• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє
    2022-09-26 13:12:33

    Тетяна Кірієнко та Бекір Байракдар

    визначили напрями обміну досвідом у податковій сфері

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

    Напрями співпраці у рамках реалізації Меморандуму про взаєморозуміння щодо технічного співробітництва та цікаві для обох сторін сфери обміну досвідом обговорили під час зустрічі в. о. Голови ДПС Тетяна Кірієнко та Голова Адміністрації доходів Міністерства казначейства та фінансів Турецької Республіки Бекір Байракдар.

    «Державна податкова служба, незважаючи на складні часи, продовжує вдосконалювати свою роботу. Ми зацікавлені не тільки у нашій взаємодії з турецькими колегами в межах підписаного Меморандуму, але й у налагодженні контактів на рівні наших фахівців для обміну корисним досвідом, який сприятиме розвитку та зміцненню обох відомств», – наголосила Тетяна Кірієнко.

    За її словами, напрацювання фахівців двох відомств у різних сегментах податкової сфери, зокрема, податкового аудиту, обслуговування платників, управління податковими ризиками, податкового комплаєнсу, дозволить проаналізувати процедури адміністрування та за потреби вдосконалити їх з урахуванням рекомендацій іноземних партнерів.

    У свою чергу Бекір Байракдар розповів про основні акценти у роботі Адміністрації доходів Міністерства казначейства та фінансів Турецької Республіки, зазначивши про готовність до обміну інформацією та практиками з українською стороною.

    Тетяна Кірієнко, зокрема, відзначила, що для ДПС цікавим стане досвід Туреччини щодо роботи Програми ЄС «Фіскаліс», до якої Україна приєдналася у вересні. Це допоможе чітко визначити пріоритети та врахувати важливі аспекти під час її реалізації. За результатами зустрічі сторони домовилися про проведення робочих засідань на рівні фахівців відомств в межах визначених напрямів.

    Інформацію розміщено на вебпорталі ДПС України за посиланням

     

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/616733.html

     

     

    Адміністративні послуги мобільного ЦОПу

    для внутрішньо переміщених осіб у місті Дніпрі

     

    З метою покращення обслуговування платників податків та забезпечення зручних та доступних умов отримання адміністративних послуг на території Дніпропетровської області працює додатковий сервіс – мобільний Центр обслуговування платників Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (мобільний ЦОП).

    До Лівобережної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Лівобережна ДПІ) звернулись працівники Комунального закладу «Дніпропетровський геріатричний пансіонат» Дніпропетровської обласної ради з питанням отримання картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків особами похилого віку, тимчасово переміщеними з інших регіонів України за адресою медичного закладу: м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 15.

    Так, працівниками Лівобережної ДПІ: головним державним інспектором Каретник О.В. та головним державним інспектором Таран Т.С. здійснено виїзд мобільного ЦОПу до мешканців геріатричного пансіонату для видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Працівниками Лівобережної ДПІ внесені зміни до облікових даних фізичних осіб, оновлено та видано карток РНОК ПП 21 особі.

    Додатково від керівництва пансіонату було отримано запрошення щодо організації періодичних виїздів мобільного ЦОПу та досягнута домовленість щодо необхідності надання адміністративних послуг контролюючим органом у межах повноважень ДПІ на території закладу. Керівництво та мешканці комунального закладу висловили подяку керівництву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за співпрацю та надані послуги.

     

     

    Адміністративні послуги мобільного ЦОПу для мешканців Синельниківського району та внутрішньо переміщених осіб

     

    До Покровської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – Покровська ДПІ) надійшло клопотання Покровського територіального центру соціального обслуговування Покровської територіальної громади в Синельниківському районі щодо надання адміністративних послуг для підопічних, які є особами з інвалідністю та з інтелектуальними розладами.

    Покровською ДПІ здійснено виїзд мобільного Центру обслуговування платників (ЦОП) до відділення стаціонарного дозволу для постійного або тимчасового проживання Покровського територіального центру соціального обслуговування  Покровської об’єднаної територіальної громади в Синельниківському районі з метою реалізації податкового сервісу щодо якісного надання адміністративних та інших послуг, які вкрай важливі для реалізації прав та обов’язків платників податків, громадян. Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі начальника Покровської ДПІ Світлани Шевцової та працівників Покровської ДПІ.

