Удвічі зросла вартість вживаного річного флоту в Європі через ажіотаж на Дунайському напрямку. З початку великої війни тарифи на доставку зерна з Ізмаїлу до Констанці підвищилися через переорієнтацію експортних потоків з чорноморських портів до портів на Дунаї. Таку інформацію надав співрозмовник з компанії, що займається річковими перевезеннями.
За його словами, зростання попиту на річковий флот призвело до підвищення цін на судна в країнах Європи. Аграрії та перевізники активно скуповували старий флот у Голландії та інших країнах Європи, сподіваючись отримати прибуток, що призвело до миттєвого зростання ринку, пояснює джерело.
Наприклад, три роки тому морське судно вантажопідйомністю близько 3 тисяч тонн коштувало 500-700 тисяч євро, а зараз його вартість становить близько 1,5 мільйона євро. Щодо річкового конвою з буксиром і двома баржами вантажопідйомністю близько 4 тисяч тонн, то раніше його вартість становила 750-800 тисяч євро, а зараз вона становить 1,5-1,7 мільйона євро.
У 2022 році, через значний попит, тарифи на доставку зерна по Дунаю з Ізмаїлу до Констанці сягали 40-50 євро за тонну, але з часом поступово знизилися до 20-25 євро за тонну. Очікується, що з початком нового врожаю ставки знову зростуть до 30 євро за тонну.
Також вартість землі, нерухомості та оренди житла у Ізмаїлі та Рені зросла в геометричній прогресії. Місцеві бізнеси, які мають доступ до річки та власні перевалочні термінали, "збирають вершки", повідомляється в статті. Портові оператори, що працюють на Дунаї, також отримують багато переваг та прибутку.
e-finance.com.ua