• Main Page / Головна
  • Newsline / СТРІЧКА НОВИН
  • Archive / АРХІВ
  • Contacts / Контакти
  • RSS feed
  • This online newspaper has been in publication since September 9, 2005
  • Податкові новини (ДПС у Дніпропетровській області) 23.10.2023
    2023-10-23 22:34:38

    Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС отримали 482,7 тис. користувачів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Протягом січня – вересня 2023 року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України скористались 482,7 тис. юридичних та фізичних осіб. Їм безкоштовно видано понад 1,3 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
    Майже 278,7 тис. фізичних осіб протягом січня – вересня поточного року отримали 566,3 тис. кваліфікованих сертифікатів.
    Протягом вказаного періоду 204 тис. юридичних осіб  отримали 751,9 тис. кваліфікованих сертифікатів.
    Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 108,7 тис. платників, з яких 47,3 тис. – юридичних та 61,4 тис. – фізичних осіб.
    Також здійснено автоматичний перезапуск на 1 рік 687,1 тис. сертифікатів для 262,4 тис. платників, з яких 103,9 тис. – юридичні особи, 158,5 тис. – фізичні особи.
    За електронними запитами сформовано 348,4 тис. сертифікатів, у тому числі 49 тис. сертифікатів печаток для програмних реєстраторів розрахункових операцій.
    Всього з початку діяльності надавача видано майже 14,7 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.
    Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен користувач має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/720309.html


    Особливості заповнення податкової звітності з ПДВ платниками податку, що реорганізовуються, та їх правонаступниками

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/720393.html повідомила.
    Відповідно до п. 200¹.3 ст. 200¹ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) сума Σ накл. платника, реорганізованого шляхом поділу (з якого здійснюється виділ), сформована на момент державної реєстрації припинення юридичної особи правонаступника, використовується під час обрахунку суми Σ накл.  правонаступника такого платника податку пропорційно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом.
    Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569) встановлено, що сума податку (Σ накл.) платника податку, реорганізованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на дату державної реєстрації припинення юридичної особи, використовується під час обчислення суми податку (Σ накл.) правонаступника такого реорганізованого платника податку за умови повідомлення таким реорганізованим платником податку контролюючого органу відповідно до п.п.  16.1.10 п. 16.1 ст. 16 Кодексу та з урахуванням результатів проведеної згідно з  п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Кодексу перевірки.
    Форма Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку в СЕА ПДВ та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізовується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Додаток 4 до податкової декларації з податку на додану вартість) (далі – Заява) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» (зі змінами) (далі – Наказ № 21).
    Сума податку (Σ накл.) платника податку, що реорганізовується шляхом поділу (з якого здійснюється виділ), зазначається таким платником податку у Заяві (таблиця 4 додатку 4) відповідно до розподіленої частки майна згідно з розподільчим балансом, яка подається у складі податкової декларації з податку із зазначенням платників податку – правонаступників.
    Сума податку (Σ накл.) платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганізовано, зазначається таким платником податку – правонаступником у заяві відповідно до отриманої частки майна згідно з розподільчим балансом, яка подається у складі податкової декларації з податку із зазначенням платників податку, яких реорганізовано. Така Заява (таблиця 5 додатку 4) подається після підтвердження суми податку (Σ накл.) документальною перевіркою контролюючого органу.
    При заповненні податкової звітності платнику податку, що реорганізовується, та правонаступнику слід звернути увагу на відповідність показників у таблицях 4 та 5 додатку 4 до декларації, зокрема:
    суми (Σ накл.), зазначені у кол. 3 таблиці 5 додатка 4, повинні відповідати сумі (Σ накл.), зазначеної у кол. 3 таблиці 4 додатка 4  платника податку, що реорганізується;
    реєстраційна сума (Σ накл.), зазначена у кол. 4 таблиці 5 додатка 4, повинна відповідати сумі ліміту (Σ накл.) платника податку, що реорганізується згідно з часткою, зазначеною ним у розподільчому балансі/передавальному акті, з урахуванням винесених податкових повідомлень-рішень за наслідками проведеної контролюючим органом  документальної перевірки платника, що реорганізується.
    Зазначені правонаступником у графах 5 та 6 таблиці 5 додатку 4 дата, номер акту (довідки) перевірки повинні відповідати даті та номеру акту (довідки) перевірки, зазначеному платником у таблиці 3 (графи 6 та 7) додатку 2 до Декларації, а також номеру та даті акту перевірки, складеному контролюючим органам по платнику, що реорганізується.


