• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 01.09.2023
    2023-09-01 13:09:47

    Про порушення податкового законодавства можна повідомляти через чат-бот «StopViolationBot» та Контакт-центр ДПС

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Державна податкова служба України звертає увагу споживачів на ресурси ДПС, які дають можливість повідомляти про ймовірні факти порушень законодавства суб’єктами господарювання сфери торгівлі, громадського харчування та послуг, контроль за яким здійснюють податкові органи.
    Найбільш зручний з них – чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram.
    З його допомогою в будь-який час доби у будь-якому місці можна оперативно поінформувати ДПС про:
    незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
    відмову у розрахунку банківською карткою;
    торгівлю без ліцензій, порушення порядку реалізації підакцизної продукції;
    завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби, пальне;
    неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
    здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
    Повідомити ДПС про такі факти можна, за допомогою Чат-боту ДПС «StopViolationBot» (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/704073.html)
    Також повідомити про порушення можна через «гарячу лінію» Контакт-центр ДПС за номером 0800-501-00-7.
    Вся інформація, яка надходить до ДПС, досліджується та перевіряється працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/704073.html


    Практичні аспекти застосування норм і положень Закону України № 3219 – спільний вебінар ДПС та Європейської Бізнес Асоціації

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/704065.html повідомила.
    ДПС продовжує серію зустрічей з представниками бізнес-асоціацій щодо розʼяснення основних норм та положень Закону України № 3219, якими внесено низку змін до Податкового кодексу та частково повернуто податкову систему на довоєнний період.
    Під час спільного вебінару ДПС та Європейської Бізнес Асоціації спікери розʼяснили практичні аспекти застосування закону та відповіли на питання, які найчастіше виникають у платників.
    Представники ДПС пояснили порядок повторного переходу юридичних осіб, які до 1 серпня 2023 року були платниками єдиного податку ІІІ групи із застосуванням ставки 2 %, на спрощену систему оподаткування до кінця 2023 року, правильність визначення доходу платника єдиного податку ІІІ групи.
    Акцентовано увагу на особливостях оподаткування податком на прибуток підприємств, повʼязаних з переходом зі спрощеної системи 2 % на загальну, зокрема, оподаткування «перехідних» операцій з відвантаження (надання) товарів (робіт, послуг), які було розпочато в період сплати єдиного податку та завершено в період сплати податку на прибуток підприємств, з метою усунення подвійного оподаткування.
    Розʼяснено також зміни до положень Податкового кодексу, якими відновлено права та обовʼязки платників податку на додану вартість, які переходять із спрощеної системи на загальну систему оподаткування, особливості погашення податкових векселів з акцизного податку з урахуванням відновлення з 1 серпня 2023 року перебігу строків, визначених Податковим кодексом, скасування тимчасового порядку відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів тощо.
    Зазначалося і про зміни у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, пов’язані з прийняттям Закону № 3219, застосування РРО та ПРРО,  зняття обмежень на проведення перевірок.
    Учасники заходу, зокрема, відзначили ефективність проведених вебінарів, що сприяють обізнаності платників у питаннях податкового законодавства, практиці його реалізації. ДПС і надалі братиме участь у заходах, які допоможуть платникам зорієнтуватися в податкових змінах та уникнути помилок при виконанні податкових зобов’язань. 
    Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
    Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.


    Експертні групи ДПС та Ради бізнес-омбудсмена провели чергове засідання

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
    Представники ДПС та Ради бізнес-омбудсмена під час засідання експертних груп опрацювали черговий пакет звернень від платників податків.
    Учасники розглянули скарги, з якими зверталися платники до Ради бізнес-омбудсмена. Зокрема, обговорили питання у сегменті зупинки реєстрації податкових накладних, адміністрування податку на додану вартість, виконання податковою службою судових рішень тощо.
    Фахівці ДПС надали вичерпні відповіді на запитання, а також практичні рекомендації щодо окремих кейсів. У податковій також відзначили важливість роботи експертних груп, оскільки аналіз звернень платників дає можливість визначити системні питання, які потребують більшої уваги та доопрацювання з боку Служби.
    Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
    Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/704354.html


