На минулому тижні у парламенті відбувся «економічний день», в рамках якого розглядались інвестиційні, антимонопольні та дерегуляційні законопроекти. Ряд законопроектів стосувався фінансового сектору України.
Як зазначив, Руслан Демчак заступник голови комітету з питань фінансової політики та банківської діяльності за його авторством та за авторством інших членів комітету, в рамках реформування фінансового сектору України на 2015-2020 рр. були внесені для прийняття законопроекти №2449, №2286а, №3111.
«На засіданні комітету фінансової політики та банківської діяльності законопроект №3111 був відправлений на доопрацювання більшістю голосів. Розгляд цього закону буде внесений в порядок денний Цільової команди реформ, яка збирається на площадці НБУ.
Законопроекти №2449 та №2286а були внесені до зали Верховної Ради, але при сигнальному голосуванні не вистачило голосів, тому щоб законопроекти не були відхилені, мною як автором, було прийнято рішення перенести їх розгляд на два тижні пізніше.
І хоча всі три законопроекти направлені на відновлення банківського сектору, основна причина відмови підтримки, що обговорювалась у залі ВР – це незгода більшості депутатів із політикою керівництва НБУ» - зазначає Руслан Демчак.
Законопроект про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо створення та ведення Кредитного реєстру Національного банку України, реєстраційний № 3111. Створення Кредитного реєстру є зобов'язанням України відповідно до Меморандуму про економічну та фінансову політику, укладеного в межах спільної з Міжнародним валютним фондом програми в рамках Механізму розширеного фінансування. Проект закону сприятиме зменшенню випадків кредитування пов'язаних осіб, що є вкрай важливо для стабільного розвитку банківської системи. Можливість отримувати інформацію з Кредитного реєстру НБУ – це ще одне джерело для зменшення ризиків активних операцій. Законопроект не передбачає ліквідацію приватних бюро кредитних історій, які функціонують в Україні, а навпаки - має на меті формування важливої складової системи обміну інформацією, необхідною для здійснення кредитування. Така практика поширена як мінімум у 14 країнах Єврозони.
Законопроект про внесення змін до статті 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на сприяння капіталізації та реструктуризації банків, реєстраційний № 2449 дає право Національному банку не відносити банк до категорії проблемних та неплатоспроможних, у разі якщо погіршення його фінансового становища спричинене зростанням курсу іноземних валют до національної валюти України та/або формуванням резервів для відшкодування можливих втрат за активними банківськими операціями. Є структурно важливим, його реалізація спрямована насамперед на стабілізацію роботи банківської системи України та посилення захисту прав інших кредиторів банків.
Інший важливий законопроект, необхідний для реалізації реформи фінансового сектору в цілому, законопроект щодо відновлення довіри між позичальниками та кредиторами, реєстраційний № 2286а. Він створює ефективні інструменти врегулювання проблемної заборгованості недобросовісних позичальників, нівелюючи високі ризики для банків. Зокрема, пропонується урівнювання в правах забезпечених та конкурсних кредиторів у процедурі банкрутства; спрощення процедури звернення стягнення на предмет іпотеки в разі його самочинного переобладнання/перепланування іпотекодавцем; встановлення права забезпеченого кредитора в процедурі банкрутства та іпотекодержателя придбати непродане на аукціоні майно за найнижчою ціною; унеможливлення відчуження транспортного засобу без згоди обтяжувача; надання банкам права доступу до деяких державних реєстрів з метою вивчення платоспроможності потенційного клієнта-позичальника.
e-finance.com.ua