• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Павлоградський регіон)) 01.09.2023
    2023-09-01 13:13:42

    Про поняття тип ПРРО операцій «Інтернет торгівля»

    Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (території обслуговування – Павлоградський регіон)  повідомляє.
    З метою заповнення розд. 4 «Дані щодо ПРРО» заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-ПРРО (далі – Заява за ф. № 1-ПРРО), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020№ 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», поняття тип програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – ПРРО) «Інтернет торгівля» означає, що такий ПРРО встановлений на конкретну господарську одиницю і використовується за адресою, зазначеною в реєстраційній Заяві за ф. № 1-ПРРО, та при його застосуванні можливе залучення касира (інтернет-магазин (сайт)).


    Про офіційне оформлення трудових відносин

    Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) інформує.
    Недотримання коштів, які сьогодні вкрай важливі для підтримки держави і нашої обороноздатності – це той негативний вплив «тіньової» зайнятості і заробітних плат у «конвертах» на економіку нашої країни.
    Працівники, які погоджуються одержувати нелегальну заробітну плату, стають заручниками самих себе, адже вони позбавляють себе соціального захисту.
    Звісно, кожен сам вирішує – чи жити одним днем чи мати впевненість у майбутньому та бути захищеним.
    Поширення такого явища, як не укладені належним чином трудові відносини, призводить до:
    - нестабільності та невпевненості у майбутньому громадян (відсутність належного розміру пенсій, інших соціальних виплат);
    - ненаповнення фондів соціального страхування;
    - ненадходжень до бюджетів податків і зборів, які необхідні для вирішення соціальних потреб громадян, для реалізації програм соціально-економічного розвитку та ін.
    Крім втрати у майбутньому пенсійних виплат, у разі вивільнення у випадку скорочення чисельності або штату працівників, або ж при виникненні проблем зі здоров’ям, працівник не отримає компенсаційних виплат і оплати лікарняного листа, або вони розраховуватимуться тільки з офіційної, мінімальної заробітної плати.
    Податкова служба Дніпропетровщини приділяє особливу увагу легалізації трудових відносин, оскільки заходи, спрямовані на легалізацію найманої праці – це не лише джерело наповнення бюджетів. Це перш за все долі людей, відновлення соціальних гарантій і прав найманих працівників.
    Ми працюємо задля того, щоб громадяни усвідомили, що їх згода отримувати зарплату в «конвертах», або ж нижче мінімального розміру заробітної плати, позбавляє гідного забезпечення як сьогодні, так і у майбутньому.


    Закон України № 3219: щодо змін для платників акцизного податку

    Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) звертає увагу, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема щодо справляння акцизного податку.
    Так, припиняється дія норм щодо зупинки перебігу строків, визначених Податковим кодексом України, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, які були передбачені пунктом 102.9 статті 102 та підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ до 01 серпня 2023 року. Для платників, які мають можливість своєчасно виконувати свій податковий обов'язок стосовно сплати суми акцизного податку, з урахуванням поновлення з 01 серпня 2023 року перебігу строків визначених податковим законодавством, відновлюється перебіг строків погашення податкових векселів з акцизного податку, термін сплати яких настав у період дії воєнного стану на території України, шляхом сплати акцизного податку або документального підтвердження, в тому числі з врахуванням зареєстрованих акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних у передбачених випадках (для авіаційних бензинів або палива для реактивних двигунів);
    - з 01 серпня 2023 року скасовується тимчасовий порядок відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів у зв’язку із завершенням з 1 липня 2023 року дії карантину, який було запроваджено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (COVID-19) (пункт 293 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ виключено). З урахуванням цього відповідно відновлено загальний порядок  оподаткування спирту етилового, що використовується при виробництві дезінфекційних засобів, акцизним податком за ставкою 0 гривень за умови цільового використання спирту та погашення податкових векселів;
    - з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України мають враховуватись вимоги підпункту 69.21 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ стосовно наявності безпечних умов для проведення фактичних перевірок, зокрема у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального;
    - з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1  статті 50 ПКУ, та пені. Відповідно не підлягають заповненню графи 5, 6 та 7 Додатку 8 до Декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах» щодо нарахування штрафів 3 %, 5% та  пені відповідно. Зазначене застосується до податкової звітності, яка подається з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану.


