Задекларована праця = трудові права і соціальні гарантії для найманих працівників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
Працювати за трудовим договором – вигідно!
З моменту підписання трудового договору ви – найманий працівник, який має трудові права й соціальні гарантії.
Роботодавець не може змусити вас виконувати роботу, яка не передбачена трудовим договором і посадовою інструкцією. Тож, якщо ви не згодні з тим, що вам кажуть робити, можете відмовитися.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/702650.html
З початку 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 572,5 тис. звернень платників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Протягом січня – липня 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 572,5 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень на 501,9 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 3,2 тис. – електронною поштою та 67,4 тис. чатом в месенджерах.
Найчастіше платники зверталися з питань єдиного податку та порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування, стану обробки електронної звітності.
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. У поточному році фізичні та юридичні особи здійснили 2,4 млн відвідувань ЗІР.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня – липня 2023 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 928 уніфікованих запитань-відповідей та внесено 847 у новій редакції.
Нагадуємо, що приєднатися до чатів ДПС можна:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
Протягом січня – липня 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 572,5 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень на 501,9 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 3,2 тис. – електронною поштою та 67,4 тис. чатом в месенджерах.
Найчастіше платники зверталися з питань єдиного податку та порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування, стану обробки електронної звітності.
Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. У поточному році фізичні та юридичні особи здійснили 2,4 млн відвідувань ЗІР.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня – липня 2023 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 928 уніфікованих запитань-відповідей та внесено 847 у новій редакції.
Нагадуємо, що приєднатися до чатів ДПС можна:
- з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
- з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/702626.html
Щодо реєстрації РРО/ПРРО в контролюючих органах
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/702304.html проінформувала.
У серпні 2023 року 15,8 тис. суб’єктів господарювання (1,2 тис. юридичних осіб та 14,6 тис. ФОП), на яких поширюється дія Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», зареєстрували у контролюючих органах 23,9 тис. РРО/ПРРО, з яких 4,7 тис. РРО та 19,2 тис. ПРРО.
Додатково інформуємо, що безоплатний ПРРО від ДПС розміщено у відкритому доступі на відповідних цифрових платформах (завантажити можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/).
Форма заяви для реєстрації ПРРО знаходиться за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/.
Щодо особливостей відображення назви товару в розрахункових документах РРО/ПРРО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
З 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» були внесені зміни в пункт 2 статті 3 Закону від 06.07.1995 № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) щодо спрощення фіскального чеку. Зазначений пункт було доповнено абзацом другим:
Фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
Завдяки зазначеним змінам чітко визначені категорії продавців при продажу товару або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
Водночас до ДПС почали звертатись платники податків з проханням роз’яснити:
Як має виглядати такий спрощений чек?
Як зазначати правильно групу товарів?
Де брати її назву, якщо виникають сумніви?
У зв’язку з цим надаємо в межах компетенції відповіді на ці питання.
Відповідь: при зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності віднесення певних товарів до певних груп рекомендуємо використовувати Державний класифікатор продукції та послуг (Наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457) в редакції Наказу Міністерства економіки від 16.02.2017 № 211 та зазначати товар (послугу), який класифікується за назвою «Групи» замість відображення конкретної позиції.
Така можливість встановлена прямою нормою Закону № 265 та не потребує створення нової форми фіскального касового чеку.
При цьому форма такого фіскального касового чека визначена в додатку 1 до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2016 № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.
При зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, який класифікується за назвою «Групи», замість відображення конкретної позиції можна, наприклад, зазначати:
- «постільна білизна» замість «наволочка», «простирадло», «ковдра» і т.д.;
- «випічка» замість «пиріжок з маковою начинкою», «пиріжок з вишнею», «пиріжок з повидлом» і т. д.;
- «напої» замість «лимонад», «сітро», «дюшес», «тархун» і т. д.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/702192.html
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ під час виїзду мобільного ЦОПу до Маломихайлівського старостинського округу
До мешканців Маломихайлівського старостинського округу Криничанської селищної територіальної громади (ТГ) в Кам’янському районі згідно із затвердженим графіком днями організовано виїзд мобільного ЦОПу Криничанської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за сприянням старости Маломихайлівського старостинського округу Криничанської селищної ТГ Кам’янського району.
