Звернення громадян у фокусі уваги податківців Дніпропетровщини
Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі.
На виконання вимог Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення.
ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі dp.zvernennya@tax.gov.ua, безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи «Урядовий контактний центр», «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА» та сервісу «Пульс».
Так, у січні – листопаді 2023 року до ГУ ДПС надійшло 442 звернення громадян, з них – 442 заяви.
Загальна тематика письмових звернень:
контрольно-перевірочна робота – 122 (27,6%);
консультації з питань податкового законодавства – 48 (10,9%);
аграрна політика та земельні відносини – 62 (14,1%);
інформування про ухилення від сплати податків – 29 (6,6%);
реєстрація та облік платників податків – 19 (4,3%);
податок на доходи фізичних осіб – 12 (2,7%);
податок на майно – 36 (8,1%);
податкова звітність – 12 (2,7%);
відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 28 (6,3%);
інші питання – 74 (16,7%).
У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків у 2023 році збільшилась на 107 одиниць (січень – листопад 2022 – 335 звернень).
На виконання статей 22 та 23 Закону № 393 в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць. /
Протягом січня – жовтня 2023 року проведення особистих прийомів не відбувалось у зв’язку із скасуванням на період дії воєнного стану.
З 01 листопада 2023 року відновлено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.
Протягом листопада 2023 року особистих прийомів громадян не проводилось.
Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу «Пульс», державної установи «Урядовий контактний центр» та «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) інформує.
Якісний та своєчасний розгляд інформації, яка надходить засобами спеціалізованої автоматизованої системи – сервіс «Пульс» від Контакт – центру ДПС – один із пріоритетних напрямків роботи ГУ ДПС.
Всього у січні – листопаді 2023 року до сервісу «Пульс» на розгляд надійшло 399 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі – звернення).
У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року загальна кількість звернень платників податків на сервіс «Пульс» у 2023 році збільшилась на 135 одиниць (січень – листопад 2022 – 264 карток).
Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань:
щодо роботи структурних підрозділів ГУ ДПС – 196 звернень (49,12%);
щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 116 звернень (29,1%);
щодо системи електронного адміністрування реалізації пального –12 звернень (3%);
щодо роботи центрів обслуговування платників – 11 звернень (2,76%).
Крім того, протягом січня – листопада 2023 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 206 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр» і 25 звернень, що надійшли на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА».
Тематика вищезазначених письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи «Урядовий контактний центр»:
питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 79 (38,4%);
про надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання –57 (27,7%);
контрольно-перевірочна робота – 33 (16,0%);
інші питання – 26 (12,6%);
отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 6 (2,9%);
податкова знижка – 5 (2,4%).
На «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» надійшло 25 звернень.
Тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд від «Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА»:
проведення перевірок з питань дотримання вимог законодавства по РРО та ухилення від оподаткування – 7 (28,0%);
отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 3 (12,0%);
щодо виконання Постанови Дніпропетровського апеляційного суду – 2 (8,0%);
щодо реєстрації податкових накладних та звітності в електронному вигляді – 1 (4,0%);
інші питання – 12 (48,0%).
За відповідний період 2022 року від державної установи «Урядовий контактний центр» надійшло 172 звернення, на «Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА» – 19 звернень.
Доступ до публічної інформації: підсумки роботи податкової служби Дніпропетровщини за одинадцять місяців 2023 року
Протягом січня – листопада 2023 року до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) надійшло 296 запитів на отримання публічної інформації. У порівнянні з аналогічним періодом 2022 року кількість запитів збільшилась на 123 одиниці (у січні – листопаді 2022 року – 173 письмових запитів).
Згідно з аналізом результатів опрацювання запитів на публічну інформацію:
267 – задоволено, з наданням інформації або відкритої інформації;
13 – відмовлено;
1 – надіслано за належністю до ДПС України;
9 – не відповідали вимогам ст. 1 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» із змінами про що запитувачам надані відповідні роз’яснення;
6 – знаходиться на виконанні.