    Працівники ДПС зібрали книги для маленьких українців за кордоном

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
    Працівники Державної податкової служби України зібрали книжки для українських дітей, які через війну вимушені перебувати за кордоном. Завдяки значній кількості зібраної літератури вони зможуть читати книжки рідною мовою та продовжувати навчання.
    Захід було організовано Об’єднанням первинних профспілкових організацій ДПС спільно з благодійною організацією «Про Боно Україна» під патронатом асоціації «Подружжя українських дипломатів».
    Зібрані книги будуть передані в школи та бібліотеки Європейського Союзу та інші країни, які прихистили та займаються вихованням українських дітей-сиріт.
    Спільними зусиллями робимо все для того, щоб українське слово звучало в усіх куточках світу та допомагало нашим громадянам не втрачати звʼязок з рідною землею.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/720709.html


    Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Щодо недопущення порушень законодавства підприємствами, установами, організаціями та самозайнятими особами при виплаті доходів у вигляді заробітної плати»

    У Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Щодо недопущення порушень законодавства підприємствами, установами, організаціями та самозайнятими особами при виплаті доходів у вигляді заробітної плати».
    На запитання платників податків відповів - заступник начальника відділу перевірок податкових агентів управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області – Артем КЛЮЧНІКОВ.
    Питання 1: Добрий день!
    Питання: Які основні етапи оформлення трудових відносин з найманими працівниками?
    Відповідь: Добрий день!
    До основних етапів оформлення трудових відносин відносяться: укладення трудового договору; оформлення наказу про прийняття на роботу, повідомлення Державної податкової служби.
    Питання 2: Добрий день!
    Питання: Які строки сплати податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходів у вигляді заробітної плати?
    Відповідь: Добрий день!
    Податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.
    Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох операційних днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
    Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
    Питання 3: Добрий день!
    Питання: Який порядок взаємодії між органами Державної податкової служби України та Державною службою України з питань праці?
    Відповідь: Добрий день!
    Акт перевірки ДПС, її територіального органу, у ході якої виявлені порушення законодавства про працю є підставою для застосування штрафних санкцій, у разі виявлення в ході проведення перевірок порушень законодавства про працю,  такі матеріали надсилаються до Державної служби України з питань праці.
    Питання 4: Добрий день!
    Чи мають право органи Державної податкової служби України проводити фактичні перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, та які питання досліджуються в ході проведення таких перевірок ?
    Відповідь: Добрий день!
    Так. Перевірки проводяться за наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації. Під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), в тому числі тим, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з'ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з'ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, який здійснює трудову діяльність, можуть використовуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).


    ДПС продовжує відкритий діалог з бізнесом

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
    Представники ДПС взяли участь у податковому форумі «TAX&BUSINESS TALKS – А2В FORUM», організованому спільно з Асоціацією адвокатів України.
    Під час заходу обговорювалися останні податкові зміни та новації в оподаткуванні.
    Представники ДПС розповіли про особливості підходу до включення платників до плану-графіка проведення документальних планових перевірок, його оновлення, терміни коригування, категорії платників, які можуть бути перевірені.
    Також увага учасників заходу була акцентована на застосуванні ДПС ризикоорієнтовного підходу при відборі платників до перевірок. Це дозволяє податківцям зосередитись на проведенні контрольно-перевірочних заходів щодо ризикових платників та уникнути перевірок сумлінного бізнесу.
    Представники ДПС розповіли про новації законодавства та методів адміністративного аналізу та контролю.
    Зокрема, йшлося про зміни до показників позитивної податкової історії, умови включення до переліку ризикових платників, методики роботи Таблиці даних платника ПДВ, можливість  автоматичного розблокування податкових накладних після врахування Таблиці даних платника або після скасування статусу ризиковості платника.
    Крім того, був розглянутий аналіз перших звітів та повідомлень по КІК.
    Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати розʼяснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.
    Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.
    Інформація розміщена на вебпорталі ДПС України за посиланням

