Новації у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відбулись зміни у законодавстві у сфері виробництва та обігу тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі, у зв’язку прийняттям Верховною Радою України Закон України від 10 серпня 2023 року № 3326-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів».
З 1 жовтня 2023 року набирає чинності Закон України від 10 серпня 2023 року № 3326-IX «Про внесення змін до Митного кодексу України та інших законів України щодо протидії незаконному обігу тютюнових виробів» (далі – Закон № 3326), який опубліковано 2 вересня 2023 року.
Законом № 3326 вносяться зміни, зокрема статтю 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) доповнено новими частинами. Зазначеними частинами передбачено, що:
до припинення або скасування воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, запроваджена заборона на реалізацію магазинам безмитної торгівлі, а також виробництво для таких цілей тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах;
у разі наявності у виробників станом на 01.10.2023 залишків тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, призначених для реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі виробники зобов’язані станом на 01.10.2023 провести у присутності представника податкового органу інвентаризацію таких товарів (продукції) та подати таку інформацію із зазначенням даних про залишки таких товарів (продукції) та місця їх зберігання до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової політики (ДПС), протягом двох робочих днів з дня завершення інвентаризації;
дозволено здійснення у подальшому зберігання виробниками таких залишків товарів (продукції) лише у місцях, зазначених в інформації про результати проведеної інвентаризації, до припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі виявлення після 01.10.2023 фактів виробництва та/або зберігання (крім інвентаризаційних залишків у місцях зберігання, про які повідомлено ДПС), та/або транспортування, та / або реалізації, у тому числі їх виробниками, тютюнових виробів та/або рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які були вироблені для цілей реалізації магазинам безмитної торгівлі, такі товари вважаються немаркованими марками акцизного податку, а до таких суб’єктів господарювання застосовується відповідальність, передбачена статтею 17 Закону № 481 за виробництво, зберігання, транспортування, реалізацію підакцизних товарів без марок акцизного податку (200 відсотків вартості товару (продукції), але не менше 17000 гривень).
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710911.html
Пам’ятка роботодавцю: як створити безпечні та здорові умови праці
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/710947.html повідомила наступне.
Уклали трудовий договір із найманим працівником? Подбайте про належні, безпечні й здорові умови праці, запобігайте нещасним випадкам і професійним захворюванням. Нагадаємо, як правильно це зробити.
На стан здоров’я та працездатність працівника впливають робоче місце, стан технологічних процесів, устаткування й інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, санітарно-побутові умови.
Умови праці безпечні, якщо вплив на працівника небезпечних і шкідливих виробничих чинників усунено або їхнє значення не перевищує гранично допустимих рівнів.
Повну відповідальність за забезпечення належних, безпечних і здорових умов праці несе роботодавець і робить це власним коштом.
Виграють усі сторони – і роботодавець, і працівник. Адже ви уникаєте витрат і збитків через можливі зупинки виробництва, тривалу відсутність працівника на роботі, компенсації на лікування й реабілітацію, а також навчання нових працівників. Враховуйте й непрямі витрати: шкоду для репутації в разі нещасних випадків, зниження мотивації працівників, плинність кадрів.
До уваги платників екологічного податку за розміщення відходів!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.
Порядок справляння екологічного податку за розміщення відходів регулюється нормами Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Ставки податку за розміщення відходів встановлюються залежно від класу небезпеки та рівня небезпечності відходів (пункт 246.2 статті 246 Кодексу).
Закон України від 20 червня 2022 року № 2320-IX «Про управління відходами» (далі – Закон № 2320) набрав чинності 09 липня 2023 року, визнав таким, що втратив чинність з дня набрання чинності цим Законом, Закон України «Про відходи» (далі – Закон № 187) та змінив чинний порядок класифікації відходів.
