• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 21.09.2023
    2023-09-21 20:52:25

    Новації у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що  ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710911.html повідомила.
    Відбулись зміни у законодавстві у сфері виробництва та обігу  тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі, у зв’язку прийняттям Верховною Радою України Закон України від 10 серпня 2023 року № 3326-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів».
    З 1 жовтня 2023 року набирає чинності Закон України від 10 серпня 2023 року № 3326-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів» (далі – Закон № 3326), який опубліковано 2 вересня 2023 року.
    Законом № 3326 вносяться зміни, зокрема статтю 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) доповнено новими частинами. Зазначеними частинами передбачено, що:
    - до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, запроваджена заборона на реалізацію магазинам безмитної торгівлі, а також виробництво для таких цілей тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
    - у разі наявності у виробників станом на 01.10.2023 залишків тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі виробники зобов’язані станом на 01.10.2023 провести у присутності представника податкового органу інвентаризацію таких товарів (продукції) та подати таку інформацію із зазначенням даних про залишки таких товарів (продукції) та місця їх зберігання до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової політики (ДПС), протягом двох робочих днів з дня завершення інвентаризації;
    - дозволено здійснення у подальшому зберігання виробниками таких залишків товарів (продукції) лише у місцях, зазначених в інформації про результати проведеної інвентаризації, до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
    У разі виявлення після 01.10.2023 фактів виробництва та/або зберігання (крім інвентаризаційних залишків у місцях зберігання, про які повідомлено ДПС), та/або  транспортування, та / або реалізації, у тому числі їх виробниками, тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які були вироблені для цілей реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі товари вважаються немаркованими марками акцизного податку, а до таких суб’єктів господарювання застосовується відповідальність, передбачена статтею 17 Закону № 481 за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію підакцизних товарів без марок акцизного податку (200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень).


    У фокусі – нові можливості цифровізації послуг

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    ДПС доєдналася до реалізації нової платформи Дія.Engine, розробленої Міністерством цифрової трансформації.
    Платформу презентовано під час форуму для CDTO центральних органів виконавчої влади та представників компаній-моделювальників реєстрів. У заході взяла участь заступник Голови Державної податкової служби України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко.
    Нова платформа стане черговою цифровою можливістю, реалізованою Мінцифри. Інтеграція з порталом Дія, який забезпечує прозорість, простоту та зручність надання державних послуг громадянам та бізнесу онлайн, триває.
    Дія.Engine – ще один крок до цифрової держави. Підтримуємо та цифровізуємося разом!
    Іфнормація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710818.html


    Подаємо звітність про контрольовані операції за 2022 рік

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710869.html повідомила.
    Державна податкова служба України нагадує, що спливає термін для подачі платниками податків звітів про контрольовані операції (далі – Звіт) та повідомлень про участь у міжнародній групі компаній (далі – Повідомлення про МГК), які є окремими формами звітності для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням (далі – ТЦ).
    Відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зазначена звітність подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» до 1 жовтня року, що настає за звітним, платниками податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції (далі – КО).
    У поточному році останнім днем подання Звіту та Повідомлення про МГК за 2022 рік є 2 жовтня 2023 року (так як граничний строк припадає на вихідний день).
    При цьому, починаючи з 2022 звітного року, Повідомлення про МГК подають лише платники податків, які є учасниками відповідної міжнародної групи компаній та у звітному році здійснювали КО.
    Відповідальність платників податків за неподання (несвоєчасне подання) Звіту, Повідомлення про МГК, невключення до наданого Звіту або надання недостовірної інформації в Повідомленні про МГК передбачена статтею 120 Кодексу.
    Як приклад, штраф за неподання Звіту про КО за 2022 звітний рік становить 744 300 грн, а за неподання Повідомлення про МГК за аналогічний період – 124 050 гривень.
    Слід зауважити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану, діють особливі правила притягнення платників податків до відповідальності за порушення податкового законодавства.
    Нормами Кодексу (пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень») визначено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо подання звітності, він звільняється від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
    Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, та перелік документів на підтвердження затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2022 за № 967/38303.
    Для платників податків, які ще не подали Звіт та/або Повідомлення про МГК, радимо переглянути презентаційні матеріали щодо алгоритмів їх заповнення.
    У разі самостійно виявлених помилок у вже поданому Звіті та/або Повідомленні про МГК платник податків має право подати зазначену звітність з позначкою «звітна нова» до граничного строку її подання.
    Нагадуємо, що податковий контроль за встановленням відповідності умов КО принципу «витягнутої руки» здійснюється шляхом моніторингу, опитування та проведення перевірок.
    Отже, рекомендуємо платникам податків перевірити проведені операції на відповідність вимогам законодавства та забезпечити своєчасну та повну подачу згаданої звітності.
    Звертаємо увагу, що у разі застосування платником податків під час здійснення КО умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», та/або не відповідають розумній економічній причині (діловій меті), платник податків має право самостійно провести коригування ціни КО і сум податкових зобов’язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку на прибуток підприємств, яка підлягає сплаті до бюджету (підпункт 39.5.4.1 підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 Кодексу).
    Поряд з цим підпунктом 69.38 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу визначено, що тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 Кодексу, та пені.
    Тому ДПС з метою визначення необхідності проведення самостійного коригування рекомендує платникам податків переглянути проведені як протягом 2022 року, так і попередніх звітних періодів операції на відповідність принципу «витягнутої руки» та скористатись можливістю подання уточнюючих розрахунків без застосування штрафних санкцій та пені.


