• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 1.09.2023
    2023-09-11 10:56:11

    Працевлаштування неповнолітніх

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/707125.html повідомила.
    Неповнолітні особи (від 14 до 18 років) у трудових правовідносинах мають ті самі права, що й повнолітні. Водночас вони користуються низкою суттєвих пільг щодо охорони праці, робочого часу, відпусток і деяких інших умов праці.
    Підлітки не можуть працювати у небезпечних і шкідливих умовах, під землею, на теплових і атомних електростанціях, на нафто- і газовидобувних підприємствах та інших роботах із Переліку важких робіт і робіт зі шкідливими і небезпечними умовами праці. Їх не можна залучати до нічних (з 22:00 до 6:00), понаднормових робіт і робіт у вихідні дні.
    Працівники до 18 років також не можуть переміщувати та підіймати речі вагою більше граничних норм. Крім того, вантажна робота обмежується за часом – не більше однієї третини робочого часу. Іншими словами, якщо працівник працює 7 годин на день, то вантажна робота не повинна тривати більше 2,3 години.
    Перш за все, трудовий договір із неповнолітнім працівником укладайте лише у письмовій формі (!).
    Важливо: у потенційного неповнолітнього працівника не повинно бути медичних протипоказань. Тому він має пройти медичне обстеження і надати довідку. Такий профогляд має стати щорічною традицією – допоки працівнику не виповниться 21 рік.
    Крім того, ви не можете встановлювати випробувальний термін для неповнолітніх під час прийому на роботу.