З метою поліпшення інформаційного обміну з платниками податків при ГУ ДПС діє електронна поштова скринька dp.public@tax.gov.ua, запити на публічну інформацію з якої протягом кожного робочого дня приймаються працівниками контролюючого органу.
Крім того, ГУ ДПС для забезпечення прозорості діяльності здійснює оприлюднення публічної інформації у формі 4 наборів відкритих даних на «Єдиному державному вебпорталі відкритих даних» data.gov.ua та субсайті «Головне управління ДПС у Дніпропетровській області».
Податковий календар на 11 грудня 2023 року
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що 11 грудня 2023 року, понеділок, останній день сплати –
ПДВ за IІI квартал 2023 року нерезидентами, які постачають фізичним особам електронні послуги;
останній день подання за листопад 2023 року:
- звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за формою № 1-РС;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за формою № 2-РС;
- звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за формою № 3-РС;
- звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за формою № 1-ОА;
- звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за формою № 1-ОТ.
Надання послуг платникам в ЦОПах – важливий напрямок роботи податкової служби Дніпропетровщини
В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, станом на 01.12.2023 адміністративні послуги надаються у 33 Центрах обслуговування платників при ДПІ, мобільному ЦОП та ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
В умовах введення в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та наказу ДПС України № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» (зі змінами), центри обслуговування платників державних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку платника податків.
Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних.
ЦОПами забезпечується надання 81 адміністративних послуг, 55 з яких надається безкоштовно.
Так, протягом січня – листопада2023 року до ЦОПів Дніпропетровської області надійшло 299 282 звернення у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 55 684 звернень більше у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року. В т.ч. в електронному вигляді надійшло 128 069 звернень, або 42,8 відс. від загальної кількості, та на 30 947 звернень більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Впродовж одинадцяти місяців п. р. платниками податків отримано 284 468 адміністративних послуг, що на 48 694 послуги більше ніж у відповідний період минулого року. В т.ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 111 505 адміністративних послуг, або 39,2 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 21 222 послуги більше у порівнянні з січнем – жовтнем минулого року.
Протягом 2023 року здійснено1 248 виїздів мобільного ЦОПу до територіальних громад Дніпропетровської області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, в тому числі здійснені 682 адресних виїздів до маломобільних груп населення.
Станом на 01.12.2023 фахівцями, які брали участь у роботі мобільного ЦОПу, надано 3 817 адміністративних послуг, в тому числі 968 адміністративних послуг під час адресних виїздів до маломобільних груп населення; інших послуг – 1 463, в т. ч. прийнято 566 податкових декларацій про майновий стан і доходи за 2022 рік.
Під час роботи мобільного ЦОПу приділялась увага найбільш актуальним питанням сьогодення.
Так, податківцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, зокрема надано понад 4 694 роз’яснення щодо норм законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО; розповсюджено серед суб’єктів господарювання понад 5 980 примірників друкованої продукції; 285 суб’єктам господарювання надана практична допомога щодо реєстрації ПРРО.
Також надано понад 358 роз’яснень щодо порядку визначення мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) для фізичних осіб – платників податків, власників земельних ділянок, та вручено 225 податкових повідомлень – рішень з МПЗ.
В ході комунікацій з платниками особлива увага приділялась перевагам користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України.
Працюємо далі.
Електронний кабінет – зручний і сучасний сервіс ДПС для платників
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Взаємодія бізнесу та громадян з податковими органами здійснюється за допомогою найпопулярнішого сервісу ДПС України – Електронного кабінету.
Електронний кабінет – це інформаційно-комунікаційна система, яка створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України, в електронному вигляді.
Перевагами Електронного кабінету є те, що він працює цілодобово через мережу Internet на персональному комп’ютері або смарт-пристрої, безкоштовний та не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. За допомогою Електронного кабінету фізичні особи, фізичні особи – підприємці та юридичні особи можуть отримувати податкові послуги, не виходячи з дому в режимі онлайн.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС (https://tax.gov.ua/).