    Закон України № 3219: щодо змін для платників акцизного податку

    Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) звертає увагу, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема щодо справляння акцизного податку.
    Так, припиняється дія норм щодо зупинки перебігу строків, визначених Податковим кодексом України, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, які були передбачені пунктом 102.9 статті 102 та підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ до 01 серпня 2023 року. Для платників, які мають можливість своєчасно виконувати свій податковий обов'язок стосовно сплати суми акцизного податку, з урахуванням поновлення з 01 серпня 2023 року перебігу строків визначених податковим законодавством, відновлюється перебіг строків погашення податкових векселів з акцизного податку, термін сплати яких настав у період дії воєнного стану на території України, шляхом сплати акцизного податку або документального підтвердження, в тому числі з врахуванням зареєстрованих акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних у передбачених випадках (для авіаційних бензинів або палива для реактивних двигунів);
    - з 01 серпня 2023 року скасовується тимчасовий порядок відвантаження спирту етилового для виробництва дезінфекційних засобів у зв’язку із завершенням з 1 липня 2023 року дії карантину, який було запроваджено з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (COVID-19) (пункт 293 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ виключено). З урахуванням цього відповідно відновлено загальний порядок  оподаткування спирту етилового, що використовується при виробництві дезінфекційних засобів, акцизним податком за ставкою 0 гривень за умови цільового використання спирту та погашення податкових векселів;
    - з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України мають враховуватись вимоги підпункту 69.21 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ стосовно наявності безпечних умов для проведення фактичних перевірок, зокрема у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального;
    - з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 ПКУ, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1  статті 50 ПКУ, та пені. Відповідно не підлягають заповненню графи 5, 6 та 7 Додатку 8 до Декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах» щодо нарахування штрафів 3 %, 5% та  пені відповідно. Зазначене застосується до податкової звітності, яка подається з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану.


    Мобільний ЦОП – з роз’яснювальною роботою з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219 під час виїзду до м. Павлограда

    Мобільний ЦОП Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) продовжує надавати послуги громадянам у рамках ефективної співпраці з платниками з актуальних питань стосовно основних новацій, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема застосування РРО/ПРРО, а також мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ), надання адміністративних послуг, користування електронними сервісами ДПС України (ДПС), легалізації заробітної плати.
    Так, 28.08.2023 та 29.08.2023 послугами мобільного ЦОПу скористалися представники бізнесу торгівельних об’єктів м. Павлограда.
    Під час зустрічей фахівці ГУ ДПС особливу увагу приділили нововведенням Закону України № 3219. Податківці надали роз’яснення щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) з 01.08.2023 та з 01.10.2023. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
    Податківці надали відповіді на запитання платників, зокрема, стосовно: застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення вимог Закону № 265.
    Фахівці податкової служби приділили увагу перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС, у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостям банківських установ.
    Податківці також акцентували на питаннях легалізації ринку праці.
    Під час зустрічей присутні отримали тематичну друковану продукцію ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, стосовно: МПЗ легалізації заробітної плати, застосування РРО/ПРРО у рамках Закону України № 3219 та основних новацій Закону України № 3219.
     

    Роз’яснювальна робота мобільного ЦОПу під час виїзду до с. Вербки: застосування РРО/ПРРО, новації Закону України № 3219, мінімальне податкове зобов’язання

