Днями в ДПІ у Голосіївському районі відбувся черговий сеанс «гаряча лінія».
Цього разу з платниками податків району спілкувалися на тему: «Зміни у податковому законодавстві». Розмовляла з платниками заступник начальника ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві – Кірієнко Тетяна Павлівна. До Вашої уваги пропонуємо деякі запитання та відповіді, що обговорювалися під час сеансу «гаряча лінія»:
Питання: Розкажіть, будь ласка, про етапи запровадження електронного адміністрування ПДВ.
Відповідь: Система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підр. 2 розд. ХХ Податкового кодексу України):
- з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до п. 7 Прикінцевих положень Закону № 71) – у тестовому режимі;
- з 1 липня 2015 року – на постійній основі.
Пунктом 200 1.6 ст. 200 1 Податкового кодексу України визначено, що за підсумками звітного податкового періоду, відповідно до задекларованих в податковій декларації результатів, платником проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Податкового кодексу України .
Згідно із п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, реєстр платників. У реєстрі зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого Податкового кодексу України для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету.
Таким чином, сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки.
За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.
Питання: За яких умов ставки ЄСВ застосовуються з коефіцієнтом 0,4?
Відповідь: Прийнятими змінами установлено, що при нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам та/або винагороди за цивільно-правовими договорами діючі ставки єдиного соціального внеску (середньозважена ставка – 41%), застосовуються з коефіцієнтом 0,4 (середньозважена ставка – 16,4%) при виконанні платником одночасно таких умов:
1. загальна база нарахування єдиного соціального внеску за мі¬сяць, за який нараховується заробітна плата або винагорода за цивільно-правовими договорами, в 2,5 рази або більше перевищує загальну середньомі¬сячну базу нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік; (якщо загальна база нарахування єдиного соціального внеску не перевищує в 2,5 рази середньомісячну базу нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік, то платник замість коефіцієнту 0,4 застосо¬вує розрахунковий коефіцієнт, що розраховується шляхом ділення загальної середньомісячної бази нарахування єдиного соціального внеску платника за 2014 рік на загальну базу нарахування єдиного соціального внеску за місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід) та/або винагорода, за цивільно - правовими договорами (але в будь-якому випадку коефіцієнт не може бути менше 0,4);
2. середня заробітна плата по підприємству збільшилася мінімум на 30 % у порівнянні з середньою заробітною платою за 2014 рік;
3. середній платіж на одну застраховану особу після зас¬тосування коефіцієнта складе не менше ніж 700 гривень;
4. середня заробітна плата по підприємству складе не менше трьох мінімальних заробітних плат (у 2015 році – 3 654 грн.).
Так, якщо роботодавець виконає зазначені умови та матиме право на застосування понижуючого коефіцієнту 0,4, то при нарахуванні заробітної у сумі 4,5 тис. грн. економія на сплаті єди¬ного соціального внеску складе 1,1 тис. грн., при заробітній платі – у сумі 10 тис. грн. – єди¬ний соціальний внесок необхідно буде сплатити майже на 2,5 тис. грн. менше ніж без застосування коефіцієнту.
Разом з цим, наявність прийнятих вимог для застосування понижуючого коефіцієнту, в цілому нададуть змогу запобігти зменшенню надходжень єдиного соціального внеску.
Питання: Які періоди можна коригувати по процедурі податкового компромісу?
Відповідь: В пункті 11 підрозділу 9 2 розділу ХХ Податкового кодексу України зазначається, що податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до статті 102 Податкового кодексу України застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року.
Відповідно до статті 102 Податкового кодексу України під строком давності розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, – за днем її фактичного подання.
Отже уточнювати податкові зобов’язання можна за період з квітня 2011 року по березень 2014 року включно.
Питання: Скільки часу триває процедура досягнення податкового компромісу?
Відповідь: Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше ніж 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку.
Про це зазначається в пункті 3 підрозділу 9 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Спеціально створена комісія в територіальному органі ДФС протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем подання платником Уточнюючого розрахунку, Заяви про компроміс та Переліку (опису) операцій приймає рішення про необхідність або відсутність необхідності проведення документальної позапланової перевірки.
Якщо колегіальна комісія дійшла до висновку щодо відсутності необхідності проведення документальної позапланової перевірки, сума задекларованих зобов'язань вважається узгодженою. Про це листом повідомляється платнику повідомляється платнику. День отримання платником податків рішення контролюючого органу є днем узгодження податкового зобов’язання, яке підлягає сплаті протягом 10 наступних календарних днів.
Питання: У якому порядку можливо оскаржити дії ДПІ у разі відмови в задоволенні запиту на інформацію?
Відповідь: Згідно з Законом України №2939-VI «Про доступ до публічної інформації», відповідь на інформаційний запит має бути надано не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Відповідно до статті 23 Закону «Про доступ до публічної інформації», рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.
Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві
e-finance.com.ua