Електронний кабінет пропонує понад 130 сервісів, які постійно оновлюються та удосконалюються з урахуванням змін законодавства. Детально з повним переліком сервісів Е-кабінету можна ознайомитись, скориставшись Картою Електронного кабінету, що розміщена за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/map.
Функціонал Електронного кабінету включає:
- Кабінет для бізнесу;
- Кабінет громадянина;
- Кабінет особи-нерезидента;
- Кабінет посадової особи ЦОВВ.
Найпопулярнішими сервісами Електронного кабінету є:
- Е-документ (подання звітності, заяв, сервісних запитів, листування з ДПС);
- аналітичні сервіси (доступ до інформації з систем електронного адміністрування);
- доступ до реєстрів;
- сплата податків, QR-код для сплати;
- доступ до особистої інформації;
- Е-кабінет громадянина.
Електронний кабінет – простий та зрозумілий сервіс для всіх. Інструкцію щодо його функціоналу, можливостей режимів та сервісів, відповіді на популярні запитання розміщено за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/help/.
Крім того, для зручності платників на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання» вебпорталу ДПС (https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/e-kabinet/) розміщені презентаційні та інформаційні матеріали стосовно можливостей Е-кабінету.
Які реквізити слід зазначати у полях платіжної інструкції у разі перерахування коштів з поточного рахунка платника на електронний рахунок у СЕА ПДВ?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на наступне.
Відповідно до п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі – Порядок № 569), рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку на додану вартість (далі – податок) в Державній казначейській службі України, на який перераховуються кошти відповідно до п. 200 прим. 1.4 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Згідно з п.п. 1 п. 22 Порядку № 569 у разі недостатності коштів на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань платник податку у строки, встановлені ПКУ для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує на електронний рахунок необхідні кошти з рахунка у банку або небанківському надавачу платіжних послуг.
Відповідно до вимог частини другої ст. 40 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» платіжна інструкція має містити інформацію, що дає змогу надавачу платіжних послуг ідентифікувати особу платника та отримувача за платіжною операцією, рахунки платника та отримувача, надавачів платіжних послуг платника та отримувача, суму платіжної операції та іншу інформацію (реквізити), необхідну для належного виконання платіжної операції.
Отже, у разі перерахування коштів з поточного рахунка платника на його електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (СЕА ПДВ) у платіжній інструкції необхідно заповнювати:
- у полі «Отримувач» – назву платника;
- у полі «Код» – податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;
- у полі «Банк отримувача» – «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
- у полі «Рахунок отримувача» – номер електронного рахунка у системі електронного адміністрування ПДВ за стандартом IBAN.
Поле «Призначення платежу» такої платіжної інструкції необхідно заповнювати з урахуванням вимог, установлених у розд. II Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (далі – Інструкція № 163).
Згідно з п. 41 розд. ІІ Інструкції № 163 платник заповнює реквізит «Призначення платежу» платіжної інструкції так, щоб надавати отримувачу коштів повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється платіжна операція. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.
У разі перерахування коштів з поточного рахунка платника на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ у полі «Призначення платежу» друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з рахунка у банку або небанківському надавачу платіжних послуг на електронний рахунок».
Оподаткування благодійної допомоги, яка надається благодійниками – резидентами
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до частини першої ст. 1 Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», із змінами (далі – Закон № 1706) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Відповідно до п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків не включається сума (вартість) благодійної допомоги, виплаченої (наданої) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, в порядку, визначеному Законом України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» із змінами (далі – Закон № 5073) або у порядку, визначеному Законом № 5073, на користь, зокрема:
- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція, та/або вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах (абзац четвертий п.п. «а» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв'язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (абзац п’ятий п.п. «а» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу);
- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, в яких проводяться (проводилися) бойові дії, та/або які вимушено покинули місце проживання у зв'язку з проведенням бойових дій у таких населених пунктах (абзац четвертий п.п. «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Порядок оподаткування благодійної допомоги регламентується п. 170.7 ст. 170 Кодексу, відповідно до п.п. «в» п.п. 170.7.2 п. 170.7 ст. 170 Кодексу не включається до оподатковуваного доходу цільова або нецільова благодійна допомога, що надається платнику податку, який постраждав внаслідок збройної агресії російської федерації у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану.