    ДПС та ОТД Казначейства США продовжують співпрацю з удосконалення комплаєнсу

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/704077.html повідомила.
    Обговоренню загального плану удосконалення комплаєнсу була присвячена зустріч представників ДПС та Офісу технічної допомоги Департаменту  Казначейства США.
    Очільниця ДПС Тетяна Кірієнко зазначила, що підтримка та допомога ОТД Казначейства США, професійний досвід експертів, дуже важливі для успішного впровадження трансформаційних змін податкової служби в обслуговуванні платників податків та в інших пріоритетних напрямах діяльності відомства.
    Представники ОТД, у свою чергу, відзначили дієві заходи ДПС з діджиталізації роботи служби, зокрема, щодо податкового аудиту, стягнення податкового боргу,  надання послуг платникам Контакт-центром ДПС.
    Також, за словами в. о. заступника Голови ДПС Євгенія Сокура,  наразі ДПС продовжує працювати над рішеннями, які направлені на імплементацію системи управління ризиками, а також підвищення рівня добровільної сплати податків.
    Мета запровадження таких змін – зменшення кількості контактів «віч-на-віч» між податковою та платниками та поряд з цим підвищення рівня комплаєнсу, що сприятиме збільшенню надходжень до державного бюджету.
    Так, визначається коло платників, щодо яких доцільніше посилити консультаційні та сервісні функції, ніж обтяжувати їх додатковими перевірками. У той же час, більше уваги буде приділено менш сумлінним платникам, застосування контрольно-перевірочних заходів до яких може бути результативнішим.
    Під час зустрічі учасники визначили окремі аспекти загального плану удосконалення комплаєнсу, обговорили напрацювання фахівців ДПС та поради експертів ОТД Казначейства США.


    У податковій службі Дніпропетровщини відбувся черговий воркшоп щодо застосування РРО/ПРРО

    Новації для платників податків, передбачені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», зокрема у частині застосування РРО/ПРРО – такою стала тема сьогоднішньої онлайн-зустрічі податківців Дніпропетровщини з представниками медичної галузі за участі заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) Леонова Валерія.
    Під час воркшопу учасники розглянули точкові питання щодо реєстрації і використання суб’єктами господарювання касової техніки. Спеціалісти ГУ ДПС акцентували увагу на відновленні з 01 жовтня 2023 року відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері РРО/ПРРО.
    За словами Леонова Валерія, податкова служба області зацікавлена у наданні максимальної інформаційної підтримки та консультативної допомоги всім платникам з актуальних питань, що виникають в процесі їх господарської діяльності.
    Учасники зустрічі отримали фахові відповіді на свої запитання.
    Атмосфера заходу – ефективна комунікація, корисна інформація, нетворкінг.
    Працюємо далі заради Перемоги України!


    Податківці Дніпропетровщини прийняли участь у робочому засіданні Комісії Дніпровської міської ради

    Днями за організацією Інспекції з питань праці та зайнятості населення Дніпровської міської ради відбулось засідання комісії з питань надходжень від податку на доходи фізичних осіб і легалізації трудових відносин (Комісія).
    Захід відбувся за участі фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), Головного управління статистики у Дніпропетровській області та Головного управління Пенсійного фонду у Дніпропетровській області.
    Лейтмотив зустрічі – спілкування з підприємствами – боржниками із заробітної плати, які перебувають на обліку в ГУ ДПС та мають рівень середньомісячної заробітної плати найманих працівників за 1 квартал поточного року нижчий середньообласного.
    Комісією акцентовано увагу на неприпустимість використання найманої праці без оформлення трудових відносин та необхідність доведення середньомісячної заробітної плати працівників до середньогалузевого показника по області, а також упередження виплат на рівні нижче мінімального розміру. Адже мінімальна заробітна плата – це державна соціальна гарантія, обов’язкова на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання.
    Оформлення трудових відносин із найманими працівниками відповідно до законодавства, сплата податків та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування – це міцна оборона України, гарантований розвиток економіки, покращення інвестиційного клімату, зростання рівня соціальної захищеності, благополуччя сім’ї і гідні умови праці для кожного.


