Вчасно і влучно: роз’яснювальна робота мобільного ЦОПу триває
Інформаційна підтримка підприємців продовжується.
Цього разу фахівці мобільного ЦОПу Юр’ївської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області провели зустрічі з суб’єктами господарювання смт. Юр’ївка Павлоградського району.
Розповідали фізичним особам - підприємцям про важливість застосування РРО/ПРРО та необхідність відображення в чеках усіх обов’язкових реквізитів, особливо в частині використання режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.
Додатково поінформували про порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками та щодо обов'язку подання громадянами відомостей про зміни даних до ДРФО.
Мобільний ЦОП податкової служби Дніпропетровщини – потрібна інформація вчасно!
Дніпропетровщина: на забезпечення соціальних виплат платниками спрямовано майже 22,9 мільярди гривень єдиного внеску
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) інформує.
Майже 22,9 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок) сплатили страхувальники Дніпропетровської області впродовж січня – вересня 2023 року. Про це проінформувала в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Федаш Наталя та звернула увагу, що з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на понад 3,5 млрд грн, або на 18,2 відсотки.
У вересні п. р. платники спрямували на соціальні гарантії понад 2,8 млрд грн, що на 278,8 млн грн, або на 11,0 відсотків, більше ніж за відповідний період 2022 року.
Єдиний внесок – це джерело наповнення фондів державного соціального страхування. Його збір здійснюється до системи загальнообов’язкового державного соціального страхування з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Отже, за рахунок коштів, що надходять від сплати єдиного внеску здійснюється фінансування видатків на виплату, зокрема, пенсій, допомоги по тимчасовій втраті працездатності, допомоги по вагітності і пологах; одноразових та щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві, членам їх сімей.
У період воєнного стану держава виконує соціальні зобов’язання перед своїми громадянами, а для цього необхідні фінансові ресурси.
«Ми вдячні платникам за їх відповідальну позицію у частині сплати податків, зборів та платежів, що є запорукою економічної стабільності та фінансової безпеки країни. Отримані кошти спрямовуються також, як для забезпечення Збройних Сил України, так і на соціальні виплати», – зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.
До місцевих бюджетів у січні – вересні 2023 року надійшло 330,3 млрд гривень
За оперативними даними надходження до місцевих бюджетів у січні – вересні 2023 року по платежах, що контролюються ДПС, становлять 330,3 млрд гривень.
Це на 54,6 млрд грн, або на 19,8 відс. більше ніж у січні – вересні 2022 року.
Місцеві бюджети у вересні 2023 року отримали 36,9 млрд грн, що на 4,4 млрд грн, або на 13,7 відс. більше ніж у вересні 2022 року.
Дотримуйтеся трудового законодавства – оформляйте трудові відносини з найманими працівниками!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Павлоградський регіон) звертає увагу платників на необхідність оформлення трудових відносин з найманими працівниками.
Офіційне працевлаштування є гарантією:
- матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування товарно-матеріальних цінностей;
- трудової дисципліни в колективі;
- можливості у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.
Дніпропетровщина: мобільний ЦОП – послуги, роз’яснення, практична допомога платникам. Вересень 2023 року
Мобільний ЦОП – це постійно діючий робочий орган Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС), в якому посадовими особами ГУ ДПС надаються адміністративні та інші послуги, консультації і роз’яснення.
Впродовж серпня – вересня п. р. мобільний ЦОП ГУ ДПС продовжував надавати послуги та проводити інформаційно-роз’яснювальну кампанію щодо особливостей відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Під час таких виїздів податківці надають допомогу і консультації щодо застосування та реєстрації РРО та/або ПРРО, пропонують до застосування безоплатне ПРРО від ДПС України, функціонал якого відповідає законодавчим вимогам, а придбання, оновлення та застосування не потребує витрат та спеціальних навичок користувача.
Представники структурних підрозділів ГУ ДПС звертають увагу суб’єктів господарювання, що з 01.10.2023 у разі встановлення контролюючими органами факту непроведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи застосовуються фінансові санкції, передбачені п.1 ст. 17 Закону № 265.
Впродовж вересня 2023 року мобільний ЦОП ГУ ДПС здійснив 187 виїздів до територіальних громад та торгівельних об’єктів області, під час яких платникам регіону з роз’ясненнями та консультаціями надавались і адміністративні послуги. Роботу мобільного ЦОПу забезпечили спеціалісти усіх державних податкових інспекцій ГУ ДПС.
Так, протягом вересня найбільшу кількість виїздів мобільного ЦОПу здійснено наступними ДПІ ГУ ДПС: Жовтоводською – 14, Верхньодніпровською – 10; П’ятихатською, Павлоградською, Петропавлівською та Васильківською – по 8 виїздів, Апостолівською – 6.
