Після припинення Чорноморської угоди, Європейська комісія стикається з відсутністю вільних коштів у бюджеті та відсутністю чіткого плану допомоги для фінансування додаткових транспортних витрат, з якими зіткнувся український експорт зерна.
Згідно з повідомленням Reuters, в цьому місяці Росія відмовилася від участі в "зерновій угоді", яка надавала українським вантажним суднам безпечний пропуск зернових, олійних культур і пшениці до світових ринків.
Тепер Україна, один із найбільших експортерів зерна у світі, майже повністю покладається на транспортування через Європейський Союз. Однак найбільш доступний альтернативний шлях - річка Дунай - не в змозі забезпечити необхідний обсяг перевезень.
Міжнародний валютний фонд попереджає про зростання світових цін на зерно на 10-15% через цю ситуацію.
Reuters отримало доступ до листа, у якому Міністерство сільського господарства України звернулося до верховного представника ЄС з питань торгівлі Валдіса Домбровскіса з проханням про фінансову допомогу для покриття додаткових транспортних витрат на використання альтернативних маршрутів ЄС, відомих як "Смуги солідарності". Україна оцінює додаткові витрати на 30-40 доларів за тонну.
У листі також зазначено прохання про розширення шляхів солідарності на 1-1,5 мільйона тонн на місяць через "зелені коридори", зокрема до Адріатичного моря, країн Балтії, Німеччини та Нідерландів.
Однак у ЄС поки що немає чіткого рішення щодо підтримки транспортування зерна, і грошей вистачає не вистачає. Одне з дипломатичних джерел повідомило, що значні кошти можуть надійти лише після проміжного перегляду бюджету, на який знадобиться ще кілька місяців.
На світових ринках вже відчули наслідки ситуації з "зерновою угодою". Ф'ючерси на пшеницю в Чикаго зросли на 2%, досягнувши максимуму з 21 лютого. Атаки Росії на українські порти та зернову інфраструктуру спричинили занепокоєння стосовно довгострокових глобальних поставок та продовольчої безпеки.
e-finance.com.ua