    РРО/ПРРО: комунікації податківців Дніпропетровщини з бізнес-спільнотою тривають (території обслуговування – Соборного та Шевченківського районів м. Дніпра, Придніпровської ДПІ)

    На Дніпропетровщині триває інформаційно-роз'яснювальна кампанія щодо правил застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами.
    Днями фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області  відвідали у м. Дніпрі торгівельні об’єкти Культурно-ділового центру «Менора» та Торгівельний центр «Мельниця».
    Представників бізнес-спільноти проінформували про норми Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
    Податківці нагадали бізнесу, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі.
    Також працівники податкової служби акцентували увагу на тому, що з 01 жовтня 2023 року, у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО, до суб'єктів господарювання будуть застосовуватись штрафні санкції.


    Мобільний ЦОП: роз’яснення з питань РРО/ПРРО, новацій Закону № 3219, МПЗ під час виїзду до м. Зеленодольська, с. Грушівки та с. Токівське

    Мобільним ЦОПом Апостолівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) для проведення роз’яснювальної роботи відповідно до графіку днями здійснені виїзди до суб’єктів господарювання (СГ) на торгівельні об’єкти:
    - м. Зеленодольська Зеленодольської  територіальної  громади (ТГ);
    - с. Грушівки та с. Токівське Грушівської.
    Під час роботи мобільного ЦОПу працівником Апостолівської ДПІ ГУ ДПС надані роз’яснення стосовно: реєстрації та використання реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265), у рамках нововведень, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219).
    Акцентовано, що з 01.08.2023 та 01.10.2023 відновлена відповідальності за порушення вимог Закону № 265, проінформовано про розміри штрафних (фінансових) санкцій за таке порушення. Звернена увага СГ, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок та повідомили про безкоштовне програмне рішення для використання СГ зареєстрованої касової техніки.
    Платникам повідомлено, що безкоштовне програмне рішення для використання СГ ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, найпоширеніші запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України (https://tax.gov.ua) у банері «Програмні РРО».
    У ході активного діалогу надані вичерпні відповіді на запитання щодо: застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265, а також наголошено на важливості сумлінного виконання платниками податкових зобов’язань.
    Фахівець Криворізького відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС довела до відома присутніх інформацію про те, що для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, вводиться поняття мінімального податкового зобов’язання (далі –  МПЗ). Нагадала присутнім, що спливає термін сплати по земельному податку (29.08.2023).
    Під час зустрічі з платниками вручено 127 податкових повідомлень-рішень за формою «МПЗФ».
    Під час зустрічей кожному підприємцю вручені буклети та листівки ГУ ДПС щодо застосування РРО та ПРРО.


    Роз’яснювальна робота під час виїзду мобільного ЦОПу до м. Кривого Рогу з питань РРО/ПРРО, новацій Закону № 3219

    З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо: реєстрації та застосування РРО/ПРРО, відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії військового стану» (Закон України № 3219) мобільним ЦОПом у складі працівників Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно здійснено виїзд до торгівельного об’єкту (ресторан «Grееn») м. Кривого Рогу.
    Проведення заходу забезпечили фахівці Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС та структурних підрозділів ГУ ДПС: Криворізького відділу податкових сервісів, управління контролю за підакцизними товарами, управління оподаткування фізичних осіб, управління інформаційної взаємодії, Криворізького відділу організації роботи, за участі завідувача відділу розвитку підприємництва виконкому Довгинцівської районної у місті Кривий Ріг.
    У заході прийняли участь 17 платників податків – представників малого та середнього бізнесу.
    У ході зустрічі податківці висвітлили основні нововведення, запроваджені Законом України № 3219, акцентувавши увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновленні відповідальності за порушення вимог Закону № 265. Відзначили, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до суб’єктів господарювання (СГ), які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій СГ, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Спеціалісти ГУ ДПС звернули увагу присутніх, що у зв’язку із набранням чинності Закону України № 3219 з 01.10.2023 у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону №265.
    Представники податкової також відзначили, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
    Акцентована увага на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
    Приділена увага адміністративним та іншим послугам, що надають ЦОПи, та акцентовано на адміністративних послугах, які можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу.
    У ході активного діалогу представники робочої групи надали вичерпні відповіді на запитання присутніх щодо застосування РРО/ПРРО та особливостей поновлення відповідальності за порушення норм Закону № 265, мінімального податкового зобов’язання.
    Серед присутніх розповсюджена тематична друкована продукція ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
    Виїзд мобільного ЦОПу та робочої групи пройшов конструктивно, в атмосфері доброзичливості.