    До уваги платників податків!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про наступне.
    Зміни, що відбулися у законодавстві, у сфері контролю за обігом підакцизних товарів (продукції), у зв’язку прийняттям Верховною Радою України Закону України 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах»
    З 27 липня 2023 року (з дня, наступного за днем опублікування) набрав чинності Закон України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Закон № 3173). Закон № 3173 вводиться в дію з 1 січня 2026 року, крім окремих його норм, які набирають чинності з 22 січня 2024 року (через 180 календарних днів з дня його опублікування), та норм, що набрали чинності та введені в дію з 26 липня 2023 року (з дня опублікування Закону № 3173).
    З 1 січня 2026 року вводяться в дію норми, зокрема, щодо внесення комплексних змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), які передбачають запровадження електронної марки акцизного податку та електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, яка забезпечує відображення обігу товарів (продукції), що підлягають маркуванню, в Електронній системі обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на всіх етапах переміщення таких товарів (продукції) від виробника/імпортера до кінцевого споживача.
    З 26 липня 2023 року (з дня опублікування Закону № 3173) набрали чинності та введені в дію такі норми:
    1) зміни до підпункту 14.1.252 пункту 14.1 статті 14 Кодексу та до абзацу одинадцятого статті 1 Закону № 481 в частині уточнення визначення терміну «тютюнові вироби», зокрема віднесення до тютюнових виробів інших виробів з тютюну і його замінників, а також тютюнових виробів для вдихання без горіння шляхом нагрівання;
    2) в абзаці двадцять першому статті 1 Закону № 481 (у визначенні терміну «місце зберігання») слова «та тютюнових виробів» замінено словами «тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах», отже розширено перелік товарів, які повинні зберігатися у місцях зберігання, відомості про місцезнаходження яких вносяться до Єдиного державного реєстру місць зберігання;
    3) зміни до частини першої статті 111 Закону № 481, якими уточнено вимогу щодо нанесення виробником або імпортером встановленої максимальної роздрібної ціни на тютюн, промислові замінники тютюну на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів;
    4) змінами до статті 17 Закону № 481, якими:
    у абзацах двадцять другому та двадцять п’ятому приведено у відповідність посилання на частини третю і четверту статті 15 Закону № 481 (в частині встановлення обмежень щодо реалізації (передачі) ферментованої тютюнової сировини лише на експорт або виробникам тютюнових виробів, а також імпорту на митну територію України або придбання паперу цигаркового та фільтрів для виробництва сигарет та/або їх реалізація на митній території України лише за наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів);
    передбачено встановити застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі:
    роздрібної торгівлі за цінами, вищими максимальних роздрібних цін на тютюн, промислові замінники тютюну, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, встановлених виробниками/імпортерами, у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання товарів (продукції) але не менше 10000 гривень;
    виробництва та/або зберігання, та/або транспортування, та/або реалізації фальсифікованих  рідин, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими паперовими марками акцизного податку, у розмірі 200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень.
    З 22 січня 2024 року набирають чинності та вводяться в дію норми щодо внесення таких змін:
    1) до статті 225 Кодексу – запровадження оформлення податкового векселя при ввезенні виробником на митну територію України алкогольних напоїв в ємностях, які не є споживчою тарою, для їх розливу у споживчу тару. Порядок випуску, обігу та погашення таких податкових векселів буде встановлено Кабінетом Міністрів України (статтю доповнено новими пунктами 225.5 1 і 225.10);
    2) до статті 1 та статті 21 (викладена в новій редакції) Закону № 481 – удосконалення порядку ведення Єдиного реєстру обладнання та посилення контролю за обігом тютюнової сировини:
    встановлюється обов’язковість реєстрації обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини у Єдиному державному реєстрі обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів;
    уточнюється перелік обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, який повинен бути внесений до Єдиного реєстру обладнання, а саме:
    автоматизовані машини (механізми), що призначені для:
    підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини;
    нарізання тютюнового листа для наступного використання у виробництві тютюнових виробів;
    виробництва відновленого тютюну;
    виготовлення (виробництва) сигарет, цигарок, сигарил шляхом вкладення тютюнового листа або тютюнової суміші в сигаретний папір або цигаркові гільзи, або листи тютюну з наступним формуванням таких тютюнових виробів;
    пакування визначеної кількості сигарет, цигарок, сигарил у пачки відповідного формату шляхом розподілення єдиного потоку на порції визначеної кількості, вкладання таких порцій у заготовку пачки відповідного формату та фінального формування пачки з визначеною кількістю таких тютюнових виробів;
    автоматизовані машини (механізми) – обладнання з електричним чи неелектричним нагріванням для обробки матеріалів шляхом зміни температури та механічні пристрої, які використовуються для промислового виробництва люлькового, нюхального, смоктального, жувального тютюну чи його замінників (нарізання, змішування, формування люлькового тютюну, махорки, тютюновмісних сумішей для кальянів, фінальне формування пачки (упаковки) тютюну чи махорки для смоктання, жування, нюхання чи вдихання без горіння шляхом нагрівання);
    автоматизовані машини (механізми), призначені для нанесення марок акцизного податку на пачки відповідного формату.
    уточнюється перелік інформації, яка повинна міститися у заяві на реєстрацію/виключення обладнання з Єдиного реєстру обладнання, та документів, які подаються до таких заяв;
    встановлюється порядок знищення обладнання за заявою власника обладнання.
    Крім цього передбачено, що Порядок ведення Єдиного реєстру обладнання затверджується Кабінетом Міністрів України, а форми заяв про реєстрацію обладнання для підготовки або обробки тютюну, тютюнової сировини, промислового виробництва тютюнових виробів, про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, про виключення відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі обладнання, затверджуються Міністерством фінансів України;
    3) до статей 2, 3, 15 та 17 Закону № 481 – доповнення переліку підакцизних товарів, місця зберігання яких підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру місць зберігання, внесені такі зміни:
    встановлено обов’язок внесення місць зберігання тютюнової сировини (стаття 2 Закону) та рідин, що використовуються в електронних сигаретах      (як це передбачено змінами до статей 2 та 15) до Єдиного державного реєстру місць зберігання, а також передбачена відповідальність за порушення таких вимог (зміни до статті 17);
    передбачено, що виробництво та/або зберігання тютюнової сировини може здійснюватися лише:
    суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів  (лише у разі, якщо таке місце зберігання розташоване за іншою адресою (у приміщенні), ніж місцезнаходження виробництва);
    тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт;
    суб’єктами господарювання, які займаються вирощуванням тютюну;
    запроваджується надання суб'єкту господарювання в електронному вигляді витягу про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру (на заміну Довідки про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру);
    передбачено анулювання ліцензії у разі виробництва, зберігання, транспортування, торгівлі необлікованою тютюновою сировиною, яка зберігається в місці зберігання, не внесеному до Єдиного реєстру (доповнено частину двадцять четверту статті 3);
    уточнено вимоги до реєстрації / виключення з Єдиного реєстру місць зберігання спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу та алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/707065.html