Благодійна допомога, що надається на зазначені цілі, повинна розподілятися через державний чи місцевий бюджет або через банківські рахунки благодійних організацій, Товариства Червоного Хреста України, внесених до Реєстру неприбуткових організацій та установ.
Порядок підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, з метою не включення до оподатковуваного доходу фізичних осіб – платників податку доходів, отриманих у вигляді цільової або нецільової благодійної допомоги, визначається Кабінетом Міністрів України.
Тимчасово, починаючи з дати введення в Україні воєнного стану до його припинення або скасування положення п.п. «в» п.п. 170.7.2 п. 170.7 ст. 170 Кодексу застосовуються з урахуванням такої особливості: до прийняття Кабінетом Міністрів України порядку підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації проти України у період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, з метою не включення до оподатковуваного доходу фізичних осіб – платників податку доходів, отриманих у вигляді цільової або нецільової благодійної допомоги, статус таких осіб визначається самостійно надавачами цільової або нецільової благодійної допомоги (п. 26 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Крім того, п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу визначено, що не включається до оподатковуваного доходу благодійна допомога, що надається згідно з п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу:
а) у будь-якій сумі (вартості), що надається, зокрема:
- платникам податку, визначеним, абзацами третім – п'ятим підпункту «а», абзацами третім і четвертим п.п. «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, як допомога на лікування та медичне обслуговування (обстеження, діагностику), у тому числі – для оплати (компенсації) вартості лікарських засобів, донорських компонентів, виробів медичного призначення, технічних та інших засобів реабілітації, платних послуг з лікування, забезпечення виробами медичного призначення, технічними та іншими засобами реабілітації, послуг медичної реабілітації, санаторно-курортного оздоровлення;
б) у сумі, що сукупно протягом звітного (податкового) року не перевищує 500 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, – на відновлення втраченого майна, на житлові, соціальні і побутові потреби та на інші потреби згідно з переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, що виникли у платників податку, визначених п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу. Якщо загальна сума отриманої благодійної допомоги протягом звітного (податкового) року перевищує зазначений граничний розмір, сума перевищення над таким розміром оподатковується за ставкою, встановленою п. 167.1 ст. 167 Кодексу, і платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням сум благодійної допомоги.
При цьому постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 653 затверджено перелік потреб, сума благодійної допомоги для задоволення яких не включається до оподатковуваного доходу платників податку на доходи фізичних осіб.
Тимчасово, починаючи з дати введення в Україні воєнного стану до його припинення або скасування положення абзацу четвертого п.п. «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу застосовуються з урахуванням такої особливості: до визначення в установленому Кабінетом Міністрів України порядку Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, статус фізичних осіб – платників податку, які отримують благодійну допомогу, виплачену (надану) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, у порядку, визначеному Законом № 5073, визначається самостійно надавачами благодійної допомоги (п. 25 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Водночас постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» визначено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Так, наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, із змінами, затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Враховуючи викладене, якщо дохід у вигляді благодійної допомоги, виплачується (надається) благодійниками, у тому числі благодійниками – фізичними особами, які внесені до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, в порядку, визначеному Законом № 5073, або у порядку, визначеному Законом № 5073, на користь фізичних осіб, які зазначені у абзацах четвертому та п’ятому п.п. «а», абзаці четвертому «в» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Кодексу, то сума такої допомоги не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, за умов дотримання вимог, визначених п.п. 170.7.8 п. 170.7 ст. 170 Кодексу та п. 25 і п. 26 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Чи вважається автомат з продажу товарів (послуг) РРО?
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Відповідно до ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями автомат з продажу товарів (послуг) - реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.