Під час зустрічі фахівці податкової акцентували увагу на важливості співпраці з органами місцевого самоврядування.
Одним із основних завдань органів Державної податкової служби України є роз’яснення законодавства серед платників податків, зокрема запроваджених змін. Адже, законодавча обізнаність платників – це надійний фундамент роботи бізнесу у рамках правого поля та забезпечення стабільного наповнення бюджетів.
Податківці проінформували мешканців громади про новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України» (Закон України № 3219).
Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265). Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок.
Нагадали, що 2022 рік – перший рік, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) та звернули увагу на терміни сплати фізичними особами – платниками податків – власниками/користувачами сільськогосподарських угідь МПЗ.
Фахівці ДПІ приділили увагу перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи (далі – КЕП), зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ.
Відвідувачів ознайомлено зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також Telegram-каналом ДПС України.
Фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, прийняті заяви для проведення звірки даних, використаних для розрахунку МПЗ. Надані консультації з питань сплати земельного податку, орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і практична допомога громадянам в отриманні безкоштовних КЕП та.
Також надана для розміщення у ЦНАПі та адмінбудівлі громади тематична друкована продукція інформаційно-роз’яснювального характеру, підготовлена фахівцями ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу присутні подякували працівникам податкової за надану можливість отримати послуги і консультації, висловили бажання комунікувати з питань надання адміністративних послуг і у подальшому.
Виїзд мобільного ЦОПу до м. Кривий Ріг – роз’яснення з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ
Мобільний ЦОП у складі працівників Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно згідно із графіком спільно з фахівцями управлінь ГУ ДПС: контролю за підакцизними товарами та інформаційної взаємодії, а також завідувача відділу розвитку підприємництва виконкому Покровської районної у місті ради здійснено виїзд до Дочірнього підприємства Дніпровської обласної спілки споживчих товариств «Ринок Північний» м. Кривий Ріг.
Мета виїзду – проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії з платниками, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії військового стану» (Закон України № 3219).
Крім того, акцентували увагу на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
Під час зустрічі податківці ДПІ зазначили, що Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» встановлено, що суб’єкти господарювання (СГ), які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Учасників заходу також проінформовано, що ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями видається органами ліцензування, якими відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року № 609 є територіальні органи ДПС. Для отримання такої ліцензії СГ подає до органу ліцензування за місцем провадження діяльності заяву про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у довільні формі із зазначенням у заяві переліку програмних РРО, які знаходяться у місці торгівлі, їх фіскальних номерів, дати реєстрації та назви моделі ПРРО.
Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача. Безкоштовне програмне рішення для використання СГ ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, найпоширеніші запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці вебпорталу ДПС України (https://tax.gov.ua) у банері «Програмні РРО».
Крім того, під час зустрічі платники проінформовані про можливість подання звітності через Електронний кабінет. Приватна частина Електронного кабінету надає можливість платникам створити електронні документи звітності, перевірити, підписати та надіслати їх в електронному вигляді до контролюючих органів. Також, платник має можливість переглянути подану звітність, незалежно від способу її подання, включаючи звіти, подані на паперових носіях.
У ході активного діалогу представники робочої групи надали вичерпні відповіді на запитання присутніх щодо застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення Закону № 265, мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), а також наголосили, що сумлінне виконання податкових зобов’язань платників зараз важливо, як ніколи.
Присутнім роздані примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
Виїзд робочої групи пройшов конструктивно та в атмосфері доброзичливості.
Виїзд мобільного ЦОПу до с. Варварівка Юр’ївської тергромади: надання роз’яснень з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, мінімального податкового зобов’язання
Для проведення роз’яснювальної роботи мобільним ЦОПом Юр’ївської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відповідно до графіку днями здійснено виїзд мобільного ЦОПу до суб’єктів господарювання на торгівельні точки с. Варварівка Варварівського старостинського округу Юр’ївської селищної територіальної громади Павлоградського району.