Оскільки Закон № 2320 визнає втрату чинності Закону № 187 та не скасовує всі пов’язані з ним підзаконні нормативно-правові акти, які регулюють питання поводження з відходами, то практичне виконання пункту 246.2 статті 246 Кодексу здійснюється з урахуванням чинних нормативно-правових актів, а саме:
Порядку ведення реєстру об’єктів утворення, оброблення та утилізації відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 31 серпня 1998 року № 1360);
Порядку ведення реєстру місць видалення відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 03 серпня 1998 року № 1216);
Порядку ведення державного обліку та паспортизації відходів (постанова Кабінету Міністрів України від 01 листопада 1999 року № 2034);
Інструкції про зміст і складання паспорта місць видалення відходів (наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 14.01.1999 № 12, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.02.1999 за № 60/3353);
Форми реєстрової карти об’єктів утворення, оброблення та утилізації відходів та Інструкції щодо її складання (наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 17.02.1999 № 41, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 18.03.1999 за № 169/3462);
Типової форми первинної облікової документації № 1-ВТ «Облік відходів та пакувальних матеріалів і тари» та Інструкції щодо її заповнення (наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 07.07.2008 № 342, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09.09.2008 за № 824/15515);
Рішення Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва від 15.07.2014 № 33 «Про необхідність усунення Міністерством охорони здоров’я України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;
Класифікатора відходів ДК 005-96 (затверджений та введений в дію наказом Держстандарту України від 29.02.1996 № 89).
Таким чином, платники екологічного податку обчислюють податкові зобов’язання з екологічного податку та декларують їх у порядку, визначеному Кодексом, до внесення відповідних змін до Кодексу.
Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/711358.html
Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області доводить до відома, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/711303.html повідомила.
Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), разом з детальним розрахунком суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначені пунктом 266.4 статті 266 Кодексу.
База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік) (підпункт 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Кодексу).
Сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, громадських об'єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються, виходячи з їх майнового стану та рівня доходів (підпункт 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Кодексу).
Пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Кодексу, для фізичних осіб не застосовуються до:
об'єкта/об'єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об'єкта/об'єктів перевищує п'ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої підпунктом 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Кодексу;
об'єкта/об'єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Не є об’єктами оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зокрема:
об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
будівлі дитячих будинків сімейного типу;
гуртожитки;
житлова нерухомість непридатна для проживання, у тому числі у зв'язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
об'єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об'єкта на дитину;
будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;
об'єкти житлової нерухомості, які належать багатодітним або прийомним сім'ям, у яких виховується п'ять та більше дітей.
Водночас, тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, положення статті 266 Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується, зокрема, фізичними особами:
1) за об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України:
за 2021 та 2022 роки – за об'єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб;
за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року – за об'єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб.
Починаючи з 1 січня 2023 року, за об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому завершено бойові дії або тимчасову окупацію на відповідній території.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку;
2) за знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості за 2021 рік та наступні податкові (звітні) періоди – за об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, дані про знищення яких внесені до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (далі – Реєстр майна);
3) за пошкоджені об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України):
за 2021 рік та наступні податкові (звітні) періоди – за об'єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, які були пошкоджені у 2022 році внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, та дані про пошкодження яких внесені до Реєстру майна. Нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по таких об'єктах нерухомого майна відновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об'єкти житлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання;
за період з 1 березня 2022 року та наступні податкові (звітні) періоди – за об'єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, які були пошкоджені у 2022 році внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, та дані про пошкодження яких внесені до Реєстру майна. Нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по таких об'єктах нерухомого майна відновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об'єкти нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для використання за цільовим призначенням.
За об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах, починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження житлової та/або нежитлової нерухомості за даними Реєстру майна, до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру майна об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання / для використання за цільовим призначенням.
У частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
1) встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
2) звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Для платників податку – фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов'язання та надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення за податкові (звітні) періоди 2021 та 2022 роки у строк до 31 грудня 2023 року, за винятком податкових зобов'язань за об'єкти нежитлової нерухомості, розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, по яких контролюючий орган обчислює податкове зобов'язання та надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення за податкові (звітні) періоди 2021 рік та січень – лютий 2022 року, не пізніше першого числа місяця, що настає через шість місяців після дати завершення активних бойових дій або тимчасової окупації.
Крім того, повідомляємо, що складені, надіслані (вручені) у 2022 та 2023 роках податкові повідомлення-рішення про сплату сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчисленого згідно зі статтею 266 Кодексу, по об'єктах нерухомого майна, що розташовані на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, згідно з даними Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку, підлягають скасуванню (відкликанню), а грошові зобов’язання та податковий борг, визначені контролюючим органом по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – анулюванню.
Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
Співпраця з громадськістю: зустріч керівників податкової служби області та Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини
Співпраця, метч, кооперація, досягнення спільної мети – ось головні меседжі робочої зустрічі керівниці податкової служби області Федаш Наталі з Головою Федерації організацій роботодавців Дніпропетровщини (далі – ФОРД) Сергєєвим Віктором, яка відбулась днями.
ФОРД – громадська організація, що об’єднує на засадах рівноправності організації роботодавців нашого регіону. І це не тільки великі бюджетоутворюючі підприємства провідних галузей Дніпропетровщини, а і середній та малий бізнес, у тому числі ФОПи.
Обговорювали основні напрямки співпраці у подальшому між податковою службою та громадськістю, як один із важливих кроків до розвиненого суспільства.
За словами Федаш Наталі, міцний економічний тил – це запорука безпеки нашої країни. У нелегкий для України час економічна стабільність залежить насамперед від платників, які сьогодні продовжують працювати та сумлінно сплачують податки. У свою чергу, завдання податкової – створення для бізнесу комфортних умов: надання якісних та зручних послуг платникам, проведення роз’яснювальної роботи з актуальних питань законодавства. Податкова служба регіону завжди відкрита до комунікацій.
Отримувати фідбек від громадськості та бізнес-спільноти – одна з важливих мотивацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в організації заходів.
Чергове засідання комітету «Підприємництво (малий та середній бізнес)» Громадської ради: спілкувалися про актуальне
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що днями проведено четверте засідання комітету за галузевою ознакою «Підприємництво (малий та середній бізнес)» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – Комітет).
Від ГУ ДПС у заході прийняли участь очільниця податкової служби Дніпропетровської області Федаш Наталя та начальник управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС Осипова Манушак.
Обговорювали одне з актуальних питань сьогодення – відновлення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення норм законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у частині застосування касової техніки у зв’язку з нововведеннями, запровадженими Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Присутніх також проінформовано про порядок подання пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість, що регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (із змінами).
Застосування РРО/ПРРО при здійсненні торгівельної діяльності – тематика зустрічей з бізнесом на Дніпропетровщині (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра, Криворізький регіон та м. Новомосковськ)
Днями у ЖК «Панорама», у торгівельному центрі «Європа» у м. Дніпрі, у торгівельному комплексі «Торгівельний Дім» у м. Кривому Розі та у місцях торгівлі, які розташовані по вулиці Велика Ковалівка у м. Новомосковську представники Головного управління ДПС у Дніпропетровській області провели зустрічі з представниками бізнесу.
Мета спілкування – інформування суб’єктів господарювання про новації податкового законодавства та застосування РРО/ПРРО.
Податківці акцентували увагу на основних нормах Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Для фахівців податкової служби Дніпропетровщини спілкування з платниками має важливе значення, адже обізнаність у законодавчих нормах – запорука діяльності підприємців без порушень.
Отже комунікації тривають.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО та новацій Закону України № 3219 для суб’єктів господарювання м. Синельникове під час виїзду мобільного ЦОПу
Днями проведено виїзд мобільного ЦОПу Синельниківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) за участі фахівців Синельниківської ДПІ ГУ ДПС та Новомосковського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС на торгівельні об’єкти, що знаходяться у м. Синельникове.
Спеціалісти Синельниківської ДПІ ГУ ДПС повідомили фізичних осіб – підприємців (ФОП), що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) внесені зміни, зокрема до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Так, з 01 серпня 2023 року та з 01 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи будуть застосовуватись фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону № 265.
Доведено до відома ФОПів, що ДПС України (ДПС) пропонує до застосування безоплатне ПРРО від ДПС, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача. Фахівці ГУ ДПС повідомили, що безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання (СГ) ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці офіційного вебпорталу «Державна податкова служба України».
У ході спілкування з ФОПами на торгівельних об’єктах податківці надали відповіді на запитання платників щодо застосування РРО/ПРРО.
Мобільний ЦОП: роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Апостолове
Відповідно до графіку нещодавно здійснено виїзд мобільного ЦОПу Апостолівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) для надання роз’яснень платникам, які здійснюють діяльність у торгівельних точках м. Апостолове.
Під час роботи мобільного ЦОПу працівниками Апостолівської ДПІ ГУ ДПС проведена роз’яснювальна робота стосовно реєстрації та використання реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та про поновлення з 01.08.2023 і з 01.10.2023 відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), а також повідомлено про розміри штрафних (фінансових) санкцій. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок.