    Контакт-центр ДПС: про податки – кваліфіковано та оперативно!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Звертаємо увагу платників податків, що для отримання інформаційно-довідкових послуг можна звертатись до Контакт-центру ДПС за тел.:  0-800-501-007.
    Кваліфіковано та якісно фахівці Контакт-центру нададуть відповіді на всі питання платників податків, зорієнтують у пошуку необхідної інформації, проконсультують та допоможуть.
    Протягом січня – серпня 2023 року Контакт-центром ДПС надано відповіді на 657,5 тис. звернень фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості звернень на 575,6 тис. надано відповіді у телефонному режимі, на 3,7 тис. – електронною поштою та 78,2 тис. чатом в месенджерах.
    Найчастіше платники зверталися з питань єдиного податку та порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій, податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообовʼязкове державне соціальне страхування, стану обробки електронної звітності.
    Суб’єкти господарювання та громадяни також мають можливість скористатися Базою знань – автоматизованою базою уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Її розміщено на вебпорталі ДПС у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР).
    Відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. У поточному році фізичні та юридичні особи здійснили 2,7 млн відвідувань ЗІР.
    База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. Протягом січня – серпня 2023 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 1128 уніфікованих запитань-відповідей та внесено 1051 у новій редакції.
    Приєднатися до чатів ДПС можна:
    - з вебпорталу Державної податкової служби України, розділ «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» https://tax.gov.ua/;
    - з сайту Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (скорочено ЗІР) https://zir.tax.gov.ua/, або його мобільної версії.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/707043.html