Під час зустрічей платників, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, та їх найманих працівників проінформовано про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219).
Також надана інформація про особливості проведення розрахункових операцій під час торгівлі підакцизними товарами (алкогольними напоями, тютюновими виробами), щодо важливості та необхідності відображення суб’єктами господарювання у чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, особливо у частині використання режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Акцентовано увагу на порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками, а також на переваги для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин. Акцентовано увагу на наслідках використання праці неоформлених працівників.
Надані роз’яснення щодо обов’язку подання громадянами відомостей про зміни даних до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Під час виїздів мобільного ЦОПу присутнім роздана тематична друкована продукція ГУ ДПС, зокрема, з питань МПЗ для фізичних осіб, реєстрації та використання РРО/ПРРО у рамках Закону України № 3219, новацій Закону України № 3219 з єдиного податку, ПДФО, податку на прибуток підприємств, ПДВ, єдиного внеску.
Виїзд мобільного ЦОПу до с. Дебальцеве з роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ та надання адміністративних послуг
Відповідно до затвердженого графіку нещодавно здійснено виїзд мобільного ЦОПу Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) до с. Дебальцеве Дебальцівського старостинського округу Васильківської територіальної громади.
Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі фахівців Васильківської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС.
У ході виїзду мобільного ЦОПу організовано та проведено зустрічі з платниками та представниками Дебальцівського старостинського округу Васильківської селищної ради.
Під час зустрічі фахівці ДПІ висвітлили основні зміни, внесені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), акцентувавши увагу на питанні застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (Закон № 265). Податківці звернули увагу присутніх на необхідність оформлення трудових відносин з найманими працівниками, переваги для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та на наслідки використання праці неоформлених працівників.
Присутніх мешканців с. Дебальцеве ознайомлено з переліком адміністративних послуг, що можна отримати у мобільному ЦОПі, документами, що потрібні для їх отримання, а також з режимом роботи ЦОПу та контактними номерами телефонів, за якими можна отримати відповіді на питання, надано роз’яснення щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом. Під час зустрічей обговорювались питання відповідності облікових даних платників плати за землю та забезпечення проведення звірки даних платників податків.
Під час роботи мобільного ЦОПу відвідувачі отримали вичерпні відповіді на питання, що їх цікавили, зокрема, стосовно: новацій Закону України № 3219, порядку заміни РНОК ПП, порядку його отримання для малолітніх дітей, уточнення даних про земельні ділянки та прав на пільги щодо сплати податків та порядку їх отримання, сплати земельного податку, орендної плати за земельні ділянки, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та сплати загального мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), порядку користування Електронним кабінетом. У ході активного діалогу з платниками також надані відповіді на запитання щодо застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності за порушення норм Закону № 265, МПЗ.
Під час виїзду працівниками ДПІ прийняті заяви за формами № 5ДР та № 10ДР, на проведення звірки з плати за землю та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо уточнення реквізитів рахунків для сплати податків. Видано 6 РНОК ПП, вручені платникам податків – фізичним особам 42 податкові повідомлення-рішення за формою МПЗФ.
Присутні отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, з питань нарахування та сплати МПЗ, реєстрації та використання РРО/ПРРО з урахуванням норм Закону України № 3219, новацій Закону України № 3219 з ПДФО, єдиного податку, ПДВ, податку на прибуток підприємств, єдиного внеску.
Мобільний ЦОП – з роз’яснювальною роботою з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ до мешканців Миколаївської сільської та Петропавлівської селищної рад
З метою проведення роз’яснювальної роботи щодо сплати мінімального податкового зобов’язання (МПЗ), реєстрації та застосування РРО/ПРРО, новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) відповідно до затвердженого графіку мобільним ЦОПом Петропавлівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно здійснено виїзди до Миколаївської сільської та Петропавлівської селищної рад.