    Мобільний ЦОП Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) продовжує надавати послуги громадянам віддалених куточків у рамках ефективної співпраці з платниками з актуальним питань законодавства.
    Так, відповідно до затвердженого графіку 25.08.2023 здійснив виїзд мобільний ЦОП Павлоградської ДПІ ГУ ДПС до с. Вербки Вербківської сільської територіальної громади (ТГ) Павлоградського району Дніпропетровської області.
    Зустріч з представниками Вербківської сільської ТГ та підприємцями у форматі «круглого столу» відбулась за участі податківців Павлоградської ДПІ ГУ ДПС та Павлоградського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС 
    Під час заходу спеціалісти податкової повідомили про графік роботи ЦОПу, за якими номерами телефонів платники можуть отримати консультацію спеціаліста, які саме адміністративні послуги можна отримати у мобільному ЦОПі, які документи потрібно мати при собі для отримання послуги.
    Особливу увагу фахівці ДПІ акцентували на легалізації заробітної плати, дотриманні законодавства щодо виплати заробітної плати та зайнятості населення, питаннях застосування податкової знижки.
    Податківці акцентували увагу присутніх на новаціях, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), зокрема змінах до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265) у частині реєстрації реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновленні з 01.08.2023 і з 01.10.2023 відповідальності за порушення вимог Закону № 265, розмірах штрафних (фінансових) санкцій. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків.
    Працівники ГУ ДПС нагадали, що для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, запроваджено поняття мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ). Першим роком, за який визначається МПЗ, є 2022 рік. Базою нарахування МПЗ є нормативна грошова оцінка такої земельної ділянки. Реквізити для сплати МПЗ платниками податків – фізичними особами зазначаються у податковому повідомленні-рішенні (ППР). Сплата загального МПЗ здійснюється протягом 60 днів з дня вручення ППР.
    У ході активного діалогу під час зустрічі фахівці податкової відповіли на запитання платників щодо: застосування РРО/ПРРО та відповідальності за порушення норм Закону № 265, а також надали практичну допомогу фізичній особі – підприємцю зареєструвати ПРРО.
    Під час роботи мобільного ЦОПу присутніх ознайомлено зі сторінкою «ДПС у Дніпропетровській області» у соціальній мережі Facebook.
    Платники отримали примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру, зокрема, щодо: МПЗ, легалізації заробітної плати, реєстрації та застосування РРО/ПРРО, особливостей відповідальності за порушення вимог Закону № 265 після набрання чинності Закону України № 3219.
    Представники Вербківської ТГ подякували за консультації та надані послуги, виявили бажання співпрацювати і надалі з питань отримання адміністративних послуг та роз’яснень щодо застосування норм Закону України № 3219. Робота мобільного ЦОПу пройшла конструктивно.
     

    Щодо визначення мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб

    Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) інформує.
    Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» для платників податків – фізичних осіб, у яких у власності та/або користуванні (оренді, суборенді, емфітевзисі, постійному користуванні) є земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь, вводиться поняття мінімального податкового зобов’язання (далі –  МПЗ).
    Відповідно до п. 64 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) першим роком, за який визначається мінімальне податкове зобов’язання, є 2022 рік.
    Платниками у частині мінімального податкового зобов'язання є резидент, який володіє та/або користується (орендує (суборендує), на умовах емфітевзису, постійно користується) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 1 п. 162.1 ст. 162 Кодексу).
    Підпунктом 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 Кодексу встановлено, що визначення загального мінімального податкового зобов’язання фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 1 липня року, наступного за звітним.
    Звертаємо увагу, що платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
    До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).
    Слід зазначити, що у разі передачі земельних ділянок в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування (при оформленні таких взаємовідносин відповідно до чинного законодавства) мінімальне податкове зобов’язання визначається для орендарів, користувачів на інших умовах таких земельних ділянок у порядку, визначеному Кодексом.
    Отже, для фізичних осіб, які відповідно до норм Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України та Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161 «Про оренду землі» оформили взаємовідносини щодо передачі сільськогосподарських угідь в оренду (суборенду), емфітевзис або інше користування, мінімальне податкове зобов’язання контролюючим органом не визначається. У такому випадку мінімальне податкове зобов’язання за такі землі сплачує орендар.
    Розрахункова сума МПЗ визначається за формулами, встановленими статтею 381 Кодексу, в залежності від наявної нормативно грошової оцінки відповідної земельної ділянки або нормативно грошової оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Кодексом для справляння плати за землю; коефіцієнту та кількості календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) платника податків.
    Звертаємо увагу, що відповідно до п. 67 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, для розрахунку МПЗ за 2022 та 2023 податкові (звітні) роки коефіцієнт застосовується із значенням 0,04.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.