    До уваги платників податків!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома платників наступне.
    Державна податкова служба України повідомила про особливості реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, що виникають у зв’язку з набранням чинності Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) та Закону України від 09 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції» (далі – Закон № 3303).
    Законом № 3219 припинено дію норм щодо зупинення перебігу строків, визначених Податковим кодексом України (далі – Кодекс), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, які були передбачені пунктами 102.9 статті 102 Кодексу та підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 Розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
    Зокрема, до 01 серпня 2023 року для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім зокрема, дотримання строків сплати податків та зборів платниками податків (підпункт 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).
    Одночасно пунктом 2 Розділу І Закону № 3303, який набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований у газеті «Голос України» 02 вересня 2023 року), внесені зміни до  підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до яких платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, за умови забезпечення ними протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 3303:
    реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – ЄРАН) акцизних накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації / подання яких припадає на період з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набирає чинності Закон №3303, або зведених акцизних накладних/розрахунків коригування на загальний обсяг пального або спирту етилового, реалізованих за цей період (за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та умовним кодом і кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним та їх розпорядниками);
    подання оформлених з дотриманням порядку, встановленого статтею 230 Кодексу, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, або електронного документа за весь період, починаючи з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набрав чинності Закон № 3303, або подання електронних документів із зазначенням фактичних залишків пального станом на перший та останній дні вищенаведеного періоду та обсягу обігу пального та/або спирту етилового за цей період.
    Платники податків, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадає на період з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, за вищенаведений період за умови виконання ними таких обов’язків протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей.
    В той же час, платники податків, у тому числі щодо своєї філії або акцизного складу, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки після припинення або скасування воєнного стану в Україні, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, граничний термін виконання яких припадає на період з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому припинено або скасовано воєнний стан в Україні, за умови виконання ними таких обов’язків за вищенаведений період протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
    При цьому нормами підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, передбачено можливість складання та реєстрації платниками податків, у яких відновилася можливість виконувати податкові обов’язки,  акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН та подання електронних документів, або у порядку, визначеному статтями 231 та 230 Кодексу, або шляхом подання у визначеному вищенаведеним підпунктом порядку зведених акцизних накладних та електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового за відповідний період.
    Враховуючи, що абзацом двадцять шостим пункту 2 розділу І Закону №3303 встановлено, що норми цього пункту в редакції зазначеного Закону  застосовуються з 1 серпня 2023 року, при дотриманні вищенаведених вимог, не зважаючи на відновлення перебігу строків виконання обов’язків, визначених підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, відповідальність передбачена за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, не застосовується.
    З метою надання платникам податків можливості реалізувати надане Законом № 3033 право реєстрації у визначені цим Законом терміни акцизних накладних/розрахунків коригування, граничні терміни реєстрації яких припадають на період з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набрав чинності Закон №3303 (до дня відновлення можливості платника податків виконувати свої податкові обов’язки / до останнього дня місяця, у якому припинено або скасовано воєнний стан – для платників податків, які на дату набрання чинності Законом № 3303 не мають можливості їх виконувати) (далі – акцизні накладні/розрахунки коригування відповідно до Закону №3303), платникам податків необхідно дотримуватися вимог щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, в яких загальний обсяг реалізованого пального або спирту етилового не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 Кодексу, а також рекомендовано дотримуватися таких особливостей щодо їх складання та реєстрації:
    при реєстрації відповідно до Закону № 3303 акцизних накладних, у тому числі зведених акцизних накладних/розрахунків коригування, складених на операції, здійснені за період з 24 лютого 2022 року до набрання чинності цим Законом, дотримуватись хронологічного порядку реєстрації з урахуванням дати їх складання;
    акцизні накладні, у тому числі зведені акцизні накладні, реєструвати з урахуванням наявних на такому акцизному складі/акцизному складі пересувному обсягів залишків пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та умовним кодом, обчислених відповідно до пункту 232.3 статті 232 Кодексу, та синхронізації дій з платниками акцизного податку  – контрагентами (щодо постачання та отримання пального або спирту етилового), задля визначення обсягів пального або спирту етилового, на які можуть бути зареєстровані в ЄРАН перші та другі примірники акцизних накладних;
    зведені акцизні накладні відповідно до Закону № 3303 можуть складатися (з урахуванням з п. 232.1 ст. 232 Кодексу) окремо по кожному  акцизному складу / акцизному складі пересувному за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та умовним кодом, за вирахуванням обсягів пального, на яке таким платником податків вже були зареєстровані в ЄРАН акцизні накладні;
    зведені акцизні накладні рекомендовано складати окремо за кожний календарний місяць (за необхідності – за інший період в межах календарного місяця) із зазначенням в них дати складання – останній календарний день відповідного місяця;
    при складанні платником податків відповідно до Закону № 3303 зведених акцизних накладних у верхній лівій частині таких накладних здійснюється відповідна відмітка «Х» у призначеному для цього рядку; 
    у акцизних накладних, що складаються відповідно до Закону № 3303, на операції з реалізації пального або спирту етилового іншим платникам акцизного податку, зазначається напрям використання пального «3».
    Щодо подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, зокрема,  щодобових довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі – Довідка), за період з 24.02.2023 до останнього дня місяця, в якому набирає чинності Закон № 3303 (дня відновлення можливості платника податків виконувати свої податкові обов’язки / останнього дня місяця, у якому припинено або скасовано воєнний стан у відповідних випадках), то такі Довідки можуть бути подані у порядку, визначеному статтею 230 Кодексу, або у вигляді електронного документа за відповідний період.
    При цьому рекомендовано складати такі Довідки за місяць по кожному акцизному складу окремо, за умови, що за такий місяць по такому акцизному складу не подавалось жодної Довідки за добу. В такій Довідці в рядку «початок звітної доби» зазначається 1 число місяця, а в рядку «кінець звітної доби» – останнє число місяця.
    У разі подання за звітний місяць (період) однієї і більше Довідок за добу, розпорядник акцизного складу повинен подати Довідки за кожну добу такого місяця (періоду), коли працював акцизний склад.
    Щодо стосується реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, граничний термін реєстрації / термін подання яких настає з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому набирає чинності Закон № 3303, то складання та реєстрація  акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН та подання електронних документів, здійснюється у порядку та терміни, визначені статтями 231 та 230 Кодексу.
    Отже, для платників акцизного податку відновлюється порядок та терміни щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та відповідальність за їх несвоєчасну реєстрацію/подання, передбачена статтями 1202 та 1281 Кодексу.
    До платників акцизного податку, які не мають можливості своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, для підтвердження можливості чи неможливості виконання такого обов'язку застосовуються правила, передбачені Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за №967/38303. Зокрема, у разі наявності прийнятого контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов’язку, визначеного цим Порядком, до такого платника податків не застосовується відповідальність, передбачена Кодексом, або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання/несвоєчасне виконання.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/705460.html


    Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО, новацій Закону № 3219 для суб’єктів господарювання м. Жовті Води під час виїзду мобільного ЦОПу

    З метою проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо новацій податкового законодавства, передбачених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) з урахуванням положень Закону України № 3219 днями відповідно до затвердженого графіку здійснено виїзд мобільного ЦОПу Жовтоводської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) до м. Жовті Води.
    Виїзд мобільного ЦОПу здійснено за участі фахівців Жовтоводської ДПІ ГУ ДПС, які висвітлили основні нововведення Закону України № 3219, акцентувавши увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення норм Закону № 265. Відзначили, що з 01 серпня 2023 року відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до СГ, які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до усіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Під час діалогу податківців з платниками надані вичерпні відповіді на запитання СГ, зокрема, стосовно: застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій та відповідальності за порушення законодавства у частині використання РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    У ході проведення заходів присутнім роздані роз’яснювальні матеріали інформаційного характеру ГУ ДПС, зокрема, з питань застосування РРО/ПРРО та основних новацій Закону України № 3219.


    Роз’яснення для суб’єктів господарювання з питань РРО/ПРРО, новацій Закону України № 3219 під час виїзду мобільного ЦОПу до м. Кривого Рогу

    Мобільний ЦОП Криворізької північної ДПІ Головного управління ДПС у  Дніпропетровській області (ГУ ДПС) для проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії щодо особливостей відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) згідно із затвердженим графіком нещодавно здійснив виїзд до Оптово-ринкового комплексу ТОВ «Еліт-Бізнес» у м. Кривому Розі.
    Проведення заходу забезпечили спеціалісти Криворізької північної ДПІ ГУ ДПС і структурних підрозділів ГУ ДПС, які обслуговують Криворізький регіон, а також начальник відділу розвитку підприємництва виконкому Металургійної районної у місті Кривому Розі ради і спеціаліст Криворізької філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості.
    У зустрічі прийняли участь 27 платників податків – представники малого та середнього бізнесу м. Кривого Рогу.
    Під час зустрічі податківці висвітлили основні новації Закону України № 3219, зокрема, звернули увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення Закону № 265. Відзначили, що з 01 серпня 2023 року відповідальність за порушення норм Закону № 265 застосовується не тільки до платників податків, які здійснюють продаж підакцизних товарів, а і до СГ, які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01 жовтня 2023 року відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Представники структурних підрозділів ГУ ДПС – члени робочої групи під час виїзду мобільного ЦОПу звернули увагу присутніх, що з 01.10.2023 у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону №265. Також відзначили, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація касової техніки у контролюючому органі. Проінформували, що ДПС України (ДПС) пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
    Фахівці податкової акцентували увагу на необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками, перевагах для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та наслідках використання праці неоформлених працівників. Приділили увагу адміністративним та іншим послугам, що надають ЦОПи, та, зокрема мобільний ЦОП.
    У ході діалогу з платниками представники робочої групи відповіли на запитання присутніх, зокрема, щодо: мінімального податкового зобов’язання; застосування РРО/ПРРО та особливостей поновлення відповідальності за порушення норм чинного законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Серед присутніх розповсюджена тематична друкована продукція ГУ ДПС інформаційно-роз’яснювального характеру.
    Виїзд робочої групи пройшов конструктивно та в атмосфері доброзичливості.