Податківці повідомили платникам про безкоштовне програмне рішення для використання суб’єктами господарювання (СГ) ПРРО. Наголосили, що безкоштовне програмне рішення для використання СГ ПРРО, інструкції щодо встановлення та налаштування ПРРО, заповнення форм, форми ПРРО, роз’яснення для платників, запитання СГ та відповіді на них розміщено на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України https://tax.gov.ua у банері «Програмні РРО».
У ході діалогу із СГ фахівці податкової області надали відповіді на запитання щодо застосування РРО/ПРРО та поновлення відповідальності за недотримання норм Закону № 265, а також наголосили на сумлінному виконанні платниками податкових зобов’язань.
Під час зустрічей кожній фізичній особі – підприємцю вручені примірники тематичної друкованої продукції (буклети та листівки) ГУ ДПС роз’яснювального характеру з питань застосування РРО та ПРРО.
Роз’яснювальна робота під час виїзду мобільного ЦОПу з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання смт Софіївка
Мобільним ЦОПом Софіївської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) згідно із затвердженим графіком днями здійснено виїзд до платників – фізичних осіб – підприємців (ФОП), торговельні об’єкти яких розташовані у смт Софіївка.
Під час роботи мобільного ЦОПу фахівці Софіївської ДПІ ГУ ДПС проінформували ФОПів про нововведення Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
Звернули увагу на реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновлення з 01.08.2023 і з 01.10.2023 відповідальності за порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), проінформували про розміри штрафних (фінансових) санкцій. Зауважили, що добровільне виконання вимог Закону № 265 не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок.
Фахівці податкової служби області приділили увагу перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України (ДПС), у тому числі Електронним кабінетом, для роботи в якому необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи, зокрема, у пунктах кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або скористатись можливостями банківських установ.
Платників ознайомлено зі сторінками ДПС України та ГУ ДПС у соціальній мережі Facebook, а також з Telegram-каналом ДПС.
Надано тематичну друковану продукцію (буклети, листівки) інформаційно-роз’яснювального характеру, підготовлену фахівцями ГУ ДПС.
Під час роботи мобільного ЦОПу учасники зустрічей висловили вдячність працівникам ДПІ за надану можливість отримати послуги, консультації та висловили побажання комунікувати з питань отримання адміністративних послуг і в подальшому.
Мобільний ЦОП – з роз’ясненнями з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Тернівки
Мобільний ЦОП Тернівської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) відповідно до затвердженого графіку нещодавно здійснив виїзд до торгових об’єктів м. Тернівки з метою проведення роз’яснювальної роботи з платниками з актуальних питань сьогодення.
Роботу мобільного ЦОПу забезпечено за участі працівників Тернівської ДПІ ГУ ДПС. За результатами його роботи надані роз’яснення суб’єктам господарювання – фізичним особам – підприємцям та представниками юридичних осіб.
Фахівці ГУ ДПС проінформували платників щодо основних новацій Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», а також стосовно змін у порядку застосування РРО/ПРРО, поновлення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення чинного законодавства у сфері використання РРО/ПРРО.
Під час зустрічей платники отримали тематичну друковану продукцію (брошури та листівки) ГУ ДПС з інформацією роз’яснювального характеру з актуальних питань законодавства та інформацію про номери телефонів «гарячих ліній» за напрямками роботи ГУ ДПС.
Мобільний ЦОП: роз’яснення з питань РРО/ПРРО та новацій Закону № 3219 для суб’єктів господарювання м. Жовті Води
Відповідно до затвердженого графіку мобільним ЦОПом Жовтоводської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) здійснені виїзди нещодавно до торгівельних об’єктів м. Жовті Води.
Під час роботи мобільного ЦОПу платникам надані роз’яснення нововведень, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219). Акцентовано увагу на питаннях застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) та поновленні відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
У ході діалогу фахівців ДПІ з платниками надані відповіді на запитання присутніх на зустрічі щодо застосування РРО/ПРРО, відповідальності за порушення норм законодавства у сфері використання РРО/ПРРО, а також мінімального податкового зобов’язання.
Присутні отримали роз’яснювальні матеріали інформаційного характеру (тематичну друковану продукцію) від ГУ ДПС стосовно роботи з ПРРО, новацій Закону України № 3219 та застосування РРО/ПРРО.