    https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/720853.html


    Порядок застосування РРО/ПРРО з урахуванням положень Закону України від 30.06.2023 №3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період воєнного стану»

    Нещодавно в інформаційному агентстві «МОСТ-ДНЕПР» відбулась пресконференція за участі заступника начальника відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Дніпропетровській області – Романа Дудніка. 
    Він зазначив, що під час дії воєнного стану Головне управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області продовжує працювати та надавати послуги суб’єктам господарювання та громадянам.
    Звернув увагу, що актуальні питання які турбують бізнес та звичайних споживачів, це:
    - необхідность суб’єктів господарювання використання при розрахункових операціях належним чином зареєстрованої касової техніки та проведення фактичних перевірок податковою службою під час дії воєнного стану.
    В першу чергу, повідомив, що Податкова служба не є законодавчим органом, а лише виконавчим.
    Тому Податкова служба виконує норми діючих Законів та здійснює нагляд за суб’єктами господарювання по виконанню ними  вимог податкового законодавства.
    Звернув увагу суб’єктів господарювання, що всі суб’єкти господарювання повинні бути обізнані в вимогах Закону №265 «Про застосування РРО в сфері торгівлі громадського харчування та послуг».
    Якщо у представників бізнесу виникають питання в сфері практичного застосування касової техніки та проведення фактичних перевірок, у них є можливість звернутись до профільного підрозділу на телефон гарячої лінії який зазначено на сайті ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
    Повідомив щодо діючих норм законодавства, яке стосується використання касової техніки.
    З 01 січня 2022 року всі суб’єкти господарювання, окрім платників єдиного податку І групи повинні в своїй діяльності при проведенні розрахункових операцій використовувати належним чином зареєстровану касову техніку.
    Додатково підкреслив, що в Законі відсутня норма про звільнення суб’єктів господарювання від використання належним чином зареєстрованої касової техніки.
    Додав трохи історії редакцій Закону № 265, а саме:
    в редакції з 01.01.2017 до 20.10.2019 до СГ за порушення проведення розрахунків застосовувались санкції за вчинене вперше лише 1 грн., за вчинене вдруге 100% від таких операцій;
    в редакції з 20.10.2019 до 01.10.2022 року за вчинене вперше 10%, за вчинене вдруге 50%;
    в редакції з 01.01.2022 року за вчинене вперше 100%, за вчинене вдруге 150%;
    Також під час дії воєнного стану знято всі обмеження щодо проведення фактичних перевірок. Але законодавством було додано додатковий пункт 12 в прикінцеві положення Закону №265 в якому зазначено, що на час дії воєнного стану до суб’єктів господарювання тимчасово не застосовуються штрафні фінансові санкції за порушення вимог Закону №265, крім продажу підакцизних товарів.
    З аналізу даної норми можливо дійти висновку, що після завершення дії воєнного стану, суб’єкти господарювання не звільняються від відповідальності та до них необхідно застосувати відповідні штрафні санкції.
    Законом №3219 (Законопроект 8401) внесено зміни в Закон №265, а саме в п.2 ст.3 та прикінцеві положення п.12, також додано п.15.
    В п.12 зазначено, що суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог цього Закону, вчинені ними у період з 1 січня 2022 року до 1 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор";
    В п.15 зазначено, що у період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102–IX, до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи, невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:
    25 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
    50 відсотків вартості проданих з порушенням, встановленим цим пунктом, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення".
    Аналіз вищезазначених норм вказує на те, що законодавством передбачено зменшення навантаження на бізнес, для великої кількості суб’єктів господарювання за період з 01.01.22 до 01.10.23 при вчиненні порушень вимог Закону №265 взагалі прибрано застосування відповідальності. Вищезазначені норми законодавства націлені на сумлінне виконання суб’єктами господарювання вимог Закону №265, а також було достатньо надано часу для підготовки бізнесу до обов’язкового використання касової техніки при проведенні розрахункових операцій.
    Ще зазначив, що зі сторони податкової служби ми проводимо дуже багато заходів в роз’яснювальній роботі та готові допомогти працювати суб’єктам господарювання у правовому полі.
    Наприкінці Роман Дуднік зауважив, мета податкової служби не в кількості виявлених порушень та сум штрафних фінансових санкцій, а у відсутності серед суб’єктів господарювання порушень вимог Закону №265, кількості зареєстрованої касової техніки, збільшення сум виторгів на господарських одиницях, захисту громадян в отримання якісних послуг та продукції.


