Купівля квартири на вторинному ринку вимагає певних умов. Нерухомість повинна бути приватизована. Житлова площа що не пройшла приватизацію за законом вважається муніципальною власністю, а люди що проживають в ній є наймачами. Таку власність неможливо продати за договором. Єдиний спосіб продажу — обмін.
Порядок оформлення договору купівлі-продажу
Порядок оформлення покупки квартири на вторинному ринку засвідчується нотаріусом або без нього. Нотаріальне завірення, хоча і краще, є не обов'язковим. Оформлення покупки без нотаріуса вимагає менше витрат, але володіє певними ризиками.
У договорі купівлі-продажу квартири обов'язково повинна міститися наступна інформація:
-
Паспортні дані учасників правового відношення.
-
Опис даного об'єкту, адреса квартири, її площа.
-
Перелік документів, що засвідчують правомірність володіння житлом у власника.
-
Місце і дата укладання угоди.
-
Вартість нерухомості в числовому і буквеному форматі.
-
Правова відповідальність сторін.
-
Порядок передачі власності.
-
Підписи сторін із зазначенням повного ПІБ.
Стаття ГК оповідає, що договір купівлі-продажу нерухомості вважається укладеним з моменту державної реєстрації угоди. З 2013 року сам договір не підлягає обов'язковій реєстрації. З точки зору закону, покупець квартири вступає в фактичне володіння тільки після запису в Держреєстр.
Порядок реєстрації переходу прав власності
Правила для реєстрації:
-
Збір необхідної документації. Залежно від алгоритму дій і особливостей приватизації житла перелік документації може бути різний.
-
Підготовка заяви в державний орган. Нотаріально посвідчений документ подається представником з нотаріальної контори. При обопільній згоді, подається дві письмових заяви від покупця і продавця.
-
У разі невідповідності визначеним вимогам, збирається додатковий пакет документів. Наприклад, згода чоловіка продавця або договір про поручительство.
-
Одноразова сплата держмита. Вона різна для фізичних і юридичних осіб. Регулюється податковим кодексом.
-
Подача заяви з пакетом документів до реєструючого органу. При процедурі подачі заяви в державний орган що реєструє, останній повинен додати запис в облікову книгу і привласнити порядковий вхідний номер.
-
Отримання розписки від реєструючого органу про початок діловодства. Тут повинна бути зазначена дата надходження заяви, перелік наданої документації, кількість аркушів в кожному акті, реквізити, номер облікової книги та присвоєний номер для діловодства.
Відповідно ГК реєстрація проходить в місцевому управлінні служби кадастру з занесенням запису до Держреєстру.
Список необхідних документів
Згідно з порядком, покупка квартири на вторинному ринку, вимагає від сторін наявність наступних документів:
-
Заява на реєстрацію.
-
Акт на квартиру.
-
Кількість прописаних мешканців.
-
Довідка від комунальних структур про наявність заборгованості.
-
Нотаріально посвідчена угода чоловіка.
-
Чек про сплату держмита.
-
Письмовий дозвіл органів піклування.
-
Копії установчих документів.
-
Письмова згода банку.
Порядок передачі грошей за квартиру
Передача грошей — завершальний етап укладання угоди. Купівля квартири на вторинному ринку може бути здійснена за готівковий і безготівковий розрахунок. Схема оплати готівкою проста. Покупець оплачує покупку в момент державної реєстрації. Але процедура реєстрації займає деякий час.
При передачі коштів в момент подачі реєстрації ризикує покупець. Процедура може бути перервана. І продавець шахрай залишить гроші собі. Передача грошей після завершення реєстрації небезпечна для продавця. Потенційний покупець отримує акт про придбання нерухомості та фактично може ухилитися від сплати.
e-finance.com.ua