    До уваги великих платників податків!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    На сьогодні Державною податковою службою України для реалізації можливості великих платників податків складати та надавати до податкових органів стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) оновлено файли Детального технічного опису елементів SAF-T UA та Додатку до Детального технічного опису елементів SAF-T UA, XSD для SAF-T UA.
    Приклад xml, версія V1.3 опублікована на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/xsd-viznachennya-shemi-xml/.
    При формуванні стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), рекомендуємо використовувати реліз версії V1.3, яка опублікована за посиланням, наведеним вище.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710560.html


    ДПС та Спілка Українських Підприємців обговорили актуальні питання сфери застосування РРО/ПРРО

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710476.html повідомила.
    Актуальні для бізнесу питання застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій в умовах дії Закону України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» стали предметом обговорення під час зустрічі представників ДПС та Спілки Українських Підприємців.
    Зокрема, йшлося про порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами електронної торгівлі, заповнення окремих обов’язкових реквізитів фіскального чеку, здійснення розрахунків при продажу товарів в мережі інтернет із використанням служб доставки.
    ДПС відкрита до конструктивного діалогу з бізнесом і співпраці та використовує всі наявні канали комунікації для роз’яснення податкових новацій та надання фахової допомоги платникам податків.
    Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
    Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.


    Щодо особливостей здійснення господарської діяльності малими виробниками виноробної продукції

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до вдома наступне.
    У зв’язку з набранням 03 вересня 2023 року чинності Закону України від 09 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції» (далі – Закон № 3303), яким внесені зміни до Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481), інформуємо про особливості здійснення господарської діяльності малими виробниками виноробної продукції, а саме:
    - здійснення малими виробництвами виноробної продукції виробництва та розливу у споживчу тару алкогольних напоїв без додавання спирту з виноматеріалів власного виробництва, отриманих шляхом переробки, не тільки з самостійно вирощених/вироблених плодів, ягід, винограду, меду, а також з придбаних за умови, що вони мають виключно українське походження;
    - спрощення вимог до матеріально-технічної бази малих виробництв виноробної продукції щодо наявності обладнання (відсутня обов’язкова необхідність наявності обладнання для зважування плодів, ягід, винограду, меду, обробки виноматеріалів, контролю температури на етапах виробництва та зберігання) та одночасно уточнено вимоги використання обладнання та технологічних ємностей, виготовлених із корозійностійких матеріалів, відповідно до вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
    - провадження оптової торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту, виробленими з виноматеріалів власного виробництва, отриманих шляхом переробки придбаних плодів, ягід, винограду, меду українського походження, для малих виробництв виноробної продукції, здійснюється за наявності такої ліцензії, річна плата за неї становить 30000 гривень, тоді як така діяльність при торгівлі алкогольними напоями, які вироблені з виноматеріалів виключно власного виробництва, отриманих шляхом переробки самостійно вирощених/вироблених плодів, ягід, винограду, меду, як і раніше, здійснюється без наявності ліцензії на таку торгівлю;
    - подання заяви для отримання ліцензії на право виробництва виноробної продукції такими виробниками, здійснюється виключно в електронному вигляді;
    - обов’язок подання малими виробниками виноробної продукції, які отримали ліцензії на право виробництва та/або оптової торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту (імпорт/експорт), щорічного звіту про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі імпорту та експорту) до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України за формою, встановленою цим органом, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним роком;
    - встановлення відповідальності у разі не подання чи несвоєчасного подання такого звіту або подання його з недостовірними відомостями (штрафна санкція становить 1020 гривень);
    - надання можливості подати уточнений звіт до кінця такого кварталу у разі якщо у кварталі, наступному за звітним роком, суб’єкт господарювання (малий виробник виноробної продукції) самостійно виявив помилки у поданому ним щорічному звіті, без застосування штрафної санкції до такого суб’єкта господарювання.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710542.html