    На Дніпропетровщині тривають заходи по роз’ясненню законодавства щодо застосування РРО/ПРРО (теріторія обслуговування – Кам’янський, Криворізький та Павлоградський регіони Дніпропетровщини)

    Нещодавно фахівці Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) відвідали торгівельні об’єкти, розташовані на територіях біля ринків «Квакі» та «Дніпро» у м. Кам’янському, торгівельні об’єкти, які знаходяться по вул. Корольова Сергія та вул. Поштовій у м. Павлограді, а також провели зустріч за участі представників Криворізької філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості з підприємцями м. Кривого Рогу.
    Податківці ознайомили платників з основними нормами Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219).
    Увагу акцентовано на відновленні відповідальності за порушення фіскалізації готівкових операцій під час торгівлі чи наданні послуг, перевагах та алгоритмі використання платниками безоплатного ПРРО від ДПС.
    Суб’єктів господарювання проінформували про мобільний застосунок «МОЯ ПОДАТКОВА» від ДПС України.
    Окрім того, представники податкової служби нагадали про положення Закону України № 3050-ІХ, визначення мінімального податкового зобов’язання для фізичних осіб, а також про преваги офіційного оформлення трудових відносин.
    Комунікації пройшли у форматі конструктивного діалогу.


    Про актуальне на засіданні комітету «Будівництво, промисловість, нерухомість» Громадської ради

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) повідомляє, що днями проведено чергове засідання комітету за галузевою ознакою «Будівництво, промисловість, нерухомість» Громадської ради при Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (Громадська рада).
    На засідання запрошені та прийняли участь заступник начальника ГУ ДПС Леонов Валерій та представники управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС.
    Податківці нагадали про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з урахуванням новацій, запроваджених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
    Присутнім також нагадали про порядок розрахунку податкової знижки.


    Мобільний ЦОП – консультуємо та роз’яснюємо: нові локації в м. Дніпрі

    Днями дніпровські підприємці поповнили ряди обізнаних платників і дізнались про важливість застосування касової техніки.
    Представники мобільного ЦОПу Шевченківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області продовжують надавати інформаційну підтримку місцевому бізнесу.
    Що таке РРО/ПРРО? Як його застосовувати? Як встановити? Яка існує відповідальність за його не встановлення? Як скористатися безоплатним ПРРО від ДПС? На ці та додаткові питання відповіли податківці під час зустрічі.
    Мобільний ЦОП податкової служби Дніпропетровщини – потрібна інформація вчасно!
    Далі буде!


    Плата за землю: майже 457 млн грн надійшло до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від фізичних осіб

    Протягом січня – вересня 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області від фізичних осіб надійшло майже 457 млн грн плати за землю. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Наталя Федаш, надходження мають позитивну динаміку у порівнянні з відповідним періодом минулого року: сплата податкових зобов’язань за земельні ділянки збільшилась на понад 199 млн грн, або на 77,5 відсотків.
    Очільниця податкової служби регіону висловила вдячність платникам за сумлінне поповнення місцевих бюджетів та нагадала, що облік фізичних осіб – платників земельного податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), щороку до 1 травня.