    Під час зустрічі Шевцова Світлана акцентувала увагу присутніх громадян, працівників відділення стаціонарного дозволу для постійного або тимчасового проживання Покровського територіального центру соціального обслуговування, що мобільний ЦОП створено з метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг та сервісів платниками податків, громадянами, особливо з інвалідністю.

    Вона надала роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема, Електронним кабінетом, а також з актуальних питань податкового законодавства у частині земельного податку з юридичних осіб для працівників Покровського територіального центру соціального обслуговування.

    Аліна Полягай ознайомила присутніх з переліком адміністративних послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі, переліком документів, які потрібні для їх отримання, а також про режим роботи ЦОПу Покровської ДПІ та контактні номери телефонів, за якими можна отримати роз’яснення з питань податкового законодавства.

    У ході проведення заходу працівникам Покровського територіального центру соціального обслуговування Покровської об’єднаної територіальної громади в Синельниківському районі роздані брошури, листівки інформаційно-роз’яснювального характеру, ознайомлено зі сторінкою Telegram-каналу ДПС України та сторінками Facebook ДПС України і Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

    Фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, прийнято 18 заяв за формою № 5-ДР, у тому числі 4 шт. – від працівників Покровського територіального центру соціального обслуговування.

    Працівники центру соціального обслуговування висловили слова подяки податківцям за проведений виїзд мобільного ЦОПу та бажання спілкуватися і у подальшому з питань отримання адміністративних послуг, інших послуг та сервісів від ДПС.

     

     

    Мобільний ЦОП: для мешканців Новомосковського району та внутрішньо переміщених осіб надані адміністративні послуги

                                                                                                               

    У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану до Новомосковського району з м. Марганця евакуйовано 22 маломобільні особи та особи з інвалідністю.

    З метою створення доступних умов та забезпечення рівних можливостей одержання послуг усіма особами з обмеженими фізичними можливостями (особи з інвалідністю, з порушенням опорно-рухомого апарату, які не можуть себе обслуговувати та переміщатись самостійно) днями мобільний Центр обслуговування платників (ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) у складі працівників Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС здійснив виїзд до будинку людей похилого віку за адресою: Дніпропетровська область, Новомосковський район, с. Гупалівка, вул. Центральна, 1.

    Під час роботи мобільного ЦОПу старшим державним інспектором Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС Лимар Людмилою видано громадянам з обмеженими фізичними можливостями 3 облікові картки платника податків.

    Заступник начальника Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС Тишкевич Антоніна надала інформацію щодо переліку адміністративних послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі, а саме: видача облікової картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО), видача відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Вона також проінформувала громадян про перелік документів, потрібних для отримання адміністративних послуг, про режим роботи ЦОПу Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС та контактні номери телефонів, за якими можливо отримати інформацію, роз’яснення та консультацію з податкової тематики.

    Керівник Гупалівського стаціонарного відділення для осіб похилого віку Гунько Олена подякувала представникам Магдалинівської ДПІ ГУ ДПС за взаєморозуміння та ввічливе ставлення до осіб з обмеженими фізичними можливостями та висловила сподівання на подальшу співпрацю.

     

     

    Плата за землю – важливий внесок до місцевих бюджетів Дніпропетровщини

     

    З початку 2022 року платники Дніпропетровської області направили до місцевих бюджетів понад 3,2 млрд грн плати за землю. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року надходження збільшились на понад 80,5 млн гривень.

    Нагадуємо, що юридичні особи, які користуються пільгами з земельного податку, та надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачують на загальних підставах з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель, споруд (їх частин).

     

     

    За видобування газового конденсату до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 1,2 млн грн рентної плати

     

    Протягом січня – серпня 2022 року місцеві бюджети Дніпропетровщини за видобування газового конденсату отримали понад 1,2 млн грн рентної плати, що на понад 657 тис. грн, або на 117,8 відсотків більше минулорічного показника відповідного періоду.