Роз’яснювальна робота з питань РРО/ПРРО та новацій законодавства для суб’єктів господарювання м. Дніпра під час виїзду мобільного ЦОПу
З метою проведення роз’яснювальної роботи з питань нововведень Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) у частині застосування РРО/ПРРО відповідно до затвердженого графіку мобільний ЦОП Шевченківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) днями здійснив виїзд у складі робочої групи до авторинку у м. Дніпрі.
Під час виїзду податківці ознайомили платників з основними новаціями Закону № 3219. Суб’єктам господарювання (СГ) доведена інформація про необхідність використання реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (РРО/ПРРО) під час проведення розрахункових операцій. Фахівці ГУ ДПС звернули увагу на поновлення відповідальності СГ за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» відповідно до норм Закону № 3219.
Також платникам надані роз’яснення щодо функціонування Електронного кабінету та практичні консультації щодо його використання.
У ході спілкування платникам отримали вичерпні відповіді на запитання та серед учасників заходу розповсюджено примірники тематичної друкованої продукції ГУ ДПС (пам’ятки) з роз’ясненнями щодо реєстрації ПРРО та основних норм Закону № 3219.
Від юридичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло понад 3,8 млрд грн плати за землю
У січні – серпні 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від юридичних осіб надійшло понад 3,8 млрд грн плати за землю. Надходження збільшились на понад 844,5 млн грн, або майже на 28 відсотків порівняно з відповідним періодом 2022 року. Про це повідомила очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш.
Керівник податкової служби Дніпропетровщини нагадала, що у разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року земельний податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності.
Дякуємо платникам за своєчасну сплату податків!
Використання рибних ресурсів: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини спрямовано понад 728 тис грн рентної плати
З початку 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області за використання рибних ресурсів надійшло понад 728 тис. грн рентної плати. Надходження збільшились у порівнянні з 2022 роком на понад 181 тис. грн, або на 33,2 відсотки.
Звертаємо увагу, що на вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/inshi-plateji/plateji-za-spetsialne-vikoristannya-ribnih-ta-inshih-vodnih-jivih-resurs/osoblivosti-spravlyannya-podatku--zboru-/683933.html розміщена Інструкція про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів.
Щодо особливостей відображення назви товару в розрахункових документах РРО/ПРРО
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 01.08.2023 Законом України від 30.06.2023 № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» були внесені зміни в пункт 2 статті 3 Закону від 06.07.1995 № 265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) щодо спрощення фіскального чеку. Зазначений пункт було доповнено абзацом другим:
Фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
Завдяки зазначеним змінам чітко визначені категорії продавців при продажу товару або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
Водночас до ДПС почали звертатись платники податків з проханням роз’яснити:
Як має виглядати такий спрощений чек?
Як зазначати правильно групу товарів?
Де брати її назву, якщо виникають сумніви?
У зв’язку з цим надаємо в межах компетенції відповіді на ці питання.
Відповідь: при зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, у випадку виникнення сумнівів щодо правильності віднесення певних товарів до певних груп рекомендуємо використовувати Державний класифікатор продукції та послуг (Наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457) в редакції Наказу Міністерства економіки від 16.02.2017 № 211 та зазначати товар (послугу), який класифікується за назвою «Групи» замість відображення конкретної позиції.
Така можливість встановлена прямою нормою Закону № 265 та не потребує створення нової форми фіскального касового чеку.
При цьому форма такого фіскального касового чека визначена в додатку 1 до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2016 № 13, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за № 220/28350.
При зазначенні назви товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність товару (послуги) до товарної групи чи послуги, який класифікується за назвою «Групи», замість відображення конкретної позиції можна, наприклад, зазначати:
- «постільна білизна» замість «наволочка», «простирадло», «ковдра» і т.д.;
- «випічка» замість «пиріжок з маковою начинкою», «пиріжок з вишнею», «пиріжок з повидлом» і т. д.;
- «напої» замість «лимонад», «сітро», «дюшес», «тархун» і т. д.
Грант надається на користь фізичних осіб – підприємців благодійним фондом або громадською організацією: що з оподаткуванням?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 177.6 ст. 177 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі якщо фізична особа – підприємець отримує інші доходи, ніж від провадження підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, такі доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку – фізичних осіб.
