №49).
Цим наказом затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку.
Також слід відмітити, що Податковий розрахунок ф.1ДФ, затверджений Наказом №49, подається податковими агентами в один із таких способів:
- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо використання електронного цифрового підпису відповідальної особи податкового агента у порядку, визначеному законодавством;
- на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;
- на паперовому носії, якщо кількість рядків у податковому розрахунку не більше п'яти.
В один із таких способів у вигляді окремої порції також подається Податковий розрахунок ф.1ДФ за відокремлений підрозділ юридичної особи, який не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету.
Перший раз Податковий розрахунок за формою, затвердженою Наказом №49, подається за звітний період – І квартал 2014 року.
Податкова декларація про майновий стан та доходи в електронному вигляді
З 1-го січня 2014 року розпочато кампанію декларування громадянами свого майнового стану та доходів, отриманих ними протягом 2013 року.
Згідно із положеннями Податкового кодексу України термін подання річних податкових декларацій про майновий стан та доходи, отримані фізичними особами у 2013 році встановлено до 1 травня 2014 року.
Обов’язок платників податку - фізичних осіб подавати річну податкову декларацію виникає, якщо протягом 2013 року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) їм у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно- правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищувала сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2013 році – 137 640 грн. (1147х120)) та проводити перерахунок сум податку за ставками 15(17) % за новими правилами.
При цьому, необхідно враховувати, що інші оподатковувані доходи, що були нараховані (виплачені, надані) платникам податку у 2013 році, ніж зазначені вище, не приймають участь у проведені такого перерахунку.
Для спрощення процедури подання декларації в органах Міндоходів функціонує сервіс «Декларування oн-лайн».
В електронній формі платники податків можуть подати податкову декларацію до контролюючих органів засобами електронної пошти через Інформаційний портал Міндоходів.
Для подання податкових декларацій в електронній формі у режимі реального часу (on-line) платнику податків необхідно:
1. Отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів.
2. Завантажити з сайта Акредитованого центру сертифікації ключів програмне забезпечення – „Програмний комплекс користувача ЦСК”. Встановити програмне забезпечення на персональному комп’ютері та виконати необхідні налаштування допоможе інструкція користувача.
3. Авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу.
Детальніше про подання звітності в електронному вигляді можна дізнатися на веб-порталі Міндоходів (http://minrd.gov.ua) або в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та його регіональних представництвах, які знаходяться у центрах обслуговування платників територіальних органів Міндоходів України.
Електронні перевірки у 2014 році
З 1 січня 2014 року набрала чинності норма Податкового кодексу України, якою запроваджується проведення електронних перевірок платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та мають незначний ступінь ризику.
Так, згідно з абзацом 6 підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України електронна перевірка відноситься до категорії документальних позапланових виїзних перевірок. Електронну перевірку ініціює сам платник податків, шляхом подачі відповідної заяви до відповідного територіального органу Міндоходів, в якому він перебуває на податковому обліку. Заяву необхідно подати за десять днів до визначеної дати початку проведення електронної перевірки.
Форма заяви, порядок її подання та прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлені наказом Міндоходів України від 3 червня 2013 року, який набрав чинності з 01 січня 2014 року.
Також нагадуємо, що з 1 січня 2015 року електронна перевірка буде доступна для всіх представників малого та середнього бізнесу, що працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016 року – для всіх категорій платників податків.
Електронні перевірки дадуть змогу підвищити якість обслуговування клієнтів Міністерства доходів і зборів, а також здійснювати таке обслуговування дистанційно, що у свою чергу мінімізує вплив людського фактору, підвищить якість проведення перевірки, зменшить термін її проведення.
Порядок заповнення платіжних документів
ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві повідомляє, що з 26.11.2013 року набрав чинності наказ Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609 “Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ грошових коштів у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру перерахованих коштів».
Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати має оформлятися окремим документом. Поле реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документу платникам податків потрібно заповнювати у відповідності із затвердженим Порядком.
За детальною інформацією слід звертатися у Центри обслуговування платників територіальних органів Міндоходів.
Документи для отримання електронного цифрового підпису
ДПІ в Солом’янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві нагадує фізичним особам перелік документів, необхідних для отримання ключа електронного цифрового підпису:
- заповнена та підписана Реєстраційна картка (2 копії);
- копія паспорту заявника (копії 1-4 сторінок), засвідчена власноручним підписом власника;
- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО;
- носій електронного ключа.
Нагадуємо, на сьогоднішній день з метою забезпечення більш комфортних умов отримання послуг електронного цифрового підпису фізичними та юридичними особами подовжено термін дії посилених сертифікатів ключів до двох.
Детальнішу інформацію можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту http://www.acskidd.gov.ua/ у розділі «Реєстрація користувачів».
ДПІ у Солом’янському районі ГУ Міндоходів у м. Києві
e-finance.com.ua