    Виїзд мобільного ЦОПу до м. Кривого Рогу з роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219

    Мобільний ЦОП у складі працівників Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) з метою проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо: застосування РРО/ПРРО та відновлення відповідальності за порушення норм Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) у зв’язку з набранням чинності Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії військового стану» (Закон № 3219) днями здійснив виїзд до Дочірнього підприємства Дніпропетровської обласної спілки споживчих товариств «Ринок Довгинцево» у м. Кривому Розі.
    Проведення заходу забезпечили спеціалісти Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС та структурних підрозділів ГУ ДПС: Криворізького відділу податкових сервісів, управління контролю за підакцизними товарам, управління оподаткування фізичних осіб, управління інформаційної взаємодії, Криворізького відділу організації роботи, за участі представника відділу розвитку підприємництва виконкому Довгинцівської районної у місті Кривому Розі ради.
    У заході прийняли участь 20 платників податків – представників малого та середнього бізнесу.
    Під час зустрічі фахівці ГУ ДПС висвітлили основні зміни, внесені Законом України № 3219, акцентувавши увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновленні відповідальності за порушення норм Закону № 265. Відзначили, що з 01 серпня 2023 року відповідальність за такі порушення застосовується не тільки до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Звернули увагу присутніх, що з урахуванням змін, внесених Законом України № 3219 до Закону № 265, у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону №265. Відзначили, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
    Податківці також акцентували увагу на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників.
    Фахівці ГУ ДПС проінформували про адміністративні та інші послуги, що надають ЦОПи, та звернули увагу на адміністративні послуги, що можливо отримати при виїзді мобільного ЦОПу.
    У ході активного діалогу представники робочої групи надали відповіді на запитання присутніх стосовно застосування РРО/ПРРО та особливостей відповідальності за порушення законодавства, мінімального податкового зобов’язання.
    Платники отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.


    До уваги суб’єктів господарювання – ФОПів!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у період з 01 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України,  до фізичних осіб – підприємців (ФОП), які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням РРО/ПРРО або РК на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання РК на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:
    - 25 відсотків вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
    - 50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.


    Щодо нових форм акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної
     
    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 01.08.2023 розпочалось приймання та реєстрація документів, форми яких затверджені наказом Міністерства фінансів України від 01.02.2023 № 55 «Про затвердження Змін до форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» (далі – Наказ № 55), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 березня 2023 р. за № 480/39536, а саме:
    - акцизної накладної форми «П» – J (F) 1203203;
    - розрахунку коригування акцизної накладної форми «П» – J (F) 1203303;
    - заявки на поповнення (коригування) залишку пального – J (F) 0210904;
    - акцизної накладної форми «С» – J (F) 1203403;
    - розрахунку коригування акцизної накладної  форми «С» – J (F) 1203502;
    - заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового – J (F) 0209903.
    Крім того, платники акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового мають змогу реєструвати другий примірник акцизної накладної за формою F/J1203202, J/F1203402 та розрахунку коригування до акцизної накладної – J/F1203302, J/F1203502, по яким в ЄРАН до 31.07.2023 (включно) зареєстровано перший примірник акцизної накладної або розрахунку коригування. Реєстрація в ЄРАН другого примірника документів за формами F/J1203202, J/F1203402, J/F1203302, J/F1203502 здійснюється до 31.08.2023 (включно).


    Особливості застосування резервного РРО при роздрібній торгівлі деякими підакцизними товарами

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до статті 5 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) на період виходу з ладу РРО та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО.
    Порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.07.2016 № 918/29048 (далі – Порядок).
    Згідно з пунктом 20 глави 2 розділу ІІ Порядку реєстрація резервного РРО проводиться в такому самому порядку, як і реєстрація основного РРО.
    Відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами і доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
    У заяві про видачу ліцензії та у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій.
    Враховуючи викладене, суб’єкт господарювання при роздрібній торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може використовувати резервний РРО на період виходу з ладу основного РРО.
    Водночас, оскільки у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним суб’єктом господарювання вказується перелік РРО, то у разі застосування резервного РР такому суб’єкту необхідно подати заяву до відповідного контролюючого органу на переоформлення відповідної ліцензії із зазначенням реквізитів резервного РРО (модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення).