    Податкові новації в умовах воєнного стану: аналіз Закону України від 30.06.2023 № 3219-IX

    Нещодавно в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» відбулась пресконференція за участі начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб – підприємців управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Івана Саранцева.
    Зокрема, він зазначив, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в т.ч.  щодо  платників єдиного податку. А саме, з 1 серпня 2023 року платники єдиного податку першої та другої груп зобов’язані сплачувати єдиний податок. Проте, виняток робиться для підприємців, податкова адреса яких розташована на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих територіях. Такі платники мають право не сплачувати єдиний податок  до моменту завершення активних бойових дій. Перелік таких територій визначається  Кабінетом Міністрів.
    Іван Саранцев нагадав, що спрощена система з особливостями оподаткування (третя група, 2 відсотки) діяла з 01.04.2022  по 31.07.2023. Тому, такі платники автоматично повернулись на систему оподаткування, на якій перебували до переходу на спрощену систему з особливостями  оподаткування.
    Новостворені платники, які з дати державної реєстрації перейшли на  спрощену систему оподаткування з особливостями автоматично переведені на третю групу із ставкою 5 відсотків.
    Платники єдиного податку першої і другої груп, а також третьої групи за ставкою п’ять відсотків доходу, які повернулися з 01.08.2023 або були автоматично переведені на відповідну групу та ставку єдиного податку, мають право за бажанням обрати іншу групу єдиного податку, за виключенням третьої групи зі ставкою єдиного податку у розмірі, визначеному п. п. 1 п. 293.3 ст. 293 Кодексу, шляхом подання заяви до 31.08.2023 (включно). Такі платники будуть вважатись платниками єдиного податку з 01 серпня 2023 року.
    Дохід, отриманий на спрощеній системі оподаткування з особливостями, не включається до обсягу доходу, визначеного для відповідної групи платників єдиного податку, встановленого п.291.4 ст. 291 Кодексу.
    У 2023 році граничний обсяг доходу для платників єдиного податку третьої групи зі ставкою 3 або 5 відсотків визначається пропорційно до кількості календарних місяців поточного календарного року, протягом яких платник єдиного податку не застосовував спрощену систему з особливостями оподаткування .
    Наприкінці Іван Саранцев навів приклад розрахунку, а саме: платник з 01.01.2023 по 31.07.2023 застосовував спрощену систему  оподаткування з особливостями (3 група 2 відсотки), з 01.08.2023 повернувся на 3 групу 5 відсотків. Розрахунок граничного обсягу доходу  до кінця  2023 року (7 818 900 грн ліміт /12 місяців)*5 місяців = 3 257 875 гривень.


    Податківці Дніпропетровщини продовжують роз’яснювальну роботу щодо застосування РРО/ПРРО при здійсненні торгівельної діяльності (територія обслуговування - Кам'янський регіон та м. Синельникове)

    Продовжуються комунікації податкової служби Дніпропетровської області з суб’єктами господарювання щодо впровадження норм Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
    Днями податківці відвідали торгівельні об’єкти по проспекту Свободи у м. Кам’янському та по вулиці Cадовій у м. Синельникове.
    Під час спілкування з представниками бізнесу фахівці податкової  акцентували увагу підприємців на змінах, внесених Законом № 3219 до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» і надали роз’яснення щодо застосування РРО/ПРРО при здійсненні торгівельної діяльності.