    За видобування кам’яного вугілля до держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 171 млн грн рентної плати

    З початку 2023 року до загального фонду державного бюджету за видобування кам’яного вугілля від платників Дніпропетровської області надійшло понад 171 млн грн рентної плати. У порівнянні з січнем – вереснем  2022 року надходження виросли на понад 10 млн грн, або на 6,4 відсотки.
    Звертаємо увагу, що відповідно до примітки 11 Розрахунку2 №___ з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (Додаток 1 до податкової декларації з рентної плати) у рядку 8.1 вид корисної копалини зазначається відповідно до спеціального дозволу. У разі зазначення у спеціальному дозволі декількох видів корисних копалин платник складає окремий розрахунок за кожним із видів корисних копалин, за яким визначається зобов’язання у такому розрахунку.


    Заяву про включення до Реєстру волонтерів можна подати за допомогою ЕК «Для громадян»

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що подання заяви про включення до Реєстру волонтерів в електронній формі в Електронному кабінеті можливо у режимі «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян» або у «Введення звітності» режиму «Додатково».
    Для подання заяви потрібно:
    - пройти ідентифікацію,
    - увійти до особистого кабінету,
    - обрати режим «Заява до Реєстру волонтерів» у ЕК «Для громадян»
    або
    - заповнити форму F1308302 у «Введення звітності» з режиму «Додатково»,
    - підписати та надіслати заяву до контролюючого органу.


    Для проставлення апостиля необхідно подати пакет документів

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються ДПС та її територіальними органами, здійснюється Державною податковою службою України відповідно до Правил проставлення апостиля на офіційних документах, призначених для використання на території інших держав, затверджених наказом МЗС, МВС, МОН, Мінфіну, Мін’юсту від 17 березня 2023 року № 125/209/293/139/999/5 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.03.2023 року за № 478/39534 (далі – Правила).
    Пакет документів
    Для проставлення апостиля необхідно подати:
    1. Оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його засвідчену в установленому порядку копію;
    2. Документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від сплати, чи його копію, засвідчену в установленому порядку;
    3. Заяву від особи, яка подає такі документи.
    Враховуючи положення абзацу першого статті 1 та абзацу другого статті 11 Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів (далі – Конвенція), у заяві щодо проставлення апостиля необхідно зазначити назву документа (документів), що надсилається до ДПС для проставлення апостиля, та країну призначення використання такого документа (документів).
    Актуальний перелік держав-учасниць Конвенції знаходиться на сайті Гаазької конвенції з міжнародного приватного права (абревіатура англ. мовою – HCCH).
    Пунктом 3 Правил визначено перелік документів, на яких апостиль не проставляється.


    До уваги платників єдиного внеску!

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) доповнено новим підпунктом 69.37, відповідно до якого тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, у разі сплати платником податків протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання податкового повідомлення-рішення, суми податкового зобов’язання, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи), нараховані на суму такого податкового зобов’язання, вважаються скасованими, а пеня не нараховується. Сума податкового зобов’язання, сплаченого у порядку, передбаченому підпунктом 69.37 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, не підлягає оскарженню.
    Відповідна норма Законом № 3219 внесена і до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
    Так, пунктом 9 прим.24, яким доповнено розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, визначено, що у разі сплати платником єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання вимоги про сплату недоїмки з єдиного внеску, суми єдиного внеску, нарахованого за результатами документальних перевірок, які були відновлені або розпочаті з 01 серпня 2023 року та завершені до дня припинення або скасування воєнного стану на території України, суми штрафів, передбачених Законом № 2464, які застосовані на суму такого єдиного внеску, вважаються скасованими, а пеня не нараховується.
    Cуми єдиного внеску разом із штрафом та пенею, визначені у вимозі про сплату недоїмки з єдиного внеску та/або рішенні податкового органу про нарахування пені та/або застосування штрафів, вважаються неузгодженими до моменту повної сплати таких сум, але не більше ніж протягом 30 календарних днів з дня, наступного за днем отримання вимоги (рішення).
    Строки, визначені статтею 25 Закону № 2464, застосовуються з урахуванням строку, наданого платнику єдиного внеску для сплати суми єдиного внеску, нарахованого за результатами документальних перевірок.
    Сума єдиного внеску, сплаченого у порядку, передбаченому пунктом 9 прим.24 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, не підлягає оскарженню.