    Податківці Дніпропетровщини прийняли участь у черговому засіданні міжвідомчих робочих груп

    Днями у приміщенні Дніпропетровської обласної військової адміністрації відбулось засідання міжвідомчих регіональних робочих груп щодо боротьби із нелегальним обігом і роздрібною торгівлею пальним та з протидії нелегальному обігу алкогольної продукції на території Дніпропетровської області.
    Від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) у заході прийняли участь провідні фахівці управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС.
    На засіданні розглянуті питання про вжиття невідкладних заходів щодо протидії випадкам нелегальної торгівлі підакцизними товарами на території Дніпропетровщини.


    Мобільний ЦОП: роз’яснення з питань РРО/ПРРО, новацій, передбачених Законом України № 3219, для суб’єктів господарювання м. Кривого Рогу

    Мобільним ЦОПом Криворізької південної ДПІ Головного управління ДПС у  Дніпропетровській області (ГУ ДПС) нещодавно згідно із затвердженим графіком здійснено виїзд до Оптово-ринкового комплексу ТОВ «Еліт-Бізнес» у м. Кривий Ріг з метою проведення роз’яснювальної роботи з платниками з актуальних питань сьогодення.
    Проведення заходу забезпечили фахівці Криворізької південної ДПІ ГУ ДПС і структурних підрозділів ГУ ДПС, які обслуговують Криворізький регіон, а також начальник відділу розвитку підприємництва виконкому Металургійної районної у місті Кривому Розі ради і спеціаліст Криворізької філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості.
    У заході прийняли участь 16 платників податків – представників малого та середнього бізнесу м. Кривого Рогу.
    Під час зустрічі податківцями висвітлені основні нововведення, запроваджені Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування в період дії воєнного стану» (Закон України № 3219), акцентувавши увагу на особливостях застосування РРО/ПРРО та поновленні відповідальності суб’єктів господарювання (СГ) за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Проінформовано, що з 01.08.2023 відповідальність за порушення Закону № 265 застосовується не тільки до платників податків, що здійснюють продаж підакцизних товарів, а й до СГ, які здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор, з 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
    Фахівці структурних підрозділів ГУ ДПС також звернули увагу присутніх, що з 01.10.2023 у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону № 265. Відзначили, що умовою дотримання законодавства у сфері застосування касової техніки є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі. ДПС України (ДПС) пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
    Спілкуючись із платниками, представники робочої групи – спеціалісти ГУ ДПС надали вичерпні відповіді на запитання присутніх щодо застосування РРО/ПРРО та особливостей поновлення відповідальності СГ за порушення вимог чинного законодавства, мінімального податкового зобов’язання, а також наголосили, що сумлінне виконання платниками податкових зобов’язань – наразі надзвичайно важливе не тільки для нашого регіону, а і всієї держави.


    Питання щодо ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального


    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/706826.html можливо переглянути відео з питань ліцензування торгівлі підакцизними товарами та зберігання пального.

    РРО/ПРРО: у місцях торгівлі - про новації законодавства (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра, Криворізький регіон, м. Павлоград та м. Тернівка)

    Днями торгівельні об'єкти Дніпропетровщини стали локаціями, на яких фахівці податкової служби надавали роз'яснення законодавчих норм щодо застосування РРО/ПРРО.
    Робоча група Головного управління ДПС у Дніпропетровській області відвідала торгівельні центри «Мерлін» та «Арбат» у м. Дніпрі та торгівельні об'єкти у м. Павлограді і м. Тернівці.
    Також податківці спілкувались з підприємцями Криворізького регіону під час зустрічі у Криворізькій філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості.
    На порядку денному – положення Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України стосовно особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» у частині використання РРО/ПРРО.
    Працівники податкової служби області нагадали про порушення вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відповіли на актуальні питання представників бізнесу.


