Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз» вважає, що визнання судовим органом протиправних дій Уряду та скасування рішень щодо примусового переведення бюджетників на обслуговування з виплати зарплати виключно у державні банки є першим важливим кроком для усунення державної монополії на фінринку. Це не лише покращує конкурентне середовище, а й дозволить створити надійний механізм обслуговування банками бюджетних зарплатних проектів.
Так, згідно до Постанови Окружного Адміністративного суду м. Києва № 826/3998/15 КМУ повинен відмінити свої протокольні рішення (№ 74 від 08.09.2014 та № 76 від 11.09.2014) про укладення підпорядкованими державними установами та організаціями договорів з виплати зарплати та здійснення розрахунково-касового обслуговування підприємств держсектору виключно державними банками.
Крім цього суд зобов‘язав Уряд утриматись від дій, спрямованих на примусове переведення підпорядкованих міністерств, центральних органів державної влади та підприємств державної форми власності та всіх працівників зазначених установ на обслуговування виключно у державні банки. Адже це суперечить не лише положенням Закону України «Про захист економічної конкуренції», а й нормативним вимогам самого Уряду - постанові КМУ «Про удосконалення механізму виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ та державної соціальної допомоги» (№ 318 від 22.04.2005) та затвердженому наказом Мінфіну «Порядку проведення відкритого конкурсу з визначення уповноважених банків України, через які має здійснюватися виплата зарплати працівникам бюджетних установ» (№ 1086 від 24.09.2010).
УКБС неодноразово звертав увагу органів влади на неприпустимість дискримінації фінустанов за формою власності і утвердження монополії державних банків на обслуговування бюджетних працівників та підприємств. Це не відповідає принципам ринкової економіки, обмежує конституційні гарантії громадян, а також дискримінує законні права недержавних банківських установ, частка яких у загальній кількості зареєстрованих банків складає 97,6 % (на 01.08.2015 банківську ліцензію мали 126 фінустанов, з яких лише 3 працюючих банки державної форми власності).
Експерти УКБС переконані, що збереження бюджетних ресурсів з виплати зарплати та наявних коштів держпідприємств залежить не від форми власності, а від надійності банку, що визначається дотриманням нормативів ліквідності, достатності капіталу та інших показників реального стану фінустанови.
«Вважаємо, що отримане рішення суду забезпечить конституційне право громадян на розпорядження своїми коштами, що унеможливить адміністративний тиск на керівництво держпідприємств та їх працівників при виборі банку для виплати зарплати, – зауважила Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Крім цього, необхідно привести у відповідність Конституції України та конкуренційному законодавству країни ч. 2 ст. 70 ЗУ «Про вищу освіту», яка містить протиправну норму про розміщення коштів державних і комунальних вузів на рахунках лише держбанків».
e-finance.com.ua