У жовтні поточного року податківцями й надалі проводитимуться заходи роз’яснювального характеру, направлені на обізнаність підприємців в питаннях застосування РРО / програмного РРО, інших новаціях, спрямованих, перш за все, на захист легального бізнесу та виведення з тіньового обігу частки готівкових розрахунків та безконтрольного обігу товарів.
Закон України № 3325: зміни до ПКУ у сфері організації та проведення азартних ігор
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області(територія обслуговування – Павлоградський регіон) звертає увагу на наступне.
Державна податкова служба України у зв’язку з внесенням Законом України від 10 серпня 2023 року № 3325-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки діяльності з охорони людського життя на морі відповідно до міжнародних договорів України» (далі – Закон України № 3325-IX) змін до Податкового кодексу України (ПКУ), зокрема у частині окремих уточнень щодо оподаткування суб’єктів господарювання у сфері організації та проведення азартних ігор, які набрали чинності з 03 вересня 2023 року, повідомляє.
Внесені Законом № 3325-ІХ зміни полягають у приведенні формулювань щодо діяльності суб’єктів грального бізнесу у відповідність до Закону України від 14 липня 2020 року № 768-ІХ «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (зі змінами) (далі – Закон № 768), який визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Відповідно до частини першої ст. 1 розділу І Закону № 768 азартна гра – будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.
Згідно з частиною першою ст. 2 Закону № 768 на території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:
1) організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
2) організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет
3) організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
4) організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
5) організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.
Частиною першою ст. 24 Закону № 768 встановлено, що організація та проведення азартних ігор в мережі Інтернет здійснюється організатором азартних ігор під брендом організатора азартних ігор на підставі відповідної ліцензії відповідно до вимог цього Закону та законодавства про азартні ігри виключно через онлайн-системи організаторів азартних ігор, що відповідають вимогам цього Закону.
Пунктом 37 частини першої ст. 1 розділу І Закону № 768 передбачено, що організатор азартних ігор – юридична особа – резидент України, яка на підставі отриманої ліцензії має право здійснювати зазначений у такій ліцензії вид діяльності з організації та проведення азартних ігор відповідно до вимог цього Закону.
Тож діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор може здійснюватися виключно згідно з отриманою ліцензією.
Об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств у сфері грального бізнесу визначено п. 134.1 ст. 134 ПКУ.
Згідно з п. 134.1 ст. 134 ПКУ об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств, що підлягає оподаткуванню згідно з п. 141.5 ст. 141 ПКУ, зокрема, є:
- дохід організаторів азартних ігор, отриманий від діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю;
- дохід, отриманий від організації та проведення азартних Ігор у залах гральних автоматів.
Положеннями п.п. 141.5.1 п. 141.5 ст. 141 ПКУ встановлено, що суб’єкти, що здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор одночасно з податком на прибуток за ставкою, визначеною у п. 136.1 ст. 136 ПКУ, сплачують податок на дохід за ставками, визначеними у підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 ПКУ.
Нарахований суб’єктом, що здійснює діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, податок на дохід за ставками, визначеними в підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 ПКУ, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта.
Під час провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор одночасно зі ставкою податку на прибуток, визначеною у п. 136.1 цієї статті, ставка податку на дохід встановлюється у розмірі:
- 10 відсотків від доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів (п.п. 136.4.1 п. 136.4 ст. 136 ПКУ);
- 18 відсотків від доходу, отриманого від діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю (п.п. 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 ПКУ).
Відповідно до п. 136.5 ст. 136 ПКУ податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування у підпунктах 134.1.2, 134.1.4, 134.1.5 п. 134.1 ст. 134 ПКУ, є частиною податку на прибуток.
Отже, на суб’єктів господарювання, що на підставі відповідної ліцензії здійснюють господарську діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, зокрема з організації та проведення азартних ігор у мережі Інтернет, покладається обов’язок із нарахування податку на прибуток підприємств відповідно до п. 141.5 ст. 141 ПКУ, з урахуванням положень підпунктів 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 ПКУ.
Водночас дохід, отриманий від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, оподатковується за ставкою 10 відсотків відповідно до п.п. 136.4.1 п. 136.4 ст. 136 ПКУ незалежно від того, чи знаходиться такий зал у казино або за його межами.
Наказ № 366: нова редакція форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області(територія обслуговування – Павлоградський регіон) нагадує, що 08.09.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.07.2023 № 366 «Про внесення змін до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.07.2023 за № 1226/40282 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 27.07.2023 № 408 «Про внесення змін до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31 липня 2023 року за № 1280/40336) (далі – наказ № 366), яким викладено у новій редакції форму Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (Розрахунок).