    Понад 28,7 млрд грн – внесок платників Дніпропетровщини до місцевих бюджетів з початку року

    У січні – серпні 2023 року до місцевих  бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло понад 28,7 млрд гривень. У порівнянні з відповідним періодом 2022 року надходження збільшились на понад 3,6 млрд грн, або на 14,4 відсотків. Про це повідомила в. о. Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
    Очільниця податкової служби Дніпропетровщини подякувала платникам за відповідальне ставлення до своїх податкових обов’язків.
    За словами Наталі Федаш вирішальна роль у забезпеченні виконання державної функції щодо регулювання економічних процесів належить податкам, які зараховуються до місцевих бюджетів. І важливо, що динаміка надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів Дніпропетровської області, порівнюючи із попереднім роком, має позитивний результат.
    «Стабільність і надійність системи оподаткування на місцевому рівні визначає міцність місцевих бюджетів, достатність їх джерел, а в кінцевому підсумку зумовлює добробут територіальних громад. При цьому, система податків, що формує місцеві бюджети – це той інструмент, який стимулює ділову активність, планування та прогнозування економічного розвитку громад», - зазначила керівник податкової служби Дніпропетровщини.


    До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб надійшло понад 2,1 млрд грн єдиного податку

    З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло від фізичних осіб понад 2,1 млрд грн єдиного податку. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились на понад 194,2 млн грн, або на 10,2 відсотки.
    Звертаємо увагу, що до третьої групи платників єдиного податку відносяться, зокрема електронні резиденти (е-резиденти), які зареєструвалися як фізичні особи –  підприємці, здійснюють господарську діяльність з надання послуг, виробництва та/або продажу товарів виключно на користь нерезидентів України, за умови що протягом календарного року вони відповідають сукупності таких критеріїв:
    не використовують працю найманих осіб – громадян або резидентів України;
    не отримують доходи з джерелом походження з України, крім пасивних доходів;
    - обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.


    Закон № 3173: з 26.07.2023 діють оновлені норми для платників, які здійснюють операції з реалізації тютюновими виробами та електронними сигаретами

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 27.07.2023 набрав чинності Закон України від 29 червня 2023 року № 3173-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України у зв’язку із запровадженням електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Закон № 3173).
    Закон № 3173 вводиться в дію з 01 січня 2026 року, крім окремих його норм, які набирають чинності з 22 січня 2024 року (через 180 календарних днів з дня його опублікування), та норм, що набрали чинності та введені в дію з 26.07.2023 (з дня опублікування Закону № 3173, опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 26.07.2023 № 18).
    З 26.07.2023 (з дня опублікування Закону № 3173) набрали чинності та введені в дію, зокрема такі норми.
    Так, змінами до статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481):
    - у абзацах двадцять другому та двадцять п’ятому приведено у відповідність посилання на частини третю і четверту статті 15 Закону № 481 (в частині встановлення обмежень щодо реалізації (передачі) ферментованої тютюнової сировини лише на експорт або виробникам тютюнових виробів, а також імпорту на митну територію України або придбання паперу цигаркового та фільтрів для виробництва сигарет та/або їх реалізація на митній території України лише за наявності ліцензії на право виробництва тютюнових виробів);
    - передбачено застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі:
    ► роздрібної торгівлі за цінами, вищими максимальних роздрібних цін на тютюн, промислові замінники тютюну, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, встановлених виробниками/імпортерами, у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб’єкта господарювання товарів (продукції) але не менше 10000 гривень;
    ► виробництва та/або зберігання, та/або транспортування, та/або реалізації фальсифікованих  рідин, що використовуються в електронних сигаретах, без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими паперовими марками акцизного податку, у розмірі 200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень.
    Більш детальніше про нововведення, запроваджені  Законом № 3173 – на вебпорталі ДПС України – за посиланням – https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/707065.html