Доходом для фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Кодексу. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи у вигляді бюджетних грантів, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності (п. 292.1 ст. 292 Кодексу).
Крім того, до складу доходу фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку також не включаються суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з бюджетів або державних цільових фондів, у тому числі в межах державних або місцевих програм (п.п. 4 п. 292.11 ст. 292 Кодексу).
Зауважуємо, що умовами договору про надання гранту, укладеного між фізичною особою – підприємцем та неприбутковою організацією (благодійним фондом або громадською організацією), не передбачається виробництво (виготовлення) та/або реалізація товарів, виконання робіт, надання послуг таким підприємцем на користь зазначених організації, а лише надання фінансової допомоги у реалізації проекту.
Таким чином, оскільки дохід у вигляді гранту не пов’язаний з результатом від здійснення господарської діяльності фізичної особи – підприємця, то такий дохід, незалежно від обраної фізичною особою – підприємцем системи оподаткування, оподатковуються за загальними правилами, встановленими Кодексом для платників податку – фізичних осіб.
Згідно з п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу.
Відповідно до п.п. 168.1.1 п.168.1 ст. 168 Кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок використовуючи ставку податку 18 відс., визначену в ст. 167 Кодексу, та ставку військового збору 1,5 відс., встановлену в п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Враховуючи викладене, дохід у вигляді гранту, який виплачується благодійним фондом або громадською організацією – резидентами України на користь фізичних осіб – підприємців, включається до їх загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується юридичною особою як податковим агентом податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.
До уваги платників податків!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» внесено доповнення до ст. 18 Закону України
від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями, якими визначено, що на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування:
1) суб’єкт господарювання має право зберігати пальне, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенератором, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);
2) зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального (далі - декларація).
У декларації зазначаються відомості про суб’єкта господарювання, зокрема, але невиключно, для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, контактний номер телефону, адреса електронної пошти, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) керівника юридичної особи або його уповноваженого представника, загальну місткість резервуарів та ємносте, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.
Декларація може бути подана у довільній формі за вибором суб’єкта господарювання нарочно, поштою або в електронному вигляді, в порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу України.
Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
У разі якщо в період дії воєнного стану на території України та протягом тридцятиденного строку з дня його припинення або скасування контролюючим органом буде виявлено факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії та за відсутності належним чином поданої декларації, до такого суб’єкта господарювання застосовується відповідальність, передбачена статтею 17 цього Закону за здійснення зберігання пального без ліцензії.
Оскільки облік пального в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового здійснюється автоматично, тому суб’єкти господарювання зберігачі пального для електрогенераторних установок повинні бути внесені в електронний реєстр суб’єктів господарювання, які мають право зберігати таке пальне, без наявності відповідної ліцензії. Суб’єкти господарювання у яких об’єм складів більше 2000,0 літрів обліковуються за деклараціями, а суб’єктам господарювання, у яких об’єм складів не перевищує 2000,0 літрів, необхідно звернутись до ДПС будь яким засобом зв’язку.
Платники акцизного податку при заповненні акцизної накладної на відвантаження пального для електрогенераторних установок, у верхній лівій частині акцизної накладної зазначають:
- у полі «Коди операцій» - «3 - суб’єкт господарювання не платник»;
- у полі «Умови оподаткування» - ознака щодо умови оподаткування пального «0 - оподатковується на загальній системі»;
- у полі «Напрям використання» - напрям «0 - загальний напрям».
У полі «Адреса місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб’єкт господарювання – не платник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки (код операції – «3» та напрям використання – або «0» або «9» або «10» або «15»)» зазначається адреса де буде зберігатись пальне для електрогенераторних установок.
До уваги платників екологічного податку!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (далі – Наказ), затверджено перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Перелік територій), який використовується для визначення територій активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією (далі – Території) у тому числі при справлянні екологічного податку.
Увага!
Наказом затверджено Перелік територій, де:
розділ І − території, на яких ведуться (велися) бойові дії, що включає дві частини:
території можливих бойових дій (частина перша);
території активний бойових дій (частина друга);
розділ ІІ – тимчасово окуповані російською федерацією території України.
Таким чином, для цілей справляння екологічного податку застосовується частина 2 розділу І щодо територій активний бойових дій та розділ ІІ Наказу щодо тимчасово окупованих російською федерацією територій України.