    Звертаємо увагу, що базовий податковий (звітний) період для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану (далі – рентна плата за користування надрами для видобування вуглеводної сировини) дорівнює календарному місяцю.

     

     

    Партнерські відносини податківців з бізнесом –

    запорука стабільної роботи економіки

     

    Днями, за організацією Фінансово-податкового комітету Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації (Асоціація) за участі в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Твердохлєб Марини проведено онлайн-вебінар для бізнесу.

    Оперативна комунікація відбулась завдяки активному використанню Асоціацією зв’язку з податковою службою Дніпропетровщини за допомогою Комунікаційної податкової платформи, яка дозволяє мобільно, швидко та зручно отримати зворотній зв’язок.

    Тема блоку онлайн-вебінару, в обговоренні якого задіяні провідні фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), «Воєнний стан: порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків щодо сплати податків, надання звітності, реєстрації податкових та акцизних накладних».

    У заході прийняли участь керівник Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації Присяжнюк Катерина; менеджер комітетів Дніпровського офісу Європейської Бізнес Асоціації Кобізь Марія; голова Фінансово-податкового комітету Дніпровського офісу, партнер AC Crowe Ukraine, кандидат економічних наук Карпов Леонід; фахівець аудиторської компанії AC Crowe Ukraine Поліщук Алевтина; начальники управлінь ГУ ДПС: оподаткування юридичних осіб Бохан Вікторія, оподаткування фізичних осіб Кібкало Тетяна, інформаційної взаємодії Осипова Манушак; заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС Добросовістна Неля; заступник начальника відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС Волкова Оксана та представники бізнесу – члени Асоціації.

    Присяжнюк Катерина подякувала податківцям Дніпропетровської області за незмінну позицію щодо оперативного реагування на потреби платників податків та відкритості у взаємовідносинах з представниками бізнесу. Вона акцентувала увагу на тому, що стабільна співпраця податкової служби з бізнес-спільнотою є гарантією ефективної роботи, спрямованої на виконання важливих задач у напрямку наповнення бюджетів.

    Твердохлєб Марина привітала усіх присутніх та зазначила: «Податкова служба Дніпропетровщини продовжує зустрічі з представниками бізнесу – членами Європейської Бізнес Асоціації. Ми дякуємо Офісу Європейської Бізнес Асоціації у Дніпрі за запрошення на участь у заході. Такі зустрічі – це важлива практика обміну інформацією, оперативного вирішення важливих питань та можливість обговорення новацій у законодавстві».

    Під час зустрічі членів Асоціації з представниками ГУ ДПС розглядались важливі питання новацій законодавства у період дії воєнного стану.

    Зважаючи на побажання представників Асоціації, на зустрічі обговорювались питання, визначені Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначних у п. п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, зокрема, стосовно підстав неможливості виконання податкових обов’язків юридичними та фізичними особами; документів, що підтверджують неможливість платників податків своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента; порядку заповнення заяви про відсутність можливості виконання платником податків податкових обов’язків; подання повідомлення про відновлення можливості виконувати податкові обов’язки.

    Учасники вебінару подякували за отриману інформацію та висловили сподівання, що співпраця з податковою службою Дніпропетровщини триватиме і надалі. При цьому, такий дієвий механізм, як Комунікаційна податкова платформа, надає можливість більш оперативно вирішувати нагальні питання.

     

     

    Оновлено правила подання відомостей для створення

    і ведення електронних трудових книжок

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 15.07.2022 набрала чинності постанова Правління Пенсійного фонду України 01.06.2022  № 8-3 «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.06.2022 за № 658/37994) із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду № 9-1 від 20 червня 2022 року.

    Постанову № 8-3 розроблено, зокрема відповідно до частини 4 статті 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

    Постановою № 8-3 затверджено Зміни до Порядку подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 12 березня 2021 року № 11-1 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.06.2021 № 802/36424.