У роботі мобільного ЦОПу приймали участь працівники Петропавлівської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок ГУ ДПС (у в онлайн-форматі).
Учасники зустрічей – представники Миколаївської сільської та Петропавлівської селищної рад, фізичні особи – підприємці (ФОП) та представники фермерських господарств.
Присутніх проінформовано про основні новації Закону України № 3219, а також стосовно реєстрації та застосування РРО/ПРРО, поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням положень Закону України № 3219.
Фахівцями податкової надані роз’яснення щодо порядку нарахування, терміну сплати фізичними особами – платниками податків – власниками та/або користувачами земель сільгосппризначення МПЗ та порядку проведення звірки у разі незгоди платника з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ.
Під час зустрічей учасники також отримали інформацію про номери телефонів «гарячих ліній» ГУ ДПС за напрямками роботи.
Присутнім роздані примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, з питань МПЗ, реєстрації та використання РРО/ПРРО у рамках Закону України № 3219, нововведення Закону України № 3219 з єдиного податку, ПДФО, ПДВ, податку на прибуток підприємств, єдиного внеску.
Мобільний ЦОП: роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ для суб’єктів господарювання та мешканців старостинських округів Новопокровської селищної ТГ
Мобільний ЦОП Солонянської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) згідно із затвердженим графіком нещодавно здійснив виїзди до с. Новопокровка і с. Павлівка та 16.08.2023 до с. Олександрополь і с. Іверське старостинських округів Новопокровської селищної територіальної громади (ТГ).
Виїзд мобільного ЦОПу забезпечено за участі фахівців Солонянської ДПІ ГУ ДПС та Новомосковського відділу податків і зборів фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС та за сприянням голови Новопокровської тергромади, старости Павлівського, адміністратора Олександропольського та старости Іверського старостинських округів.
Під час роботи мобільного ЦОПу фахівці ДПІ повідомили присутнім про новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) та внесені ним зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Довели до відома, що з 01.01.2022 всі суб’єкти господарювання, окрім платників єдиного податку 1 групи, у своїй діяльності зобов’язані використовувати зареєстровані реєстратори розрахункових операцій і норми закону не передбачають звільнення від використання РРО на період дії воєнного стану. З 01 серпня 2023 року та з 01 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи будуть застосовуватись фінансові санкції.
Податківці нагадали, що мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) для фізичних осіб – це мінімальний розмір податку, який має сплатити власник або користувач земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Сплата загального МПЗ здійснюється фізичною особою протягом 60 календарних днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (ППР). Наголошено, що фізична особа у разі незгоди з визначеним контролюючим органом загальним МПЗ має право протягом 30 днів з дня вручення ППР звернутись для проведення звірки даних з наданням підтвердних документів.
Фахівцями податкової служби надані роз’яснення щодо: переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема Електронним кабінетом, та звітування в електронному вигляді, а також надана консультаційна допомога громадянам, які потребували отримання безкоштовних КЕП. Також фахівці Солонянської ДПІ ГУ ДПС повідомили про контакті номери телефонів, за якими можливо отримати податкові консультації та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг.
Протягом роботи мобільного ЦОПу спеціалісти ДПІ відповіли на питання відвідувачів, зокрема, щодо: надання пільг по земельному податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (ДРФО) та отримання відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків, врегулювання податкового боргу та обрахування МПЗ власникам земельних ділянок сільськогосподарського призначення .
Під час виїзду фахівцями ДПІ вручені громадянам ППР з МПЗ.
Присутнім роздані примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС, зокрема, з питань нарахування та сплати МПЗ, застосування РРО/ПРРО з урахуванням норм Закону України № 3219, основних новацій Закону України № 3219.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, МПЗ під час виїзду мобільного ЦОПу до Маломихайлівського старостинського округу
До мешканців Маломихайлівського старостинського округу Криничанської селищної територіальної громади (ТГ) в Кам’янському районі згідно із затвердженим графіком днями організовано виїзд мобільного ЦОПу Криничанської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за сприянням старости Маломихайлівського старостинського округу Криничанської селищної ТГ Кам’янського району.