Підпунктом 69.16 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) встановлено, що за період з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується екологічний податок за об’єкти оподаткування, розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені Наказом до Переліку територій.
Право не нараховувати та не сплачувати екологічний податок
за період з 1 січня 2023 року
У 2023 році, починаючи з 1 січня, не нараховується та не сплачується екологічний податок за об’єкти оподаткування, що виникають на:
Територіях, включених до Переліку територій;
земельних ділянках, забруднених вибухонебезпечними предметами, або які були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами.
Таке право припиняється з першого числа місяця, що настає після дати, зазначеної у колонці «Дата завершення бойових дій» відповідного Переліку територій Наказу на Територіях.
Право не нараховувати та не сплачувати екологічний податок платникам за об’єкти оподаткування, що розташовані на земельних ділянках, забруднених вибухонебезпечними предметами, починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі якщо дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території) та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.
Період, коли земельні ділянки вважаються потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення органу місцевого самоврядування – сільською, селищною, міською радою, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією (далі – Орган) про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів на підставі заяви платника податків та завершується останнім числом місяця, на який припадає одна із наведених нижче дат:
останній день строку, на який надано пільгу зі сплати місцевих податків та/або зборів відповідно до прийнятого рішення (у тому числі з урахуванням змін, внесених до такого рішення);
дата скасування відповідного рішення;
дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності чи визнання земельної ділянки придатною для використання,
в залежності, яка з них настає раніше.
При цьому ненарахування та несплата екологічного податку платником за об’єкти оподаткування, що виникають на ділянках, забруднених вибухонебезпечними предметами, або які були визнані потенційно забрудненими вибухонебезпечними предметами відбувається у разі обов’язкового виконання двох умов:
1) подання до Органу заяви про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами
2) прийняття таким Органом рішення про звільнення від справляння плати за землю за земельну ділянку, зазначену у такій заяві.
Оскільки Кодексом встановлено, що земельною ділянкою є частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, цільовим (господарським) призначенням та з визначеними щодо неї правами (п.п. 14.1.74 п. 14.1 ст. 14 Кодексу), то рішення про визнання такої земельної ділянки потенційно забрудненою вибухонебезпечними предметами приймається виключно в частині сформованих земельних ділянок, які мають кадастрові номери.
Звертаємо увагу, що дія норми пп. 69.16 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу у 2022 та 2023 роках поширюється на платників податків, об’єкти та база оподаткування екологічним податком яких визначені п.п. 242.1.1 − 242.1.3 та 242.1.5 п. 242.1 ст. 242 Кодексу.
Фактична перевірка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Відповідно до статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити в тому числі і фактичні перевірки.
Фактичні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень у випадках та у порядку, встановлених Податковим кодексом України та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до підпунктів 80.2.1 – 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3 Податкового кодексу України;
у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
Звертаємо увагу, що Державна податкова служба України та її територіальні органи при організації та здійсненні контрольно-перевірочних заходів, перевіряє лише тих суб’єктів господарювання, у діяльності яких існують ризики порушення податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Що таке єдиний внесок?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) - це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Платників єдиного внеску умовно можна поділити на такі групи:
• роботодавці;
• фізичні особи (фізичні особи – підприємці; особи, які провадять незалежну професійну діяльність; члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах), які сплачуються самі за себе;
• особи, які беруть добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
За рахунок коштів, що надходять від сплати єдиного внеску здійснюється фінансування видатків на виплату, зокрема:
• пенсії;
• допомоги по тимчасовій втраті працездатності;
• допомоги по вагітності і пологах;
• одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей;
• інші види страхових виплат, встановлені законом.
Особливості справляння туристичного збору фізичними особами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники туристичного збору сплачують суму збору авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковими агентами.
Особа здійснює тимчасове розміщення платника туристичного збору у місцях проживання (ночівлі), що належить такій особі на праві власності або на праві користування, виключно за наявності у платника збору документа, що підтверджує сплату ним збору.
У разі дострокового залишення особою, яка сплатила туристичний збір, сума надмірно сплаченого збору підлягає поверненню такій особі.
Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням щоквартально, у визначений для квартального звіту (податкового) періоду строк або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28 (29) включно).