    Постановою № 8-3 також установлено, що відомості про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі подаються в будь-який період протягом п’яти років з дня набрання чинності Законом України від 05 лютого 2021 року № 1217-IХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» з урахуванням першочергового подання та опрацювання відомостей про трудову діяльність осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» залишилося 2 і менше років, та про трудову діяльність осіб за період до 01 липня 2000 року.

    Постанову опубліковано в виданні «Офіційний вісник України» від 05.07.2022 № 52.

     

     

    Як оподатковується ПДФО дохід у вигляді процентів, отриманий

    фізособі від розміщення коштів на депозитному рахунку?

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що доходи у вигляді процентів оподатковуються відповідно до норм п. 170.4 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

    Підпунктом 170.4.1 п. 170.4. ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

    Податковим агентом у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума ПДФО, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (18 відсотків), із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.

    Доходи, зазначені у п.п 170.4.1 п. 170.4. ст. 170 ПКУ, остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

    Оподаткування процентів та дисконтних доходів, нарахованих на користь фізичних осіб з будь-яких інших доходів, ніж ті, що зазначені у п.п. 170.4.1 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, здійснюється у загальному порядку, встановленому ПКУ для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ (п.п 170.4.3 п. 170.4. ст. 170 ПКУ).

     

     

    Відображення в податковій накладній вартості неповерненої тари

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що вартість тари, що згідно з умовами договору (контракту) визначена як зворотна (заставна), до бази оподаткування не включається. У разі якщо у строк більше ніж 12 календарних місяців з моменту надходження зворотної тари вона не повертається відправнику, вартість такої тари включається до бази оподаткування отримувача.

    Норми передбачені п. 189.2 ст. 189 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

    При цьому згідно з п. 16 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами та доповненнями, до розділу А податкової накладної вносяться дані щодо зворотної (заставної) тари. Вартість тари визначається у договорі (контракті) як зворотна (заставна) і не включається до бази оподаткування, а зазначається в графі XII як загальна сума коштів, що підлягають сплаті.

    Таким чином, у разі якщо з будь-яких причин у строк більше ніж 12 календарних місяців з моменту надходження зворотної тари вона не повертається відправнику, то вартість такої тари включається до бази оподаткування отримувача. Тобто отримувач тари у звітному періоді, в якому закінчується дванадцятий календарний місяць з моменту надходження такої зворотної тари, повинен визначити податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з вартості зворотної тари; скласти та зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, яку залишає в себе.

    У постачальника податкові зобов’язання з ПДВ у випадку неповернення зворотної тари не виникають.

     

     

    Оподаткування страхових платежів на користь нерезидентів

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п.п. 141.4.5 п. 141.4 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) страховики або інші резиденти, у тому числі фізичні особи – підприємці, фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, або суб’єкти господарювання (юридичні особи чи фізичні особи – підприємці), які обрали спрощену систему оподаткування, інший нерезидент, який провадить господарську діяльність через постійне представництво, які здійснюють страхові платежі (страхові внески, страхові премії) та страхові виплати (страхові відшкодування) у межах договорів страхування або перестрахування ризиків, у тому числі страхування життя на користь нерезидентів, зобов’язані оподатковувати суми, що перераховуються, таким чином:

    ► у межах договорів із обов’язкових видів страхування, за якими страхові виплати (страхові відшкодування) здійснюються на користь фізичних осіб - нерезидентів, а також за договорами страхування у межах системи міжнародних договорів «Зелена карта», а також за договорами страхування пасажирських перевезень цивільної авіації – за ставкою 0 відсотків;

    ► у межах договорів страхування ризиків за межами України, за якими страхові виплати (страхові відшкодування) здійснюються на користь нерезидентів, крім ризиків, зазначених в абзаці другому п.п. 141.4.5 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, – за ставкою 4 відсотки суми, що перераховується, за власний рахунок страховика у момент здійснення перерахування такої суми;

