Країнам Євросоюзу вдалося фактично відмовитися від поставок дизельного палива з Росії, яке раніше мало основну долю ринку. Цього вдалося досягнути за рахунок збільшення потоків з Близького Сходу та США.
Про це повідомляє агентство Bloomberg.
Деякі експерти спочатку очікували, що ЄС не вдасться диверсифікувати поставки, що поставило б під загрозу доступність палива. Але імпорт з інших країн різко зріс. Згідно з даними, зібраними аналітичною компанією Vortexa Ltd, загальна кількість надходжень дизельного палива та газойлю у травні зросте до чотиримісячного максимуму — до близько 1,25 мільйона барелів на день.
Поставки ДП в ЄС відповідають показникам минулого року, коли їхній рівень вважався "нормальним".
Очікується, що потік із Саудівської Аравії досягне нового максимуму у близько 324 000 барелів на день, тоді як потік із США буде найвищим із серпня 2020 року.
Водночас аналітики прогнозують, що поставки з Азії планують скоротити через менші потоки з Китаю та Сінгапуру, хоча очікується зростання дизельних вантажів з Індії.
Крім того, раніше ЄС вдалося диверсифікувати джерела поставок газу, а частка російського газу на європейському ринку впала до 9%. Тепер блок планує надати країнам-членам можливість заборонити Росії постачати зріджений природний газ (ЗПГ) без запровадження нових енергетичних санкцій.
Віта Молодан
Інф. delo.ua
e-finance.com.ua