    На Дніпропетровщині кількість зареєстрованих платників податків збільшилась у порівнянні з 2022 роком майже на 11 200 осіб

    В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області на податковому обліку станом на 01.09.2023 перебувало 274 620 суб’єктів господарювання: юридичних осіб – 117 391, фізичних осіб – підприємців – 157 229. У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року кількість платників податків, які зареєстровані в податковій службі Дніпропетровщини збільшилась на 11 194 особи (у  2022 році станом на 01.09.2022 кількість зареєстрованих суб’єктів господарювання складала  263 426 осіб).
    Нагадуємо, що взяття на облік фізичних осіб – підприємців (крім тих, що набули статусу електронного резидента (е-резидента)) у контролюючих органах здійснюється за податковою адресою на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, наданих державним реєстратором згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами (пункт 65.1 статті 65 розділу II Податкового кодексу України).


    До державного бюджету платниками Дніпропетровщини спрямовано понад 28,4 млн грн частини чистого прибутку

    З початку  2023 року до державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 28,4 млн грн частини чистого прибутку. У порівнянні з січнем – серпнем 2022 року надходження збільшились на понад 17,8 млн грн, або на 168 відсотків.
    Звертаємо увагу, що положеннями постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року № 786 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» (набрала чинності з 01.08.2023) передбачено тимчасове зменшення з 80 до 35 відсотків базового нормативу відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного бюджету для державних підприємств установ виконання покарань, які залучають засуджених до праці, за результатами фінансово-господарської діяльності у другому півріччі 2023 року та у 2024 році, за умови спрямування ними 45 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на капітальний ремонт, поточний ремонт, реконструкцію, модернізацію, придбання необоротних активів, технічне переоснащення та розвиток інфраструктури. Крім того, використання 45 відсотків чистого прибутку (доходу) підлягає щорічному державному фінансовому аудиту.


    До уваги фізичних осіб – платників плати за землю!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п. 287.2 ст. 287 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), щороку до 01 травня.
    Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
    Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.
    Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначений у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.
    Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.
    Також, п 281.3 ст. 281 ПКУ визначено, що від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
    Згідно з п. 281.4 ст. 281 ПКУ, якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ст. 281 ПКУ, така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги).
    Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.
    У разі подання фізичною особою, яка станом на 01 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 01 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
    Відповідно до п. 281.5 ст. 281 ПКУ, якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.
    Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог п. 284.2 ст. 284 ПКУ та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.
    У разі недотримання фізичною особою вимог абзацу першого п. 281.5 ст. 281 ПКУ пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.
    Враховуючи вищевикладене, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання нею заяви про застосування пільги разом з документами, що посвідчують її право на пільгу. При цьому нормами ПКУ не визначено для фізичної особи обов’язку щорічного подання контролюючому органу заяви про застосування пільги зі сплати земельного податку та документів, які підтверджують її право на таку пільгу. Тобто, платник податків подає до контролюючого органу документи про застосування пільги тільки у разі наявності змін у володінні земельними ділянками.


    Щодо складання уточнюючої звітності з плати за землю та податку на нерухоме майно

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з метою практичної допомоги та недопущення помилок платниками податків при складанні уточнюючої податкової звітності з плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у зв'язку з набранням чинності Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ на вебпорталі ДПС за розміщено приклади заповнення такої звітності, які можна знайти за посиланнями:
    https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-neruhome-mayno/yuridichni-osobi/podatkova-zvitnist/poryadok-skladennya-ta-vnesennya-zmin/697063.html

    https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/plata-za-zemlyu/yuridichni-osobi/podatkova-zvitnist/poryadok-skladennya/694810.html