    Нагадування платникам ПДВ про граничні строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до п. 89 підрозд. 2 розд. XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних (ПН/РК) у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 01 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
    - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).


    Суб’єкти, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, одночасно з податком на прибуток сплачують податок на дохід

    Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п.п. 141.5.1 п. 141.5 ст. 141 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) суб’єкти, що здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор одночасно з податком на прибуток за ставкою, визначеною у пункті 136.1 статті 136 ПКУ, сплачують податок на дохід за ставками, визначеними у підпунктах 136.4.1, 136.4.2 пункту 136.4 статті 136 ПКУ.
    Нарахований суб’єктом, що здійснює діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, податок на дохід за ставками, визначеними в підпунктах 136.4.1, 136.4.2 пункту 136.4 статті 136 ПКУ, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта.

    e-finance.com.ua

    Увага!!! При передруку матеріалів з E-FINANCE.COM.UA активне посилання (не закрите в теги noindex або nofollow, а саме відкрите!!!) на портал "Фінансові новини E-FINANCE.COM.UA" обов'язкове.

    WARNING! When reprinting materials from E-FINANCE.COM.UA, it is mandatory to include an active link (not closed in noindex or nofollow tags) to the portal "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" that remains open.

    WARNUNG!!! Beim Nachdruck von Materialien von E-FINANCE.COM.UA ist ein aktiver Link (nicht geschlossen in Noindex- oder Nofollow-Tags, sondern offen!!!) zum Portal „Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA“ obligatorisch.

    OSTRZEZENIE!!! Podczas przedrukowywania materialow z E-FINANCE.COM.UA, aktywny link (nie zamkniety w tagach noindex lub nofollow, ale raczej otwarty!!!) do portalu "Finansovi novony E-FINANCE.COM.UA" jest obowiazkowy.

    Внимание!!! При перепечатке материалов с E-FINANCE.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Финансовые новости E-FINANCE.COM.UA" обязательна.

    E-FINANCE.COM.UA
    E-mail: info@e-finance.com.ua

    © E-FINANCE.COM.UA. Усі права захищені. При використанні інформації в електронному вигляді активне посилання на e-finance.com.ua є обов'язковим. Думки авторів можуть збігатися з позицією редакції. За зміст реклами відповідальність несе рекламодавець. Права на інформацію належать e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Alle Rechte vorbehalten.
    Bei der Nutzung von Informationen in elektronischer Form ist ein aktiver Hyperlink zu e-finance.com.ua erforderlich. Die Meinungen der Autoren stimmen möglicherweise nicht mit der redaktionellen Haltung überein. Für den Inhalt der Anzeigen ist der Werbetreibende verantwortlich. Die Informationsrechte liegen bei e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. All rights reserved.
    When utilizing information in electronic format, an active hyperlink to e-finance.com.ua is required. The opinions of the authors may not align with the editorial stance. The advertiser is responsible for the content of advertisements. Information rights belong to e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    Podczas korzystania z informacji w formacie elektronicznym wymagane jest aktywne hiperłącze do e-finance.com.ua. Opinie autorów mogą nie pokrywać się ze stanowiskiem redakcji. Za treść ogłoszeń odpowiada reklamodawca. Prawa informacyjne należą do e-finance.com.ua.

    © E-FINANCE.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании информации в электронном формате активная гиперссылка на e-finance.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. Рекламодатель несет ответственность за содержание рекламных объявлений. Права на информацию принадлежат e-finance.com.ua.