Під час зустрічі фахівці податкової акцентували увагу на важливості співпраці з органами місцевого самоврядування.
Одним із основних завдань органів Державної податкової служби України є роз’яснення законодавства серед платників податків, зокрема запроваджених змін. Адже, законодавча обізнаність платників – це надійний фундамент роботи бізнесу у рамках правого поля та забезпечення стабільного наповнення бюджетів.
Податківці проінформували мешканців громади про новації Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України» (Закон України № 3219).
Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265). Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок.
Нагадали, що 2022 рік – перший рік, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ) та звернули увагу на терміни сплати фізичними особами – платниками податків – власниками/користувачами сільськогосподарських угідь МПЗ.
Фахівці ДПІ приділили увагу перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи (далі – КЕП), зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ.
Відвідувачів ознайомлено зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також Telegram-каналом ДПС України.
Фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, прийняті заяви для проведення звірки даних, використаних для розрахунку МПЗ. Надані консультації з питань сплати земельного податку, орендної плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і практична допомога громадянам в отриманні безкоштовних КЕП та.
Також надана для розміщення у ЦНАПі та адмінбудівлі громади тематична друкована продукція інформаційно-роз’яснювального характеру, підготовлена фахівцями ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу присутні подякували працівникам податкової за надану можливість отримати послуги і консультації, висловили бажання комунікувати з питань надання адміністративних послуг і у подальшому.
Мобільний ЦОП – з роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219, під час виїзду до м. Кривий Ріг
Мобільний ЦОП у складі працівників Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо реєстрації РРО/ПРРО та відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії військового стану» (Закон України № 3219) спільно з фахівцями управлінь ГУ ДПС: контролю за підакцизними товарами та інформаційної взаємодії днями здійснено виїзд до ТРЦ «TERRA» Приватного АТ «Акта» м. Кривий Ріг.
Проведення заходу забезпечили фахівці ГУ ДПС за участі представника відділу розвитку підприємництва Покровської районної у місті Кривий Ріг ради. У зустрічі прийняли участь 29 платників податків – представники малого та середнього бізнесу.
Під час зустрічі спеціалісти податкової служби проінформували про основні новації Закону України № 3219, акцентувавши увагу на питанні застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону № 265. Ознайомили присутніх, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до суб’єктів господарювання (СГ), які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій СГ, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
Крім того, наголошено, що СГ, який має намір зареєструвати ПРРО, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку СГ повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України. Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі заяви, що подається до ДПС у електронній формі.
Електронні форми заяв J1316604/F1316604 розміщені на вебпорталі ДПС України за посиланнями:
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm;
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись СГ.
Безкоштовне програмне рішення для використання СГ ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, найпоширеніші запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці вебпорталу ДПС України (https://tax.gov.ua) у банері «Програмні РРО».
Акцентували увагу на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
Фахівці податкової приділили увагу адміністративним та іншим послугам, що надають ЦОПи, та звернули увагу на адміністративні послуги, що можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу.
Присутні отримали вичерпні відповіді на свої запитання щодо: застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265, мінімального податкового зобов’язання (МПЗ).
Платникам нагадали про можливість подання звітності через Електронний кабінет (cabinet.tax.gov.ua). Його приватна частина надає можливість платникам створити електронні документи звітності, перевірити, підписати та надіслати в електронному вигляді до контролюючих органів. Платник має можливість переглянути подану звітність, незалежно від способу її подання.
Виїзд робочої групи пройшов конструктивно та в атмосфері доброзичливості.
Серед присутніх розповсюджена тематична друкована продукція ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
Понад 243 млн грн спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники податку на прибуток підприємств
З початку 2023року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло понад 243 млн грн податку на прибуток підприємств. У порівнянні з січнем – липнем 2022 року надходження виросли на 47,2 млн грн, або на 24,1 відсотки.