    До уваги платників ПДВ!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Документальна позапланова перевірка з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні від’ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, проводиться з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
    Відповідно до пункту 200.11 статті 200 Податкового кодексу України контролюючий орган має право протягом 60 календарних днів, що настають за граничним строком подання податкової декларації, а в разі якщо така податкова декларація надана після закінчення граничного строку – за днем її фактичного подання, провести документальну перевірку платника податку у порядку, передбаченому підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.
    Рішення про проведення документальної перевірки має бути прийнято не пізніше закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки.
    Слід зазначити, що відповідно до підпункту 69.29 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України суми податку на додану вартість, включені до складу податкового кредиту при здійсненні операцій з придбання товарів, які у подальшому були знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного стану, не включаються до обрахунку суми бюджетного відшкодування та зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду до її повного погашення.
    Також, відповідно до підпункту 20.1.9 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю.
    Крім того зазначаємо, що згідно з підпунктом 20.1.48 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право відкрито застосовувати технічні прилади і технічні засоби, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засоби фото- і кінозйомки, відеозапису; відкрито здійснювати звукозапис, фото-, відеофіксацію (відеозйомку), накопичувати та використовувати таку мультимедійну інформацію (фото, відео-, звукозапис) під час проведення перевірок.
    Разом з тим підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України визначено, що документальні позапланові перевірки під час дії воєнного стану проводяться за наявності під час проведення перевірок безпечного:
    доступу, допуску до територій, приміщень та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності та/або є об'єктами оподаткування, або використовуються для отримання доходів (прибутку), або пов'язані з іншими об'єктами оподаткування такими платниками податків;
    доступу, допуску до документів, довідок про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншої інформації, пов'язаної з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансової і статистичної звітності у порядку та на підставах, визначених законом;
    проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.


    Які суб’єкти господарювання з 01.10.2023 звільняються від відповідальності у разі порушень законодавства щодо застосування РРО/ПРРО?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що починаючи з 01 жовтня 2023 року суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за вчинені ними порушення вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами (далі – Закон № 265) (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів), вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:
    - тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, – по дату завершення тимчасової окупації відповідних територій;
    - територіях активних бойових дій, – по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
    - територіях можливих бойових дій, – по дату припинення можливості бойових дій на відповідних територіях.
    Дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією.
    Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
    Норми визначені п. 14 Розділу II Закону № 265.


    Чи можна протягом дня надсилати декілька форм звітності в електронному вигляді та повторно відправляти ту ж саму звітність, у разі виправлення показників (неотримання першої квитанції тощо) та яка при цьому звітність буде вважатись «оригіналом»?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Відповідно до абзацу першого п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація, розрахунок, звіт (далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених ПКУ) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов’язання, у тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
    Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною (абзац четвертий п. 46.1 ст. 46 ПКУ).
    Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
    Пунктом дванадцятим розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 557) зазначено, якщо платником податків надіслано до контролюючих органів кілька примірників одного електронного документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючих органів останнім до закінчення граничного строку, встановленого законодавством для подання такого документа, за умови, що його було сформовано правильно та прийнято (зареєстровано), про що автору надійшла друга квитанція про прийняття.
    Тобто, згідно з Порядком № 557 немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями. Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації у разі виправлення помилок до закінчення їх граничного строку подання, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».


    До уваги резидентів Дія Сіті!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що для резидентів Дія Сіті – платників податку на прибуток підприємств на особливих умовах базовий податковий (звітний) період для спеціального режиму оподаткування є календарний рік (п.п. 137.10.3  п. 137.10 ст. 137 Податкового кодексу України).
    З особливостями заповнення податкової декларації з податку на прибуток підприємств резидентами Дія Сіті можливо ознайомитись на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/podatok-na-pributok-pidpriemstv/655221.html.


    До уваги суб’єктів господарювання!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Особа, яка відповідно до положень ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами) (далі – Закон  № 265) має право вести облік доходів та витрат у відповідних книгах без застосування РРО та/або ПРРО, має право використовувати РРО та/або ПРРО без їх переведення у фіскальний режим роботи. При цьому у разі виникнення спору між контролюючим органом та такою особою щодо обсягу продажу, що дозволяє такій особі користуватися пільгами, визначеними ст. 9 Закону № 265, враховуються документи, що є продуктом цих РРО та/або ПРРО (частина третя статті 13 Закону № 265).
    Суб’єкти господарювання, які у зв’язку із застосуванням ПРРО вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких РРО у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом № 265 (п. 10 Розділу II Закону № 265).

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.