• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Український рекламний медіа ринок просів на 63%
    2022-12-06 10:40:20

    Якщо не враховувати фактор інфляції, то загалом у 2022 році рекламний медіа ринок України втратив близько двох третин свого обсягу у гривні. При цьому на початку року прогнозувалося зростання по деяким категоріям.

    Про це повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК), яка разом з профільними індустріальними асоціаціями та найбільшими гравцями рекламно-комунікаційного ринку провела дослідження об’ємів ринку поточного року.

    Зокрема, на початку року очікувалося зростання показників розвитку ТВ-реклами. Після повномасштабного вторгнення ринок впав та почав поступово відновлюватися лише в серпні. Осінні об’єми досягли показника в 33% від довоєнного рівня.

    "Найшвидше відновилась категорія "фарма", що наразі домінує в ефірі. Спонсорство переживає не кращі часи, так як канали скоротили кількість прем’єр, а саме вони й приваблювали партнерів", — зазначають в ВРК.

    Суттєво на ринок реклами на ТБ вплинули такі фактори:

    закриття "групи Україна", яка була одніє з чотирьох великих телегруп;
    найбільші канали трьох інших (1+1, ICTV, Інтер) задіяні в трансляції "Єдиного марафону новин", що значно скоротило пропозицію.

    В цілому, пряма ТБ реклама в 2022 році скоротилась майже на 80% і становить 2, 37 млрд грн, спонсорство втратило 87% й не перевищує 234 млн грн. На 2023 рік експерти прогнозують 40% зростання ринку прямої реклами за рахунок повернення основних рекламодавців з категорії FMCG.

    "Спонсорству буде важче, адже кількість прем’єр значно не зросте, тому там цифри росту будуть менш стрімкими, але є надія на 30% збільшення бюджетів", — зазначили в ВРК.

    Після початку повномасштабної війни в Україні ринок реклами у пресі впав до 0%. Поступове зростання зафіксували у травні, а влітку обсяги розміщень вийшли на рівень 25-30% до обсягів довоєнного, 2021 року.

    "Ситуація виглядає кращою для національних медіа, і гіршою – для місцевих та спеціалізованих. Експерти УАМБ (Українська асоціація медіа бсізнесу)прогнозують традиційне підвищення обсягів розміщень у грудні, що дещо покращить картину за 2022 рік", — розповіли в рекламній коаліції.

    Падіння попиту на зовнішню рекламу було компенсоване на території України, що віддалені від зони бойових дій, після стабілізації ситуації.

    Темпи відновлення реклами на радіо в жовтні-грудні перевершили очікування аналітиків ринку. У другому півріччі радіо отримало нових рекламодавців з категорії "лікарські препарати", частіше надходили пропозиції зі сфер торгівлі, фінансів, казино, онлайн-казино та від букмекерів, мобільних операторів.

    Нагадаємо, у травні з метою пожвавлення української економіки в умовах війни оператор зовнішньої реклами Prime Group вирішив надавати бізнесу безкоштовні рекламні площі з комерційними повідомленнями терміном на один місяць.

    Тим часом управління з питань реклами запустило Telegram-бот "Київреклама", який допомагає зорієнтуватися в усіх процедурах, пов’язаних із зовнішньою рекламою та вивісками в столиці України.

    Віта Молодан

    Інф. delo.ua

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.