    В які терміни податковий агент повинен перерахувати -до відповідного бюджету ПДФО з виплачених доходів платнику податку?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 ПКУ.
    Згідно з п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 ПКУ ПДФО сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений ст. 35 прим. 1 ПКУ.
    Так, п. 35 прим. 1.1 ст. 35 прим. 1 ПКУ визначено, що єдиний рахунок – це рахунок, відкритий у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який може використовуватися платником податків для сплати грошових зобов’язань та/або податкового боргу з податків та зборів, передбачених ПКУ, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
    Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, ПДФО сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох операційних днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (п.п. 168.1.4 п. 168.1 ст. 168 ПКУ).
    Разом з тим, п.п. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПКУ визначено, що якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то ПДФО, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.
    Крім того, згідно з п. 57.1 ст. 57 ПКУ податковий агент зобов’язаний сплатити суму податкового зобов’язання (суму нарахованого (утриманого) податку), самостійно визначеного ним з доходу, що виплачується на користь платника податку – фізичної особи та за рахунок такої виплати, у строки, передбачені ПКУ.
    Якщо граничний строк сплати податкового зобов’язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов’язання вважається операційний день, що настає за вихідним або святковим днем.


    Які документи необхідно надати для отримання ліцензії на виробництво спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з ст. 3 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) ліцензія на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі – ліцензія) видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додаються:
    - копії засновницьких документів;
    - атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції - зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (крім виробництва пального);
    - договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
    - документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
    Для отримання ліцензії на право виробництва алкогольних напоїв без додавання спирту (вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових) малі виробництва виноробної продукції подають в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді заяву, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У такій заяві зазначаються:
    - найменування суб’єкта господарювання, для юридичних осіб - код ЄДРПОУ, для фізичних осіб - суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) – прізвище, ім’я, по батькові, номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки та повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті);
    - місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі алкогольними напоями без додавання спирту (винами виноградними, винами плодово-ягідними, напоями медовими) (адреса);
    - інформація щодо кодів згідно з УКТ ЗЕД на продукцію, яку планується виробляти.
    Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у Законі № 481, забороняється.
    Копії зазначених у Законі № 481 документів подаються в одному примірнику. Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом, або подаються в електронному вигляді, а для малих виробництв виноробної продукції – виключно в електронному вигляді. Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
    Ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або на інших не заборонених законодавством підставах володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи, за умови що використання для виробництва таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (частина четверта ст. 3 Закону № 481).
    Обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, що відноситься до товарної підкатегорії 8478 10 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (обладнання для підготовки або обробки тютюну), яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України, підлягає внесенню до Єдиного реєстру обладнання.
    Ліцензії на всі види діяльності, передбачені ст. 3 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації суб’єкта господарювання відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
    Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв видаються суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через свої зареєстровані постійні представництва) (частина двадцята ст. 3 Закону № 481).
    Повний технологічний цикл виробництва – сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій (власних або залучених на договірних засадах у випадках, передбачених Законом № 481), акредитованих відповідно до законодавства (абзац двадцятий ст. 1 Закону № 481).
    Вимоги до повного технологічного циклу виробництва тютюнових виробів затверджено Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 04.01.2023 № 13.
    При цьому атестація виробництва здійснюється на підставі наказу Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 29.02.1996 № 85 «Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.06.1996 за № 291/1316, із змінами та доповненнями.


    Чи має право суб’єкт господарювання, який використовує ПРРО, не отримувати діапазон фіскальних номерів?

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Суб’єкт господарювання може не отримувати діапазон фіскальних номерів у разі, якщо ним приймається рішення не використовувати ПРРО під час відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером ДПС та не проводити розрахункові операції у цей період.


    До уваги платників!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2023 № 113 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20.04.2023 за № 650/39706 (далі – Наказ № 113) та набрав чинності з 05.05.2023, внесені зміни до форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Податковий розрахунок) та Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, зокрема до Додатку № 4ДФ та Довідника ознак доходів фізичних осіб. 
    Водночас зазначаємо, що відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України, якщо в результаті запровадження нового податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, який затвердив такі форми, зобов'язаний оприлюднити нові форми звітності. До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
    Враховуючи зазначене, платники податків подають до контролюючого органу Податковий розрахунок та додатки до нього з урахуванням внесених змін відповідно до Наказу № 113 (у тому числі враховуючи зміни Довідника ознак доходів фізичних осіб) за звітні періоди, починаючи з III кварталу  2023 року.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.