З метою приведення форми Розрахунку у відповідність до положень законів України від 13 липня 2021 року № 1630-IX «Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності» (далі – Закон № 1630), від 01 грудня 2022 року № 2792-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності суб’єктів державного сектору економіки» (далі – Закон № 2792) та постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 718 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» (далі – Постанова № 718) форма доповнюється додатковими відмітками у полях 9 та 10.
З метою приведення у відповідність до Закону від 16 листопада 2022 року № 2761-IX «Про внесення зміни до статті 11 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» викладається у новій редакції рядок 02 форми Розрахунку: «Кошти, що спрямовуються на виконання інвестиційних та стратегічних планів, затверджених Кабінетом Міністрів України, та обсяг повернення кредитних коштів, що були запозичені для фінансування капітальних вкладень на будівництво (реконструкцію, модернізацію) об’єктів». Слід відмітити, що рядок 02 заповнюється господарськими товариствами енергетичної галузі, єдиним акціонером яких є держава, а також господарськими товариствами енергетичної галузі, 100 відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.
На виконання положень законів № 1630 та № 2792 викладено у новій редакції рядок 03 форми Розрахунку, у якому зазначається загальна сума прибутку (доходу), яка складається із суми рядка 03.1 + рядка 03.2 + рядка 03.3.
Крім того, Постановою № 718 (набрала чинності 20 липня 2021 року) внесено зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їхніми об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138, якими передбачено зменшення з 80 до 50 відсотків нормативу відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного бюджету для державних лісогосподарських, лісозахисних, інших підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України, за умови спрямування ними 30 відсотків чистого прибутку (доходу) на цілі, визначені Постановою № 718.
З метою надання платникам можливості коригування та обрахунку показників у зв’язку зі зміною законом або Кабінетом Міністрів України базового нормативу відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу)/дивідендів на державну частку посеред звітного (податкового) року або після встановленого терміну подання до контролюючих органів Розрахунку за відповідний звітний (податковий) рік, форму Розрахунку доповнено новими блоками, а саме:
Блок «Коригування, пов’язані зі зміною нормативу відрахування» (рядки 14 – 16 форми Розрахунку).
Блок «Інформація щодо використання вивільнених коштів».
Блок «Інформація щодо напрямів використання вивільнених коштів».
Блок «Інформація щодо законодавчих підстав для застосування зниженого нормативу відрахування (звільнення від сплати, зменшення бази відрахування)».
Крім того, відзначаємо, що блок «Виправлення помилки(ок)» (рядки 17 – 21) нової форми Розрахунку доповнено новим рядком 18, який дозволяє платникам виправляти помилки, що були допущені при коригуванні, пов’язаному зі зміною нормативу відрахування.
Також зазначаємо, що форма Розрахунку доповнена полем «Наявність додатків», у якому проставляється позначка «+» у разі подання Додатка ВП до рядків 17 – 20, 22 – 22.1 Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку.
Аналогічні зміни має Додаток ВП до рядків 17 – 20, 22 – 22.1 Розрахунку.
Згідно з пунктом 46.6 статті 46 глави 2 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їхнє оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.
Враховуючи наведене та те, що згідно з пунктами 49.18, 49.19 статті 49 глави 2 розділу ІІ ПКУ податковим (звітним) періодом для платників дивідендів, нарахованих на державну частку, є календарний рік, для платників частини чистого прибутку (доходу) – календарний квартал, півріччя, три квартали, рік, а також з метою забезпечення декларування частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку, Розрахунок за формою, затвердженою наказом № 366 (зі змінами), має подаватись за підсумками 2023 року у терміни, встановлені ПКУ. При цьому платники дивідендів на державну частку можуть подавати уточнюючий Розрахунок за новою формою з 01.01.2024.
Детально зі змінами, внесеними наказом № 366, можливо ознайомитись у листі ДПС України (ДПС) від 18.09.2023 № 23127/7/99-00-21-02-01-07, що розміщений на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/78424.html .
Роз'яснювальна кампанія щодо застосування РРО/ПРРО: нові локації
Ще +14 обізнаних платників провадитимуть свою діяльність на Дніпропетровщині.
Інформаційні заходи мобільного ЦОПу Васильківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо використання РРО/ПРРО проведено у смт. Васильківка Синельниківського району.
Податківці роз'яснили необхідне, відповіли на питання підприємців, проконсультували щодо всіх нюансів використання касових апаратів.
Нагадали, що з 1 жовтня 2023 року поновлено відповідальність платників за не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО.
Продовжуємо працювати.