    ► під час укладання договорів страхування або перестрахування ризику безпосередньо із страховиками та перестраховиками-нерезидентами, рейтинг фінансової надійності (стійкості) яких відповідає вимогам, установленим національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (у тому числі через або за посередництвом перестрахових брокерів, які в порядку, визначеному такою національною комісією, підтверджують, що перестрахування здійснено в перестраховика, рейтинг фінансової надійності (стійкості) якого відповідає вимогам, установленим зазначеною національною комісією), а також під час укладання договорів перестрахування з обов’язкового страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, – за ставкою 0 відсотків;

    ► в інших випадках, ніж зазначені в абзацах другому – четвертому п.п. 141.4.5 п. 141.4 ст. 141 ПКУ, – за ставкою 12 відсотків суми таких платежів (виплат) за власний рахунок у момент здійснення перерахування таких виплат.

     

     

    Про виправлення помилок у звітності по єдиному внеску роботодавцем, щодо якого внесений запис до ЄДР про державну реєстрацію припинення

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що подання, зокрема, страхувальником Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за період, у якому проводилась процедура припинення, здійснюється до завершення таких процедур (державної реєстрації припинення юридичної особи та/або державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця).

    Норми передбачені п. 4 розд. І Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями.

    Відповідно до абзацу одинадцятого частини 1 ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2464) зняття з обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зазначених в абзацах другому, п’ятому та сьомому п. 1 та п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (роботодавців), здійснюється на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

    Таким чином, страхувальник (роботодавець), щодо якого внесений запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення без правонаступника, може виправити помилки в раніше поданій звітності по єдиному внеску лише до дати зняття з обліку.

     

     

    Чи подає юрособою повідомлення про набуття участі у КІК,

    якщо набуття частки відбулося до 31.12.2021?

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» зі змінами та доповненнями розділ I Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено ст. 39 прим. 2 «Контрольовані іноземні компанії», яка відповідно до Закону України від 17 грудня 2020 року № 1117-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» набрала чинності з 01 січня 2022 року.

    Так, відповідно до п.п. 39 прим. 2.5.5 п. 39 прим. 2.5 ст. 39 прим. 2 ПКУ, зокрема, юридична особа – резидент України зобов’язана повідомляти контролюючий орган про:

    ► кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній юридичній особі або початок здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої юридичної особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим. 2 ПКУ;

    ► заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи;

    ► кожне відчуження частки в іноземній юридичній особі або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до втрати визнання такої юридичної особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 39 прим. 2 ПКУ;

    ► ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.

    Повідомлення надсилається до контролюючого органу протягом 60 днів з дня такого набуття (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження (припинення фактичного контролю). Форма і порядок надсилання такого повідомлення встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

    Форма та порядок надсилання до контролюючого органу Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2021 № 512 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.11.2021 за № 1525/37147 (далі – Повідомлення).

    Отже, якщо набуття частки в контрольованій іноземній компанії відбулося до 31.12.2021 то підстав для подання Повідомлення не виникає, оскільки Повідомлення подається до контролюючого органу, зокрема, юридичними особами – резидентами України по факту такого набуття, що відбулось починаючи з 01.01.2022 року.

     

     

    Строки проведення фактичної перевірки

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

    Пунктом 82.3 ст. 82 ПКУ встановлено, що тривалість перевірок, передбачених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб.

    Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.

    Підставами для подовження строку перевірки є:

    ► заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

    ► змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

     

     

    Випадки, в яких виникає право податкової застави

     

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що право податкової застави виникає:

    ► у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, – з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

    ► у разі несплати у строки, встановлені ПКУ, суми грошового зобов’язання, самостійно визначеної контролюючим органом, – з дня виникнення податкового боргу;

    ► у випадку, визначеному в п. 100.11 ст. 100 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), – з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань.

    Норми передбачені п. 89.1 ст. 89 ПКУ.

    Пунктом 100.11 ст. 100 ПКУ визначено, що розстрочення, відстрочення грошового зобов’язання чи податкового боргу надається окремо за кожним податком і збором.

    Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, відстрочення, становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення, відстрочення надається лише за умови:

    ► передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення, відстрочення суму грошового зобов’язання e-finance.com.ua


    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.