    Витрати у вигляді пожертвувань неприбутковим організаціям у період дії воєнного стану: чи є право на податкову знижку?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п. 21 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) за результатами 2022 року при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень ст. 166 Кодексу до податкової знижки платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) у звітному податковому році включаються суми коштів або вартість майна, перерахованих (переданих) платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які на дату перерахування (передачі) таких коштів та майна відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 Кодексу, у розмірі, що не перевищує 16 відсотків суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.


    Думай про майбутнє – скажи «ТАК!» офіційній заробітній платі!

    Детінізація зайнятості населення та легалізація заробітної плати – одне з актуальних питань сьогодення.
    Офіційне працевлаштування – це гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника. Для працівників важливо розуміти способи виплати і розміри заробітної плати та їх вплив на соціальне та пенсійне забезпечення.
    Слід пам’ятати, що громадяни ризикують втратити право на пенсію, чи на її частину, оскільки при обчисленні пенсії враховується розмір заробітної плати, а для призначення пенсії за віком необхідно мати визначений законодавством певний період страхового стажу.
    Порядок кадрових дій при прийнятті на роботу є важливим, оскільки, перш за все, від цих дій залежить, чи приймають працівника на роботу офіційно.
    Водночас, соціальний захист в період перебування у трудових відносинах, та як наслідок, пенсійне забезпечення в майбутньому, залежить в першу чергу від свідомої громадянської позиції самих працюючих.
    Нагадуємо, що до переваг офіційного працевлаштування відносяться в першу чергу економічні й соціальні гарантії, зокрема:
    - заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника не може бути меншою за мінімальну;
    - строки виплати заробітної плати не рідше двох разів на місяць;
    - право на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;
    - право на допомогу у зв’язку з безробіттям;
    - право на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань та ін.
    Також громадянам гарантується захист від незаконного звільнення.
    Наголошуємо, що офіційне оформлення трудових відносин та легалізація робочих місць – основа соціальної захищеності працівника та запорука розвитку бізнесу роботодавця!
    Закликаємо і роботодавців і працівників дотримуватись законодавчих норм і працювати в правовому полі!


    Яким чином подається пояснення до таблиці даних платника ПДВ?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою.
    Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку зупинення).
    Згідно з п. 23 Порядку зупинення Таблиця подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
    ДПС постійно розміщує на своєму офіційному вебсайті відомості щодо засобів електронного зв’язку, якими може подаватися Таблиця (п. 24 Порядку зупинення).
    Ідентифікатори форм Таблиці та пояснення розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр електронних форм податкових документів.
    Пояснення з інформацією про діяльність платника (з можливим зазначенням відомостей про наявні орендовані або власні приміщення, виробничі потужності, земельні ділянки, найманого персоналу, залишків готової продукції, сировини) подається у вигляді прикріпленого до Таблиці додатка, код форми якого J/F13601.


    Оподаткування ПДФО допомоги на поховання, що виплачується з ПФУ родичам померлого працівника за останнім місцем роботи

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
    Згідно з п.п. 165.1.22 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на поховання платника ПДФО:
    а) будь-якою фізичною особою, благодійною організацією, Пенсійним фондом України (ПФУ), відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації, фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування України або професійною спілкою;
    б) роботодавцем такого померлого платника податку за його останнім місцем роботи (у тому числі перед виходом на пенсію) у розмірі, що не перевищує подвійний розмір суми, визначеної в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ. Сума перевищення за її наявності остаточно оподатковується під час її нарахування (виплати, надання).
    Статтею 20 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (в редакції Закону України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування») (далі – Закон № 1105) визначено права застрахованої особи або особи, яка перебувала на її утриманні на допомогу на поховання.
    Допомога на поховання застрахованої особи або особи, яка перебувала на її утриманні, надається в розмірі, що встановлюється правлінням ПФУ, але не менше розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановленого законом (ст. 21 Закону № 1105).
    Таким чином, якщо допомога на поховання померлого працівника виплачується з ПФУ за його останнім місцем роботи, то такий дохід незалежно від розміру отриманої допомоги не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума виплаченої допомоги відображається роботодавцем в додатку 4ДФ до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями, за ознакою доходу «146».

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.