У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Питання щодо надання фізичними особами – платниками податків до податкових органів відомостей про зміну даних, які вносяться до облікової картки платника податків».
На запитання платників податків відповіла заступник начальника відділу ведення Державного реєстру фізичних осіб – платників податків управління електронних сервісів ГУ ДПС Тетяна КОРОЛИК.
Питання.
Доброго дня! Які документи використовуються фізичною особою для заповнення заяви на зміну даних?
Відповідь.
Доброго дня! Для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу для громадян України:
- паспорт громадянина України (далі – паспорт);
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відміткою про оформлення документів для виїзду громадян України за кордон на постійне проживання (для громадян України, які виїжджають за кордон на постійне проживання чи постійно проживають за кордоном);
- тимчасове посвідчення громадянина України.
Питання.
Добрий день! Чи можна надати заяву за формою № 5ДР через представника?
Відповідь.
Доброго дня! Заява про зміну даних за формою № 5ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).
Питання.
Вітаю! Скажіть, будь ласка, чи можна внести зміни до РНОКПП в Електронному кабінеті?
Відповідь.
Доброго дня! Так, в рамках електронного сервісу пунктом 4 розд. ІІІ Положення № 822 фізичним особам, громадянам України, надано можливість надсилати документи для проведення реєстрації, внесення змін (форма заяви № 5ДР) засобами електронного зв’язку із дотриманням вимог законодавства у сфері електронних документів та електронного документообігу. Таке право реалізовано через електронний сервіс «Електронний кабінет» на сайті ДПС України, шляхом формування відповідного запиту із зазначенням всіх необхідних реквізитів та з використанням свого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Детальну інформацію щодо роботи сервісу можна отримати на сайті за адресою: http://tax.gov.ua.
Для заповнення заяви № 5ДР згідно з п. 3 розд. IX Положення № 822 використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних. Кожен документ має бути збережено в окремому додатку (загальний формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 2 МБ). Сформований запит підписується ЕЦП та відправляється до ДПС.
У відповідь на запит до приватної частини ІТС «Електронний кабінет» надходить:
- квитанція № 1 – Повідомлення про прийняття запиту;
- квитанція № 2 – Повідомлення про результати обробки заяви № 5ДР.
Для отримання Картки платника податків, у разі позитивної відповіді, заявник може звернутися до будь-якого контролюючого органу за бажанням, який буде вказаний при формуванні запиту.