• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • За останній рік тіньовий ринок пального в Україні суттєво скоротився
    2023-05-23 13:20:22

    Тіньовий ринок пального в Україні суттєво скоротився через заходи яких вжив Уряд для подолання паливної кризи. Про це йде мова в статті “Повернення до старих схем. Як зараз живе тіньовий ринок пального та що чекає на нього після 1 липня”, опублікованій на Delo.ua.

    “Нині тіньового ринку пального як такого немає. Насьогодні дозволено торгувати паливом стандарту нижче за Євро-5. Тож міні-НПЗ працюють в правовому полі. Звичайно, вони заважають великим компаніям, збивають ціни на ринку, але акциз вони платять. Хоча не виключені ситуації, коли декларується виробництво 500 літрів пального і з цього обсягу сплачується акциз, а насправді виготовлено і реалізовано 1000 літрів. Але це все не так масово, як було раніше. “Бочки” теж легалізувалися, всі з ліцензіями та мають касові апарати”, - розповів виданню засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін.

    А аналітик профільного видання Нафторинок Олександр Сіренко зазначив, що низькі ставки податку на додану вартість на пальне зробили невигідними махінації з торгівлі податковим кредитом, обсяг котрих у 2021 році оцінювався в 10 млрд гривень.

    “При ставці ПДВ в 7% скрутки робити практично нереально. Цим можуть займатися лише дуже великі гравці на ринку, котрі зароблять відчутні суми за рахунок об’ємів. Взагалі чим ПДВ менший, тим більше мороки з податковими схемами”,

    Голова “Нафтогазової” асоціації України Ярослав Старовойтенко вважає, що проблема з тіньовим ринком нафтопродуктів нікуди не поділась від початку повномасштабної війни, хоча експерти й відзначають зниження цього сегменту до 11%.

    “Проблеми лишились ті ж самі: виготовлення контрафактного пального на міні-НПЗ,  продаж пального на АЗС за готівку без надання фіскальних чеків або надання фіктивних чеків, тобто “поза касою” та скруточні схеми із ПДВ. Нажаль, фахівці відзначають тенденцію до зростання тіні. Після зниження ПДВ в травні 2022 року до 7% обсяг скручувань значно зменшився”, - зазначив Старовойтенко.

    Нагадаємо, з 1 липня 2023 року в Україні відновлять податок на додану вартість (ПДВ) на паливо на рівні 20%, як це було до повномасштабного вторгнення. Експерти зазначають, що разом зі зростанням надходжень до бюджету підвищення податків збільшить і ризики ухиляння від сплати податків.

    Рішення про часткове зниження податкового навантаження на бізнес Верховна Рада ухвалила у березні 2022 року. Тоді нардепи прийняли законопроєкт 7137-д, який передбачав зменшення паливного ПДВ до 7% та анулювання акцизів на пальне, звільнення підприємців від сплати ЄСВ на час воєнного стану, добровільність сплати єдиного податку для СПД 1-2 груп спрощеної системи.

    Вже у вересні Рада підтримала законопроєкт 7668-д, яким повернули акцизи на пальне. При цьому ПДВ залишалося на рівні 7%.

    Станом на середину травня ціни на пальне в Україні продовжують падати головним чином через падіння світових цін на нафту. Разом з цим ринок очікує стабілізацію цін на паливо через відновлення споживання палива всередині країни.

    Степан Крьока

    Інф. delo.ua

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.