Днями в ДПІ у Голосіївському районі відбувся черговий сеанс «гаряча лінія».
Цього разу з платниками податків спілкувалися на тему: «Особливості сплати аналізу акцизного податку». Розмовляв з платниками завідувач сектору контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві Кондратишина Наталя Миколаївна. До Вашої уваги пропонуємо деякі запитання та відповіді, що обговорювалися під час сеансу «гаряча лінія»:
Питання: Які ставки та яку базу оподаткування акцизного податку встановлено для операцій з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів?
Відповідь: відповідно до підпункту 215.3.10 статті 215 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI для підакцизних товарів, реалізованих відповідно до підпункту 213.1.9 статті 213 ПКУ, ставки податку встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках від вартості (з податком на додану вартість), у розмірі 5 відсотків.
При цьому підпунктом 12.3.5 статті 12 ПКУ передбачено, що у разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок.
Базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до підпункту 213.1.9 статті 213 ПКУ.
Згідно з підпунктом 213.1.9 статті 213 ПКУ об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Питання: Які операції підпадають під об’єкт оподаткування акцизним податком?
Відповідь: відповідно до статті 213 розділу VI Податкового кодексу України об’єктами оподаткування акцизним податком є операції з:
- реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції);
- реалізації та/або передачі в межах одного підприємства підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, своїм працівникам, а також здійснення внесків підакцизними товарами (продукцією) до статутного капіталу;
- ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України;
- реалізації конфіскованих підакцизних товарів (продукції), підакцизних товарів (продукції), визнаних безхазяйними, підакцизних товарів (продукції), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизних товарів (продукції), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави;
- реалізації, або передачі у володіння, користування чи розпорядження підакцизних товарів (продукції), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законодавством, відповідно до пункту 213.3 ст. 213 Податкового кодексу України;
- обсяги та вартість витрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат з урахуванням п. 214.6 ст. 214 Податкового кодексу України;
- реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
- оптового постачання електричної енергії;
- переобладнання ввезеного на митну територію країни транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль.
Питання: Чи потрібно в зв’язку з введенням в дію нових ставок акцизного податку переклеювати акцизні марки на алкогольні напої та тютюнові вироби, що перебувають в обігу?
Відповідь: відповідно пунктом 226.9 статті 226 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI та до пункту 20 вимог Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого Кабінетом Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 із змінами і доповненнями, вважаються немаркованими алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Отже, алкогольні напої, вироблені до введення нових ставок акцизного податку та марковані акцизними марками, на яких суму акцизного податку за одиницю маркованої продукції зазначено відповідно до ставок акцизного податку, що діяли до введення нових ставок акцизного податку, перебувають в обігу до повної реалізації у межах строку придатності до споживання.
ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві
e-finance.com.ua