Завдяки результативним антикризовим заходам, які вживає нинішня команда топ-менеджерів Укрпошти, національному оператору вдалося стабілізувати фінансову ситуацію на підприємстві та навіть стати на шлях зростання.
Підбиваючи підсумки роботи за жовтень, Укрпошта показала позитивні тенденції. Так, чистий дохід підприємства за жовтень місяць 2014 року склав понад 3 млн. грн., що майже на 7% більше від рентабельності жовтня минулого року.
Загалом, за 10 місяців 2014 року Укрпошта завдячуючи прийнятим дієвим управлінським рішенням за рівнем дохідності практично вийшла на аналогічні показники 2013 року. Різниця склала лише 3%. Якщо у 2013 році загальні доходи підприємства за січень-жовтень склали 3,33 млрд. грн, то у 2014 – 3,22 млрд. грн. Рентабельність підприємства за результатами 10 місяців 2014 року – понад 15 млн. грн.
У той же час, між обраними для порівняння фінансово-економічних показників підприємства періодами важко провести паралель. Більше того, 2013 та 2014 роки не піддаються повноцінному порівнюванню.
Повна втрата ринку Автономної Республіки Крим та частково – Донбасу, який є одним з найактивніших регіонів країни, призвели до суттєвого зниження загальної динаміки росту поштового ринку. На фоні різкого падіння та коливання курсу гривні спостерігається значне зменшення купівельної спроможності громадян та зниження ділової активності. Для порівняння, якби Укрпошта працювала за аналогічних обставин у 2013 році (без Криму та частково Донецької та Луганської областей), то фінансові показники 2013 року були б нижчими за показники 2014 року.
На сьогоднішній день підприємство не має заборгованості по заробітній платі, а також з платежів до бюджетів та державних цільових фондів. За січень-жовтень поточного року Укрпоштою сплачено податків, зборів та інших обов’язкових платежів на суму близько 1 млрд. грн., в тому числі до Держбюджету – 155,7 млн. грн.
«Завдяки ефективному кризовому менеджменту та нестандартним рішенням нам вдалося стабілізувати ситуацію на підприємстві, – зазначає в.о. генерального директора Укрпошти Михайло Паньків. – Однак розслаблятися не час. Особлива увага приділяється збалансуванню доходів і витрат, оптимізації управлінської структури, збільшенню долі Укрпошти на ринку, переформатуванню послуг під потреби сучасного бізнесу. Це дозволить нам успішно завершити ІV квартал і рік в позитивній динаміці».
Наразі на Укрпошті впроваджена та активно діє Програма якісних змін. В її основі – повна автоматизація та модернізація підприємства, перегляд логістичних та виробничих процесів, покращення якості надання послуг, активне навчання персоналу та підвищення культури обслуговування клієнтів.
Розставляючи пріоритети, Укрпошта прагне посилити свої позиції на внутрішньому ринку та активно вийти на міжнародні ринки доставки товарів електронної комерції, зокрема Китаю, США, країн Західної Європи, в співпраці з якими підприємство вбачає великі перспективи для зростання.