Нагадуємо, що 31.07.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.06.2023 № 302 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.06.2023 за № 1039/40095, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.06.2023 № 353 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 07 червня 2023 року № 302», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.06.2023 за № 1098/40154.
Платники податку на прибуток підприємств подаватимуть Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – 2023 рік.
Податковий календар на 29 серпня 2023 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 29 серпня 2023 року, вівторок, останній день подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств виробниками сільськогосподарської продукції за період з 01.07.2022 по 30.06.2023.
Торгівля валютними цінностями у готівковій формі: деякі особливості справляння податку на прибуток підприємств
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що п. 141.13 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначає особливості оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі.
Так, платники податку на прибуток підприємств, які здійснюють діяльність із торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, сплачують щомісяця, не пізніше останнього операційного (банківського) дня поточного місяця, авансовий внесок із податку на прибуток підприємств за кожний пункт обміну іноземної валюти, внесений до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти станом на перше число поточного місяця.
Авансовий внесок із податку на прибуток підприємств сплачується у розмірі:
а) трьох мінімальних заробітних плат, встановлених законом станом на 01 січня звітного (податкового) року, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований у населеному пункті, чисельність населення якого перевищує 50 тисяч, за статистичними даними чисельності наявного населення України, розміщеними на вебсайті спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі статистики станом на 01 січня року, що передує поточному року;
б) однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом станом на 01 січня звітного (податкового) року, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований в інших населених пунктах або за межами населених пунктів.
Авансові внески з податку на прибуток підприємств є невід’ємною частиною податку на прибуток підприємств.
До уваги осіб-нерезидентів, які здійснюють операції з постачання електронних послуг фізичним особам!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу осіб-нерезидентів, які здійснюють операції з постачання електронних послуг фізичним особам на наступне.
Оскільки Податковим кодексом України не передбачено вимоги щодо легалізації (проставлення апостилю) документів, які надаються/завантажуються в Електронному кабінеті під час реєстрації нерезидента платником ПДВ в Україні та надсилаються нерезидентом податковим органам для підтвердження відомостей, наданих під час реєстрації (включаючи сам лист-підтвердження), а також перекладу таких документів на українську мову з нотаріальним засвідченням такого перекладу – то відсутня необхідність легалізації (проставлення апостилю) таких документів чи їх перекладу на українську мову з нотаріальним засвідченням такого перекладу. Апостиль надають лише нерезиденти, які мають постійні представництва на території України.
Умови здійснення видаткових операцій за рахунком/електронним гаманцем
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.08.2023 відновлено відповідальність за здійснення видаткових операцій за рахунком/електронним гаманцем платника податків до отримання повідомлення контролюючого органу про взяття рахунків/електронних гаманців на облік.
Якщо після 01.09.2023 у банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей буде відсутнім підтвердження контролюючого органу про взяття рахунку/електронного гаманця на облік, то вважатиметься, що банк, інша фінансова установа, небанківський надавач платіжних послуг, емітент електронних грошей розпочав здійснення видаткових операцій з порушенням пункту 69.4 статті 69 Податкового кодексу України.
До уваги платників ПДВ!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.08.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17 травня 2023 року № 256 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 червня 2023 року за № 1105/40161 (далі – Наказ № 256).
Наказом № 256 внесено зміни до:
- форми податкової накладної та Порядку її заповнення, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26 січня 2016 року за № 137/28267 (зі змінами);
- форм податкової звітності з податку на додану вартість та Порядку їх заповнення і подання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 року № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 січня 2016 року за № 159/28289 (зі змінами).
Нові форми, з урахуванням змін, внесених Наказом № 256, застосовуються з:
- 01 серпня 2023 року – для податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до податкових накладних, які з вказаного періоду платники направляють на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і податкові накладні та розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до таких накладних, які складені до 01.08.2023 та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних);
- 01 вересня 2023 року – для податкової декларації з податку на додану вартість, тобто яка подається починаючи із звітного (податкового) періоду за серпень 2023 року.
Також починаючи з 01 вересня 2023 року за оновленою формою подається уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.